Citat:
Ursprungligen postat av
MoaMaria
Men det finns olika sätt att ge kritik. Jag har själv gått skrivarkurs och minns en kursare som skrev en recension i den stilen och fick höra av läraren - etablerad kritiker - att man inte behöver vara hånfull och sarkastisk för att man inte gillar något. Och jag håller med. Den här recensionen tog ju äran helt av författaren
Ja kanske men har du tänkt hur män tillåts dissekera att helt uttrycka sig hur som helst för att ryggdunkas?
Förövrigt stör jag mig generellt på 85% av alla krönikor och ledare osv som jag läser men det är alltid trevligt när man läser människor som har liknande åsikter.
När man levererar åsikter är det en del i att vara vass majoriteten av skribenterna kan inte mäta sig mot vem som helst på nätet i vad folk vräker ur sig. Men fan ta kvinnan som är elak, spydig och hånfull tillbaka. Pernilla-debatten är ett tecken på infantilt tänkande. Hur Pernilla svarar idag är inte någon stor sak. Förövrigt är hennes dotter en av Sveriges mest hårdast ansatta personer som vulgär, ofiltrerad och fan vet vad av allt folk kommer på. Likaväl som man kritiseras får man kritisera. Men nej, inte kvinnor de ska förlåta, behaga och uppträda som
större människor (=hålla käften och äta skit med ett leende).
Kan inte se något alls i recensionen. Den var inte ens bra och lämnar inte något intryck. Självbiografier om än jag någon gång skrev en själv, är litterärt bajs utan konstnärliga uttryck. Det är inte Per Ander Fogelström, Hemingway eller någon av de andra snubbarna. (Orkar inte komma på några kända kvinnor). Det var väl en självbiografi hon rescenserade? Skräplitteratur man kan kasta ihop på ett par veckor och innehåller lika mycket konstnärligt värde som en Harlequin kioskroman. Sannolikheten är därmed hög att hon har rätt. (Jag läser inte så mycket att jag kan bedöma så mycket litteratur).
Eftersom jag aldrig orkar läsa böcker har jag läst några självbiografier under året eftersom de bara tar några timmar och de har något att berätta om en annan människas liv och erfarenheter. I det ligger värdet men det är inte mer konst än mina skors placering i skohyllorna.