2023-08-09, 08:28
Medlem
Lagerkommandants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bajssprutan
Nu har farbror melker köpt lika många aktier som han just sålde till CEO på marknaden:

Ångrade han sig eller var det bara ett snabbt sätt att få lös likvider för att hålla kursen uppe ?

Perring är inte imponerad.

Det sjuka tycker jag är att finansmedia rapporterade den första försäljningen som ett oberoende köp när nettoeffekten var 0 hos insynspersonerna.
Citera
2023-08-09, 08:34
Medlem
Lagerkommandants avatar
Ogrön, oren, oskön energi, kärt barn har många öknamn. Varit uppe i tråden tidigare.

Rapport nu på morgonen.
Orrön Energy vände till förlust i Q2.

VDn hoppas på att energipriserna ska öka så att bolaget blir lönsamt igen.
Känns ju sådär att bolagsledningen sätter sin tilltro till yttre faktorer de själva inte kan kontrollera.
Senast redigerad av Lagerkommandant 2023-08-09 kl. 08:38.
Citera
2023-08-09, 10:16
Medlem
jnilssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lagerkommandant
Känns ju sådär att bolagsledningen sätter sin tilltro till yttre faktorer de själva inte kan kontrollera.
Så är det för alla bolag som säljer bulk-varor. De har noll prajsing påver.
Citera
2023-08-12, 20:41
Medlem
Smutzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lagerkommandant
Välkommen till tråden och vilken härlig entré du gör! DET ÄR ORIMLIGT! haha du kommer passa in här.

Tack! Det är ändå lite prilligt att det är just ekonomiforumet där gamla goda flashbackandan lever kvar. Där män är män, kvinnor är män och barn är män.

OnT: att korta Nvidia i under veckan gick ju bra, med min hävis så dubblade jag nästan insatsen. Men på fredagkvällen sålde jag allt av skäl som kändes rätt och riktigt i maggropen men som jag inte riktigt kan motivera i skrift.

Jag tycker ju såklart fortfarande att det är galet övervärderande men blev väl lite harig helt enkelt.

Jag är nyfiken på hur ni andra korta killar brukar göra med bearcertifikat och minischlongar. Brukar ni ha dem liggande hela vägen tills kursen blivit mer rimlig eller blir det finska rycket när man ligger nära 100% plus?
Citera
2023-08-14, 12:55
Medlem
MrLevaLivets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Smutz
Tack! Det är ändå lite prilligt att det är just ekonomiforumet där gamla goda flashbackandan lever kvar. Där män är män, kvinnor är män och barn är män.

OnT: att korta Nvidia i under veckan gick ju bra, med min hävis så dubblade jag nästan insatsen. Men på fredagkvällen sålde jag allt av skäl som kändes rätt och riktigt i maggropen men som jag inte riktigt kan motivera i skrift.

Jag tycker ju såklart fortfarande att det är galet övervärderande men blev väl lite harig helt enkelt.

Jag är nyfiken på hur ni andra korta killar brukar göra med bearcertifikat och minischlongar. Brukar ni ha dem liggande hela vägen tills kursen blivit mer rimlig eller blir det finska rycket när man ligger nära 100% plus?

Haha tänkte på dig, blev nyfiken, och gled in här. Jag gjorde likadant i Fredags, drog ned lite och fick tillbaka en del förlust, kändes ändå optimalt för tillfället. Tycker du gjorde helt rätt. Du hade klockren timing. Herregud, dubblad insats, det skall du vara jäkligt nöjd med.

Edit: Jag är dock kvar och jagar över rapport, men jag har ju inte dina valmöjligheter 😁
Senast redigerad av MrLevaLivet 2023-08-14 kl. 12:58.
Citera
2023-08-14, 20:46
Medlem
Smutzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrLevaLivet
Haha tänkte på dig, blev nyfiken, och gled in här. Jag gjorde likadant i Fredags, drog ned lite och fick tillbaka en del förlust, kändes ändå optimalt för tillfället. Tycker du gjorde helt rätt. Du hade klockren timing. Herregud, dubblad insats, det skall du vara jäkligt nöjd med.

Edit: Jag är dock kvar och jagar över rapport, men jag har ju inte dina valmöjligheter 😁

Jo jag hade ju en jäkla tur där, särskilt som Nvidia av någon outgrundlig anledning gick upp 6% igen idag. Jävla tulpanbeteende att hetsköpa en sådan aktie på dessa nivåer.

Så jag gick in med förra veckans vinst för en ny omgång nu ikväll som jag säkert cashar ut snabbt om jag har tur igen. Jag vet ju att man egentligen inte ska hålla på att dutta såhär men det är svårt att låta bli.

Jag hoppas hur som helst att ditt diamondhandande ger en bra slant i slutändan.

Är det någon i tråden som kortat någon råvara? Jag leker lite med tanken gå kort i guld. Mest för att vara dubbelkonträr och retas med bekanta som samlar på små mynt i väntan på undergången.
Citera
2023-08-14, 21:44
Medlem
Laszlo Kovacss avatar
Michael Burry har satsat stenhårt på säljoptioner. Börskrasch att vänta om ett eller två år alltså.

Citat:
Burry's Scion Asset Management bought put options with a notional value of $739 million against the popular Invesco QQQ Trust ETF (QQQ.O) during the quarter, and separate put options with a notional value of $886 million against the SPDR S&P 500 ETF (SPY.P).
https://www.reuters.com/markets/us/burry-famous-big-short-bought-bearish-options-against-sp-nasdaq-100-2023-08-14/
Citera
2023-08-22, 14:58
Medlem
Lagerkommandants avatar
Nvidia lämnar rapport Q2 imorgon den 23/8 efter marknaden har stängt.
Vad är oddsen för att ÄjAj nämns fler än 25 ggr?
Kanske Äjajs lika många ggr som P/E är högt?

Vid närmare eftertanke så tror jag det är där den bästa säljindikatorn kommer manifestera sig.
Den dagen då ÄJ AJ inte längre kan trycka upp kurserna så är det över.
Senast redigerad av Lagerkommandant 2023-08-22 kl. 15:04.
Citera
2023-08-22, 15:11
Medlem
Lagerkommandants avatar
På tal om bolag som ska rapportera.

Vad tror ni om Peloton?
Spontant känns det som potential till att PTON kan vara en riktig hög med stinkande skit.
Något för oss bajsälskare att köra ner huvudet i och smaka med god aptit.

Rapporterar Q4 imorgon före usa-börsens öppning.
Senast redigerad av Lagerkommandant 2023-08-22 kl. 15:18.
Citera
2023-08-22, 15:13
Medlem
Skattmasen08s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Laszlo Kovacs
Michael Burry har satsat stenhårt på säljoptioner. Börskrasch att vänta om ett eller två år alltså.

https://www.reuters.com/markets/us/burry-famous-big-short-bought-bearish-options-against-sp-nasdaq-100-2023-08-14/

Fast han har väl haft fel fler gånger än rätt?
Citera
2023-08-22, 15:42
Medlem
bajssprutans avatar
Inte mkt till deadcatbounce på hexagon idag trots rally i övrigt. Nånting luktar definitivt fisk.

Lassade på med lite flera juleputs idag och funderar på att likvidera lasset som går ut snart innan thetanerna käkar upp profiten.

Nån som vågar sig på widowmakern nvidia?
Jag följer från sidlinjen.
Citera
2023-08-22, 17:38
Medlem
Smutzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bajssprutan
Inte mkt till deadcatbounce på hexagon idag trots rally i övrigt. Nånting luktar definitivt fisk.

Lassade på med lite flera juleputs idag och funderar på att likvidera lasset som går ut snart innan thetanerna käkar upp profiten.

Nån som vågar sig på widowmakern nvidia?
Jag följer från sidlinjen.

Jag och MrLevaLivet rider den tigern åtminstone till rapporten imorgon. Det gick bra för mig förra veckan men nu är det lite motigt. Det börjar kännas som att ÄjAj-sekten kan vara retards längre än jag kan vara solvent.
Senast redigerad av Smutz 2023-08-22 kl. 17:40.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in