Citat:
Ursprungligen postat av
QuantumQuill
Ja, 65 miljoner är en bra buffert men det kan gå fort om det går fel. Klarar sig Aik kvar så lär dom visserligen gå back på året men ändå inte så farligt även om det blir lite svångrem till nästa år.
Åker Aik ur så är dessa 65 miljoner borta inom 2 år från och med idag, det vågar jag lova.
Åker vi ur kommer det bli en kraftig sanering av truppen som redan idag är för stor med enorm dödvikt. Vi har, liksom ni hade, en sann och trogen supporterskara som kommer bära upp klubben under svåra tider och jag är inte alls orolig över ekonomin vid superettan spel. Vi är inte Göteborg.
Med detta sagt kommer det rulla huvuden om vi åker ner. Detta är en trupp som det har investerats mycket pengar i, har bra betalt och ska absolut inte vara inblandade i någon bottenstrid. Att vi befinner oss där vi befinner oss idag är en kombination av lättja och bristande respekt gentemot klubben och allt vad den representerar. Om jag uttrycker mig diplomatiskt finns det iaf. 4 spelare i truppen jag önskar inget annat än olycka och lidande resten av livet. Utan att säga namn kommer det bli oerhört svårt för vissa människor att visa sina ansikten i Stockholm framledes om dom lyckas fullborda detta magplask till säsong.