2023-08-03, 11:44
Medlem
Lagerkommandants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Larmdjungeln
Vitec Software Group B

What say you?

På pappret ser det ut som ett skolboksexempel på kandidat till bajsis shitlist.

Värderingen ser mycket hög ut samtidigt som det finns pengar, lönsamhet och tillväxt i bolaget.
Jag avstår därför från att ta possition men håller med i era analyser.

Lycka till med affärerna.
Citera
2023-08-03, 22:39
Medlem
Larmdjungelns avatar
Tack för era svar!
Jag lär ju få "facit" om någon vecka eller tre om jag tänkte rätt..
Citera
2023-08-06, 13:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrLevaLivet
Npumpia tog precis 460 dolares, snacka om att mina Bears blir FUBAR. Jävla tur att man inte kastade mer cash ned i denna totalmörka björnhåla.

Den skall dock få sig en omgång björnknogmacka i framtiden, grrr.

Följ dina egna råd, angående hämd-trejding o.sv. Jag tog min förlust direkt dagen efter rapporten och har glömt detta för länge sedan. Ta förlusterna snabbt och gå vidare. Det funkar för mig, och det funkar för alla som håller på med detta.

I all välmening.

Edit: Jag gick long i Nividia efter lite mer analys.
Citera
2023-08-07, 02:50
Medlem
MrLevaLivets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Siix
Följ dina egna råd, angående hämd-trejding o.sv. Jag tog min förlust direkt dagen efter rapporten och har glömt detta för länge sedan. Ta förlusterna snabbt och gå vidare. Det funkar för mig, och det funkar för alla som håller på med detta.

I all välmening.

Edit: Jag gick long i Nividia efter lite mer analys.

Mycket gott råd. Jag kommer dock inte kunna hålla mig borta från att kasta in några tusenlappar till innan rapporten 23:e Aug. Jag anser att Jensen is full of shit ang sina “11 billion revenue". Skulle dock följt dig och släckt de ursprungliga björnarna direkt. Precis, gått lång ÄJAJ-Npumpia. Om du ligger lång över rapporten och slaktar mig så hissar jag vit flagg!
Citera
2023-08-07, 06:05
Medlem
bajssprutans avatar
Blir en spännande vecka enligt Fraser Perring:
Citat:
Next week is vital for two companies we are focused on. $HEXAB & $MPW.

Relax this weekend... & follow
@viceroyresearch
.
Undrar vad hedgisarna har planerat för nåt roligt ? Bears go brum ?
Citera
2023-08-07, 09:03
Medlem
Lagerkommandants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bajssprutan
Blir en spännande vecka enligt Fraser Perring:

Undrar vad hedgisarna har planerat för nåt roligt ? Bears go brum ?

H&M-familjen avyttrat 5 miljoner aktier av sitt innehav i Hexagone.
Källa Holdings.
Citera
2023-08-07, 15:29
Medlem
Lagerkommandants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrLevaLivet
Mycket gott råd. Jag kommer dock inte kunna hålla mig borta från att kasta in några tusenlappar till innan rapporten 23:e Aug. Jag anser att Jensen is full of shit ang sina “11 billion revenue". Skulle dock följt dig och släckt de ursprungliga björnarna direkt. Precis, gått lång ÄJAJ-Npumpia. Om du ligger lång över rapporten och slaktar mig så hissar jag vit flagg!

Analysen är korrekt. Npumpia är övervärderat precis som Advanced Money Destroyer.
Frågan är bara vad som kommer först, priskorrigering i aktiemarknaden eller fundamenta kommer ikapp värderingen.
Personligen så börjar jag nästan ge upp på en korrigering i aktiemarknaden så vi är nog väldigt nära en sådan nu.
Citera
2023-08-07, 16:08
Medlem
bajssprutans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lagerkommandant
H&M-familjen avyttrat 5 miljoner aktier av sitt innehav i Hexagone.
Källa Holdings.
Det är visserligen ingen dödsdom i sig. Men om en val vill ut vill nog flera efter den uppgången sen 2020.
Det behöver inte ens vara nåt mygel i bolaget alls, räcker att bajsroy vet att det kommer ett hejdundrandes säljtryck snart.

Personligen skiter jag fullständigt i sanningen. Money talks.
Senast redigerad av bajssprutan 2023-08-07 kl. 16:11.
Citera
2023-08-07, 23:52
Medlem
Smutzs avatar
Idag gick jag med i björnligan med en tusing på x8 kort Nvidia. Jag har verkligen inte gjort någon vidare analys utan det räckte med att titta på grafen i två sekunder. Sedan hörde jag Kishti Tomitis röst eka i mitt huvud; DET ÄR ORIMLIGT!
Citera
2023-08-08, 09:54
Medlem
Lagerkommandants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Smutz
Idag gick jag med i björnligan med en tusing på x8 kort Nvidia. Jag har verkligen inte gjort någon vidare analys utan det räckte med att titta på grafen i två sekunder. Sedan hörde jag Kishti Tomitis röst eka i mitt huvud; DET ÄR ORIMLIGT!

Välkommen till tråden och vilken härlig entré du gör! DET ÄR ORIMLIGT! haha du kommer passa in här.
Citera
2023-08-08, 14:40
Medlem
Lagerkommandants avatar
UPS omsättning sjönk med 10% i årstakt.

Betyder väl att mäniskor köper mindre skit som ska skickas hit och dit.
Senast redigerad av Lagerkommandant 2023-08-08 kl. 14:44.
Citera
2023-08-09, 06:41
Medlem
bajssprutans avatar
Nu har farbror melker köpt lika många aktier som han just sålde till CEO på marknaden:
Citat:
Investmentbolaget Melker Schörling har den 3-8 augusti köpt totalt 4 855 000 aktier i mätteknikbolaget Hexagon. Den totala köpesumman uppgår till cirka 499,4 miljoner kronor med ett genomsnittspris på 102,87 kronor per aktie. Det framgår av Finansinspektionens insynsregister.

Affären skedde dagen efter att Hexagons vd Paolo Guglielmini köpte 1 miljon aktier i bolaget, aktier som förvärvades från just Melker Schörling AB. Kursen i den transaktionen var 101 kronor per aktie.
Ångrade han sig eller var det bara ett snabbt sätt att få lös likvider för att hålla kursen uppe ?
Citat:
$HEXAB founder MSAB sells 1 million to CEO via a loan from 'undisclosed party.' MSAB et al buys 5m shares in market above 101SEK. Shows the desperation of insiders to keep it afloat. Hexagon are in trouble & @viceroyresearch
haven't finished. Just like $SBB when desperate #SELL.
Perring är inte imponerad.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in