Knuff:
Mini Future S (kort) Hemnet
Ha koll på Stop loss nivån. Når Hemnet upp dit så förlorar du en stor del av kapitalet.
(Stop Loss
Om kursen på den underliggande tillgången når Stop Loss-nivån förfaller Mini futuren (knockas) och delar av eller hela investerat kapital i produkten går förlorat.)
Ha koll på Avgift per dag exkl. avgift för köp & sälj 0,07% eller lägre tycker jag är ok.
(Står ute till höger på Minin)
Tips, gå in med en lagom summa. Detta är farliga marker att beträda =)
Tips 2, börja inte med Knockoutwarranter och liknande skit. 100% att du bränner dig. 100%
Knuff:
Mini Future S (kort) Hemnet
Ha koll på Stop loss nivån. Når Hemnet upp dit så förlorar du en stor del av kapitalet.
(Stop Loss
Om kursen på den underliggande tillgången når Stop Loss-nivån förfaller Mini futuren (knockas) och delar av eller hela investerat kapital i produkten går förlorat.)
Ha koll på Avgift per dag exkl. avgift för köp & sälj 0,07% eller lägre tycker jag är ok.
(Står ute till höger på Minin)
Tips, gå in med en lagom summa. Detta är farliga marker att beträda =)
Tips 2, börja inte med Knockoutwarranter och liknande skit. 100% att du bränner dig. 100%
Jag köpte för 10000 en mini S hemnet som verkade ha indikativt häv på 2.8 och stop loss 332.
Behövde göra kunskapsprovet två gånger...
Tyvärr tog frukosten på jobbet sådan tid att jag missade hemmets morgon-tapp. Men vafan, bättre ha trevligt än att bara hänga framför datorn och bevaka klipp.
Det känns som en stabil början.
"Morgontappet" är ganska vanligt men du ska tänka att den "kommer" gå ner mycket mer än några kronor.
Jag letar efter tapp på 100kr (om och när stenen börjar rulla med fonder som minskar och liknande)
Allt är teorier tills det blir fakta.
Det första du ska ha koll på är när kursen bryter ner igenom 283.60.
Där efter blir det kul hela vägen ner till 236.80 (Det är där jag kommer börja fundera på att släppa min position eller inte)
Senast redigerad av Larmdjungeln 2024-05-31 kl. 11:18.
Den är kul och alla möjligheter i världen att gå rätt (ner alltså).
Får hoppas att man slipper något dödsryck upp till 330kr och att den toppen som var, var just toppen.
Gissar att nästa vecka visar på trend vidare ner och 283.60 bryts. (283.60 får såklart gärna brytas idag)
Då jäklar!
Blankandet av Hemnet börjar närma sig 1%, så det är inte bara storkukarna på Flashback som insett att skiten ska ner ner ner. Varit lite brus uppåt senaste dagarna men nog ska den ner mot 240 inom kort - ligg kort länge i denna skit så kommer det falla ut väl.
Blankandet av Hemnet börjar närma sig 1%, så det är inte bara storkukarna på Flashback som insett att skiten ska ner ner ner. Varit lite brus uppåt senaste dagarna men nog ska den ner mot 240 inom kort - ligg kort länge i denna skit så kommer det falla ut väl.
Mina "korta produkter" (några olika minis+en turbo alla med olika häv, X 3-5) har slutat att sälja mer till mig, jag kan nu bara sälja tillbaka mina!
Jo, något är på gång.
=)
Hur går det med kortningen av hemnet (med hävstång) grabbar?
Såg att den gått upp 17% på en månad
Skall väl inte skratta 🤭 men ni kan skratta åt mig när jag för nåt år sedan kortade Tesla!
Den sålde jag när jag tappat 80%
Går riktigt dåligt!
Jävla manipulerad skitaktie - men jag har succesivt utökat shorten så den ligger runt 320 nu i alla fall. Svajade lite i skräpet idag, snart dyker det nog. Luftslott, PE 93 jajo juste
Jävla manipulerad skitaktie - men jag har succesivt utökat shorten så den ligger runt 320 nu i alla fall. Svajade lite i skräpet idag, snart dyker det nog. Luftslott, PE 93 jajo juste
Hemnet aktien är ett mysterium! Ett PE på 93 förutsätter kraftig tillväxt, men de har i stort sett hela marknaden idag. Då återstår prishöjningar och ju större prishöjningar desto troligare att det dyker upp konkurrenter?