2023-08-22, 11:22
Medlem
Tonyos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av QuantumQuill
Jag har följt Roback så gott det går, iom hans gamla Bajenkoppling. Jag skulle inte påstå att han "gjort det bra" i Milans ungdomslag. Jag menar, det finns en anledning att han tillslut hamnade på bänken i Norrköping. Han spelade en del i starten men gjorde bara något enstaka mål. Blev tillslut inhoppare och sedemera bänkvärmare innan han växte ur Primavera utan att ha tagit chansen.

I Bajen var han lovande när han var 17, då han var ganska stor och snabb och hade gjort många mål i juniorfotbollen. Men när det blev seniorfotboll i HTFF (fd Frej) så fick han inte mycket uträttat. Milan köpte honom på spekulation då han gjorde mål i en intern träningsmatch med Bajen då Zlatan var hans anfallskollega.

Lite som med Elias Durmaz och Andre Alsanati som båda var tongivande när Bajen U19 tog guld, men som haft väldigt svårt att leverera när det blivit seniorfotboll.
Alsanati spelar ju ändå allsvenskt i Sirius och gör det bra. Helt klart en spännande spelare.
Citera
2023-08-22, 11:29
Medlem
mishimas avatar
Kommer ihåg hur hypad Roback var av Bajen-supportrarna när han gick till Milan. Var snart superstjärna.
Citera
2023-08-22, 11:33
Medlem
SomaliSwimmers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kemankaret
Då finns det ju en chans att man skulle kunna lösa en biljett till en eventuell Liverpool match 🙂

Liverpool är iofs väldigt populära i Göteborg så biljetterna lär gå extremt fort isf
Citera
2023-08-22, 11:34
Medlem
Teus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av QuantumQuill
Ja, 65 miljoner är en bra buffert men det kan gå fort om det går fel. Klarar sig Aik kvar så lär dom visserligen gå back på året men ändå inte så farligt även om det blir lite svångrem till nästa år.

Åker Aik ur så är dessa 65 miljoner borta inom 2 år från och med idag, det vågar jag lova.
Åker vi ur kommer det bli en kraftig sanering av truppen som redan idag är för stor med enorm dödvikt. Vi har, liksom ni hade, en sann och trogen supporterskara som kommer bära upp klubben under svåra tider och jag är inte alls orolig över ekonomin vid superettan spel. Vi är inte Göteborg.

Med detta sagt kommer det rulla huvuden om vi åker ner. Detta är en trupp som det har investerats mycket pengar i, har bra betalt och ska absolut inte vara inblandade i någon bottenstrid. Att vi befinner oss där vi befinner oss idag är en kombination av lättja och bristande respekt gentemot klubben och allt vad den representerar. Om jag uttrycker mig diplomatiskt finns det iaf. 4 spelare i truppen jag önskar inget annat än olycka och lidande resten av livet. Utan att säga namn kommer det bli oerhört svårt för vissa människor att visa sina ansikten i Stockholm framledes om dom lyckas fullborda detta magplask till säsong.
Citera
2023-08-22, 11:39
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av kemankaret
Då finns det ju en chans att man skulle kunna lösa en biljett till en eventuell Liverpool match 🙂
Så länge du ser till att bära gulsvart är du välkommen!
Citat:
Ursprungligen postat av SomaliSwimmer
Liverpool är iofs väldigt populära i Göteborg så biljetterna lär gå extremt fort isf

Frågan är om dom skulle vara lika populära efter att ha fått Häcken-stock? 🤔

Om vi kvalar in till EL hoppas jag på att få Liverpool i första hand och Roma i andra hand. Övriga deltagarlag är hugget som stucket. Ge oss en jävla utmaning!
Citera
2023-08-22, 11:46
Medlem
Valvantos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trazke

Om vi kvalar in till EL hoppas jag på att få Liverpool i första hand och Roma i andra hand. Övriga deltagarlag är hugget som stucket. Ge oss en jävla utmaning!

Som Klaksvik?
Citera
2023-08-22, 11:57
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Valvanto
Som Klaksvik?
Klaksvik..Klaksvik?

Förlorade vi mot dom? Jag tror det var Molde och Ferencvaros som förlorade varsin match? Vi förlorade någon typ av lottdragning har jag för mig?
Citera
2023-08-22, 12:27
Medlem
jultomtenbrannupps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trazke

Häcken-stock? Snarare Häcken-kvist i så fall.
Citera
2023-08-22, 13:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DidierDrogba02
Det är nu på seriens slutspurt som vi verkligen kommer erfara hur uselt detta AIK egentligen är.

Tänk dig våra ödesmatcher 1999 fast ännu värre som skickade ner oss då vi hade Halmstad, Trelleborg och ironiskt nog AIK. Nu ska vi komma ihåg att på den tiden bestod Allsvenskan av 26 omgångar och därför blev Malmös sits i botten så pass akut väldigt fort.

Även om det är matematiskt möjligt för AIK att hänga kvar vid vinst mot Varberg och torska i båda derbyn, Degen och Häcken så kommer en brytpunkt uppstå.

MFF var praktiskt taget nerflyttat innan Tony ens missade straffen mot Halmstad och samma sak lär ske med AIK om man låter krisen fortsätta till matchen mot Djurgården eller Häcken.

Det är bara vinst som gäller på tre kommande annars blir råttinvasion i Superettan.

Till alla de som vill minnas Malmö FFs 1999 (kanske MFFs antagonister) finns ju Erik Nivas utmärkta reportage:
https://poddtoppen.se/podcast/1484354859/when-we-were-kings/101-malmo-ff-1999
Citera
2023-08-22, 13:52
Medlem
Mich13s avatar
Vad har hänt med Kim Bergstrand?
Citera
2023-08-22, 14:07
Medlem
Svarta-Skatans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Teu
Åker vi ur kommer det bli en kraftig sanering av truppen som redan idag är för stor med enorm dödvikt. Vi har, liksom ni hade, en sann och trogen supporterskara som kommer bära upp klubben under svåra tider och jag är inte alls orolig över ekonomin vid superettan spel. Vi är inte Göteborg.

Med detta sagt kommer det rulla huvuden om vi åker ner. Detta är en trupp som det har investerats mycket pengar i, har bra betalt och ska absolut inte vara inblandade i någon bottenstrid. Att vi befinner oss där vi befinner oss idag är en kombination av lättja och bristande respekt gentemot klubben och allt vad den representerar. Om jag uttrycker mig diplomatiskt finns det iaf. 4 spelare i truppen jag önskar inget annat än olycka och lidande resten av livet. Utan att säga namn kommer det bli oerhört svårt för vissa människor att visa sina ansikten i Stockholm framledes om dom lyckas fullborda detta magplask till säsong.

Nu har jag inte jättebra koll på AIK denna säsong förutom att dom gör en urusel säsong, men jag fattar ju att Guidetti är det största fiaskot kanske i gnagets historia och det är ju bedrövligt att man kan vara så otränad på den här nivån, men vilka är övriga tre spelare?
Citera
2023-08-22, 14:07
Medlem
Salorms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mich13
Vad har hänt med Kim Bergstrand?

Sjukdom i familjen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto