2023-08-22, 09:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rantaplan
På vilket sätt?
Jag vill kalla det hon nu gör för ett utbrott av ohälsa.

Bortsett från det även om det kanske är inbakat så är hon knappast en särskilt konventionell person. Jag borde snarare besvara dig med att fråga varför hon isåfall vore det?

Hon ser förövrigt väldigt glad ut på sin Instagram så hon får nog en hel del positiv feedback iallafall mer än bara hat.
Senast redigerad av BlubbligaIck 2023-08-22 kl. 09:59.
Citera
2023-08-22, 09:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av peterZiipen
Kan absolut vara en faktor. Minns att hon skrev ett inlägg i dagboken om att hon var så ofantligt trött på missionären, hon spyr på skiten och att efter sitt förhållande aldrig vill köra missionären någonsin igen.

Minns inte ordagrant hur det var formulerat, men något i den stilen. Kändes minst sagt som en pik mot sin ex-man.
Var är hennes dagbok?
Citera
2023-08-22, 10:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dubbel.ankeborgare
Jag har hittills inte träffat en kvinna som inte uppskattar lite lekfullt smisk på stjärten.

Men det här är på en helt annan nivå, hon ser ut att vara redo att korsfästas.

Precis. Avtändande och osmakligt.
Citera
2023-08-22, 10:58
Medlem
Blot-Svens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dubbel.ankeborgare
Det lustiga är att det redan finns en etablerad porrstjärna med samma namn och med en stil som är lite åt samma håll. Kan betraktas som varumärkesintrång, om Linda avser göra internationell karriär med kiss, analsex och sadism.
Mm, det har väl framkommit i tråden. Så klantigt av fröken Skugge.
Citat:
Ursprungligen postat av Scribble
Går det att se på OnlyFans hur många subs nån har? isf hur många har hon?
Det är hon som är sub.

(Sorry — svårt att låta bli i en tråd som denna.)
Citat:
Ursprungligen postat av Deadwood
För att det är en bok av Sylvia Plath, en författare som Skugge beundrar.
Jag har förstått det.

Undrar om hon fick idén från sin "master", om han nu har ett citat från dikten Lady Lazarus intatuerat (stod i tråden i går). Det var nog han som väckte hennes känslor till liv, eller något sådant.
Citera
2023-08-22, 11:09
Medlem
peterZiipens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Scribble
Går det att se på OnlyFans hur många subs nån har? isf hur många har hon?
Går inte att se hur många hon har. Läser man dock i forum där tjejer diskuterar ration kring hur många som gillar/prenumererar på deras Onlyfans, så landar de flesta i att ungefär var 10:de prenumerant som gillar deras bilder. Med den utgångspunkten så skulle Linda ha runt 250-300 prenumeranter.
Citera
2023-08-22, 12:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BlubbligaIck
Jag vill kalla det hon nu gör för ett utbrott av ohälsa.

Bortsett från det även om det kanske är inbakat så är hon knappast en särskilt konventionell person. Jag borde snarare besvara dig med att fråga varför hon isåfall vore det?

Hon ser förövrigt väldigt glad ut på sin Instagram så hon får nog en hel del positiv feedback iallafall mer än bara hat.

Håller med dej om ohälsa, och tror hon döljer den genom att le stort på insta.
Citera
2023-08-22, 12:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Citronfrommage
Jag tycker inte den var så elak, det finns ju en poäng i att saker behöver inte vara bra bara för att man berättar nåt personligt.

Men det finns olika sätt att ge kritik. Jag har själv gått skrivarkurs och minns en kursare som skrev en recension i den stilen och fick höra av läraren - etablerad kritiker - att man inte behöver vara hånfull och sarkastisk för att man inte gillar något. Och jag håller med. Den här recensionen tog ju äran helt av författaren
Citera
2023-08-22, 12:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skallebangen
Håller med dej om ohälsa, och tror hon döljer den genom att le stort på insta.
Ja jag tänker väl det. Att hon samtidigt är glad över att ha fått en våg av debatt och diskussion men framförallt män som tar henne på allvar eller ser henne. Jag tror att mycket också handlar om den svåra jakten på kärlek. Eller grundläggande bekräftelse. Det framstår som om hon främst blir glad av männens feedback och stöd.

Kvinnor är svåra och vi är inte alls likadana och som jag sagt förr är kvinnor det värsta som drabbar andra kvinnor. När vi tar bort mäns våld och mäns makt dvs. Det framstår som om Linda saknat något i sitt liv av gemenskap män som regel innebär. För vi är lite olika. Däremot vet jag inte hur hon kan finna det och samtidigt vara såpass sexualiserad som hon nu blivit.

Skrikande orättvisa- Vjatjeslav Kuprijanov

Någon skriker
för att kunna höras
bland alla skrik

En annan skriker
att någon
ska hålla käft

Andra skriker
att de
inget hör

Så skriker någon
av skräck
i för tystnaden

Kollar hennes instagram en del och blir nyfiken på vilka böcker som har haft betydelse för denna människa.
Citera
2023-08-22, 13:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MoaMaria
Men det finns olika sätt att ge kritik. Jag har själv gått skrivarkurs och minns en kursare som skrev en recension i den stilen och fick höra av läraren - etablerad kritiker - att man inte behöver vara hånfull och sarkastisk för att man inte gillar något. Och jag håller med. Den här recensionen tog ju äran helt av författaren
Ja kanske men har du tänkt hur män tillåts dissekera att helt uttrycka sig hur som helst för att ryggdunkas?

Förövrigt stör jag mig generellt på 85% av alla krönikor och ledare osv som jag läser men det är alltid trevligt när man läser människor som har liknande åsikter.

När man levererar åsikter är det en del i att vara vass majoriteten av skribenterna kan inte mäta sig mot vem som helst på nätet i vad folk vräker ur sig. Men fan ta kvinnan som är elak, spydig och hånfull tillbaka. Pernilla-debatten är ett tecken på infantilt tänkande. Hur Pernilla svarar idag är inte någon stor sak. Förövrigt är hennes dotter en av Sveriges mest hårdast ansatta personer som vulgär, ofiltrerad och fan vet vad av allt folk kommer på. Likaväl som man kritiseras får man kritisera. Men nej, inte kvinnor de ska förlåta, behaga och uppträda som större människor (=hålla käften och äta skit med ett leende).

Kan inte se något alls i recensionen. Den var inte ens bra och lämnar inte något intryck. Självbiografier om än jag någon gång skrev en själv, är litterärt bajs utan konstnärliga uttryck. Det är inte Per Ander Fogelström, Hemingway eller någon av de andra snubbarna. (Orkar inte komma på några kända kvinnor). Det var väl en självbiografi hon rescenserade? Skräplitteratur man kan kasta ihop på ett par veckor och innehåller lika mycket konstnärligt värde som en Harlequin kioskroman. Sannolikheten är därmed hög att hon har rätt. (Jag läser inte så mycket att jag kan bedöma så mycket litteratur).

Eftersom jag aldrig orkar läsa böcker har jag läst några självbiografier under året eftersom de bara tar några timmar och de har något att berätta om en annan människas liv och erfarenheter. I det ligger värdet men det är inte mer konst än mina skors placering i skohyllorna.
Citera
2023-08-22, 13:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BlubbligaIck

Kollar hennes instagram en del och blir nyfiken på vilka böcker som har haft betydelse för denna människa.

Hon skriver i dagboken att hon är inspirerad av Kathy Acker
https://sv.wikipedia.org/wiki/Kathy_Acker

Hellre det än Valerie Solanas.
Citera
2023-08-22, 13:55
Medlem
flesh-flutes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av intermittentexplosivitet
Jag tippar på att hon tagit namnet efter bibelns Lasaros, en sjuk tiggare som sökte smulor från de rikas bord. Om jag minns och tolkar det hela rätt.

Jag gissar att du tänker på Sackeus, tullindrivaren. En otäck liten man som blev härligt frälst.

Lazarus var brodern i en familj som beskrevs som ”vänner” till Jesus. Han uppväcktes från döden av Jesus. Jesus tog bra lång tid på sig att besöka familjen. Lazarus systrar blev irriterade, uttrycket något i stil med ”varför kommer du nu, när kroppen redan börjat lukta?”

Utan att vara vare sig psykolog eller poet så misstänker jag att Linda ser sig som person som varit som död, men nu vaknat till liv igen. Ja, tack vare S&M-porren då. Från aktad skribent till någon man piskar, pissar på, och sen sätter på i röven medan en tredje fotograferar. Det kan man väl kalla en pånyttfödelse.

PS Det kan också vara så att Linda, som är obildad, lånat titeln ”Lady Lazarus” av Sylvia Plath. En amerikansk poet som är mest känd för att hon tog livet av sig, efter ett kort liv av psykisk sjukdom. Sylvia Plath är alla anorektikers
favoritpoet.
Senast redigerad av flesh-flute 2023-08-22 kl. 13:59.
Citera
2023-08-22, 14:12
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av rantaplan
Hoppar in och frågar, varför detta enorma intresse för Skugge?
Hotar hon manligheten eller vafan är det frågan om?

Nej, hon hotar inte manligheten.

Är det något som förstörs av det hon håller på med så är det kvinnors rettigheter och möjlighet att till exempel bli trodda i destruktiva relationer, kvinnors möjlighet till troverdighet överhuvudtaget. Hårddraget.

Sen tror jag inte att samhället i stort mår speciellt bra av att förnedring och våldsporr glorifieras. För glorifiering blir det när media går in och hyllar hennes "styrka" etc.

Sen har hon faktiskt ett minderårigt barn... plus två yngre vuxna döttrar. Vad ger det för signal till dem ... signal till alla andra kvinnor egentligen
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in