2023-08-22, 10:04
  #1
Medlem
Startar denna tråd för att se om jag med FB:s hjälp kan managementa mig till en chefsposition utan egentlig chefserfarenhet. Jag är förberedd på det mesta, rövslickeri, förkastande av professionell integritet etc., förutom extra studier eller mer arbete än nöden kräver. Jag är alltså bara intresserad av genvägar som inte bryter mot minsta motståndets lag eller tvingar mig att på något sätt koppla på hjärnkontoret alternativt utföra extra arbete. Jag har på egen hand kommit fram till följande förslag på förhållningsregler.

1. Ständig bekräftelse (detta kommer jag praktisera på följande sätt).
När helst under ett möte när jag förväntas vara aktiv och deltagande kommer jag, istället för att sitta tyst och lida mig igenom trivialiteterna, börja nicka bekräftande och säga något i stil med ...
- det är många kloka synpunkter som tagits upp och det märks att flera av er redan funderat länge på detta och det gör att jag, även om jag är införstådd med de utmaningar vi har framför oss, har stor tillförsikt till att vi tillsammans som ett team kommer komma kunna lösa detta.

2. Ställa frågor som verkar initierade men i själva verket inte kräver något alls.
Efter en föredragning av något totalt ointressant som jag inte i förväg läst in mig på kan jag fejka intresse genom att säga saker som ...
- En intressant föreläsning, tack för att du delar med dig, min fråga är, hur tänker du att vi nu skall gå vidare/vilket ser du som nästa steg? I min erfarenhet en totalt riskfri fråga eftersom ingenting någon gång är eller blir helt färdigt.

3. Vid osäkerheter, hänvisa alltid tillbaka till företaget/myndighetens övergripande kärnuppdrag.
- detta är, precis som ni säger, en snårig fråga, jag tror dock att viss vägledning går att få genom att försöka spegla frågan utifrån kärnuppdraget "till exempel, hur hjälper detta kunden/eleven/användaren/den vi är satta att hjälpa etc.

Så alla kloka på FB, nu ser vi till att hjälpa varandra att avancera upp, för även om jobben är fejk är ändå pengarna de renderar äkta.
Citera
2023-08-22, 11:01
  #2
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av JesusKristersson
Startar denna tråd för att se om jag med FB:s hjälp kan managementa mig till en chefsposition utan egentlig chefserfarenhet. Jag är förberedd på det mesta, rövslickeri, förkastande av professionell integritet etc., förutom extra studier eller mer arbete än nöden kräver. Jag är alltså bara intresserad av genvägar som inte bryter mot minsta motståndets lag eller tvingar mig att på något sätt koppla på hjärnkontoret alternativt utföra extra arbete. Jag har på egen hand kommit fram till följande förslag på förhållningsregler.

1.
Glöm inte det korsande benen tillsammans med den guppande högerfoten som studar upp och ner, detta är som en parningssång för HR-rekryterade mellanchefer!
2.
Intressant, väva in smicker i ickemeningar som inte betyder någonting, förutom att du stryker skaftet, snyggt!
3.
Bolagets "värdegrunder" är den självklara kompassen i allt jag gör och vad jag lutar mig emot vid minsta osäkerhet....

Så alla kloka på FB, nu ser vi till att hjälpa varandra att avancera upp, för även om jobben är fejk är ändå pengarna de renderar äkta.

Sen får du inte glömma att börja med någon ögsport, cykel och padel är som att svälja satsen från mellanchefer!
Citera
2023-08-22, 11:10
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 12hoppihagen
Sen får du inte glömma att börja med någon ögsport, cykel och padel är som att svälja satsen från mellanchefer!

Har länge haft detta på känn så det känns skönt att få det bekräftat. Får nog bli till att köpa både rack och cykel, initialkostnaden vägs ju lätt upp av en ökande lön. Men vad fan ska man snacka om i omklädningsrummet? Jobbet, eventuella familjer, invandringen (såklart inte judar), båtar? Ja alla tips tas tacksamt emot.
Citera
2023-08-22, 11:17
  #4
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av JesusKristersson
Har länge haft detta på känn så det känns skönt att få det bekräftat. Får nog bli till att köpa både rack och cykel, initialkostnaden vägs ju lätt upp av en ökande lön. Men vad fan ska man snacka om i omklädningsrummet? Jobbet, eventuella familjer, invandringen (såklart inte judar), båtar? Ja alla tips tas tacksamt emot.

Ditt enorma islamhot där du vill att varje majbrasa som tändas med burkor är såklart inte det du ska lyfta när det stramar i hälsenan efter en bögmatch i padel, fokus bör läggas på olika pre-workouts, quinoasallader, vilken bil man ska leasa genom företaget, ett gubbollon blir aldrig glansigare än när du ställer frågan:

-Vad är egentligen fördelen med den nya V90in, och är det självklart med ren eldrift?

När gubben lyser upp så tar du med taktiken från mötesrummet, du nickar instämmande, fäller några kommentarer som egobekräftar utläggningen snarare än faktiskt säga något, lastutrymmet låter onekligen bra...
Citera
2023-08-22, 11:19
  #5
Medlem
Facades avatar
Nu är det definitivt dags för dig att logga in på LinkedIn och var ”betydelsefull”.
Allt meningslöst skit som du slarvar sig igenom är det roligaste som finns samt så är det viktigt för människors levnad och trivsel.
Glöm inte bild på familjen ibland, har du inga barn så ta farmor eller hunden.
Träningsbilder verkar också gå hem där som fan av någon anledning, ”ladda batterierna”.
Ordbajsa tills du skiter ned dig, det älskar resterande av alla de inkompetenta LinkedIn posers.

Kom ihåg!
LinkedIn är det enda stället i universum där emojis är synonymt med professionalism.
Citera
2023-08-22, 11:21
  #6
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 12hoppihagen
Ditt enorma islamhot där du vill att varje majbrasa som tändas med burkor är såklart inte det du ska lyfta när det stramar i hälsenan efter en bögmatch i padel, fokus bör läggas på olika pre-workouts, quinoasallader, vilken bil man ska leasa genom företaget, ett gubbollon blir aldrig glansigare än när du ställer frågan:

-Vad är egentligen fördelen med den nya V90in, och är det självklart med ren eldrift?

När gubben lyser upp så tar du med taktiken från mötesrummet, du nickar instämmande, fäller några kommentarer som egobekräftar utläggningen snarare än faktiskt säga något, lastutrymmet låter onekligen bra...

Jag visste att det var en bra ide att lägga ut frågan på FB, tack för toppentips. Skall redan idag börja snoka i vart de tomma kostymerna spelar någonstans.
Citera
2023-08-22, 11:23
  #7
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Facade
Nu är det definitivt dags för dig att logga in på LinkedIn och var ”betydelsefull”.
Allt meningslöst skit som du slarvar sig igenom är det roligaste som finns samt så är det viktigt för människors levnad och trivsel.
Glöm inte bild på familjen ibland, har du inga barn så ta farmor eller hunden.
Träningsbilder verkar också gå hem där som fan av någon anledning, ”ladda batterierna”.
Ordbajsa tills du skiter ned dig, det älskar resterande av alla de inkompetenta LinkedIn posers.

Kom ihåg!
LinkedIn är det enda stället i universum där emojis är synonymt med professionalism.

Ja LinkedIn verkar ju vara stället för självbekräftelse, kanske man kan lägga in en sån Ukrainaflagga i bakgrunden på sin profilbild, känns ju även det som ett rätt ofarligt ställningstagande.
Citera
2023-08-22, 11:31
  #8
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av JesusKristersson
Jag visste att det var en bra ide att lägga ut frågan på FB, tack för toppentips. Skall redan idag börja snoka i vart de tomma kostymerna spelar någonstans.

Jag tar gärna emot en swish när du når managerposition!

Glöm inte "inspirationals qoute" runt din arbetsplats och på linkedin, givetvis ska du förespråka allas lika värde och påtala hur få kvinnor det är på arbetsplatsen eller hur vi måste representera hela sammhället..

Förändring är inte ett ord på fyra bokstäver. men din reaktion på det är ofta!”

Du är tålig och välkomnar omorganisationer

Bra saker kommer till de som väntar. Mer extraordinära saker kommer till dem som sliter av sig och gör allt för att det ska hända

Du jobbar och sliter hårt i det tysta!
Citera
2023-08-22, 11:32
  #9
Medlem
Detta är fan guld! Och det värsta är att du kommer att lyckas bara du armbågar dig fram, vara sådär riktigt drygt överintresserad vid möten, prata om gruppen som team och faller du ja då faller alla.
Fjäska för rätt människor, läs på och fejka intresse om diverse chefsintressen som golf, segling, viner, resmål etc.
Citera
2023-08-22, 11:34
  #10
Medlem
Det jag gjorde var att vara bäst på mitt jobb. Det kan jag verkligen rekommendera!
Citera
2023-08-22, 12:06
  #11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svenskfara
Det jag gjorde var att vara bäst på mitt jobb. Det kan jag verkligen rekommendera!

Ok, så på ditt jobb blir de bästa chefer, spännande.
Citera
2023-08-22, 12:37
  #12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PommesFritz
Detta är fan guld! Och det värsta är att du kommer att lyckas bara du armbågar dig fram, vara sådär riktigt drygt överintresserad vid möten, prata om gruppen som team och faller du ja då faller alla.
Fjäska för rätt människor, läs på och fejka intresse om diverse chefsintressen som golf, segling, viner, resmål etc.

Precis, det känns som vägen fram. Utplåna allt av den egna personligheten så att tillslut inget annat återstår än den man gjort om sig till på LinkedIn. Frågan sen är väl, går det efter detta att hitta tillbaks till det man en gång var eller är det loppet kört. En risk, men... det finns inga gratisluncher.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in