2023-08-20, 20:20
Medlem
Herr Bökbergs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sirsia0
Jag tycker han är jättefin, hans varma fina omtänksamma personlighet får honom att bli ännu vackrare än han redan är.
Jojo men på den tiden när bilden togs så var han ju både snyggare och lika fin personlighet på en och samma gång vilket ger våtare trosa, alltså är han relativt förlegad 😏
Citera
2023-08-20, 23:18
Medlem
Kommer dröja länge innan Oscar (never dated) hittar en brud. Oscar, om du läser detta så åka över till Köpenhamn och hyr några tjejer och prova på kyssas, krama bröst, slicka mus och bara vara med en tjej. Det kommer underlätta framtida dejtande och spara tid.
Citera
2023-08-20, 23:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Peace2023
Ja visst är han fin <3
Så varm och underbar. Intresserad av dem han pratar med och omtänksam. Jag gillar honom väldigt mycket och de fnittriga servitriserna! Älskar programmet och den inledande musiken, verkligen feel-good.
Börjar själv tröttna lite jag. Verkar alltid bli samma formella standardsnack mellan deltagarna. Så opersonligt på en första dejt där de flesta mest verkar vilja sälja/smickra in sig själva hos den andre. Känns lite stelt på nåt sätt. Och oärligt.
Citera
2023-08-21, 00:27
Medlem
herrgurkas avatar
Kaleb, som var med i senaste avsnittet, var även med i två avsnitt av Naked Attraction Sverige.
Citera
2023-08-21, 06:16
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Herr Bökberg
Jojo men på den tiden när bilden togs så var han ju både snyggare och lika fin personlighet på en och samma gång vilket ger våtare trosa, alltså är han relativt förlegad 😏

Klart man är fräschare som ung till utseendet, förlegad blir man bara om man är mycket äldre än det åtrådda objektet. För det mesta. Lika barn leka bäst vet du. En del blir faktiskt snyggare med åldern dessutom. Och får en ännu mer attraktiv personlighet pga av bättre självkänsla och mognad.
Citera
2023-08-21, 06:19
Medlem
Zizzoerps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sirsia0
Klart man är fräschare som ung till utseendet, förlegad blir man bara om man är mycket äldre än det åtrådda objektet. För det mesta. Lika barn leka bäst vet du. En del blir faktiskt snyggare med åldern dessutom. Och får en ännu mer attraktiv personlighet pga av bättre självkänsla och mognad.
Dig lurar man inte.
Citera
2023-08-21, 12:55
Medlem
JoakimFenixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Herr Bökberg
Inte ens veteranen Isnatt bryr sig om reglerna i syfte att trotsa mig säkert? 👊😋
Lagom långt ögonavstånd på Saucedo där, hon var ju faktiskt snygg efter närmre granskning, perfekt läppstift färg (dvs ingen färg) ögonen lutade bakåt som dom skall göra på tjejer

Saucedo

Var hittar du likheten med Danny Saucedo? För mig är det ungefär som att leta giraff i hellasgården

"Ögonen lutade bakåt"? Alltså sovandes? Smaken måste verkligen vara som baken

Ja, tjejen var oerhört konventionellt attraktiv, inte "faktiskt snygg efter närmre granskning". Hon skulle nog kunna få ungefär vem hon vill. I samband med det hade hon en rolig och skön personlighet. 50+50=100. "Saucedo" (jag har verkligen ingen aning varför du gav honom det smeknamnet) var rätt snygg med rätt udda ansiktsdrag som snarare gav honom charm än neandertalarlook till skillnad från... vissa andra människor i världen. Han såg väldigt mycket ut som en ung Joaquin Phoenix. Han hade en generell såndär "ung filmstjärna"-känsla, men det kanske verkar lika långsökt för andra som din "Saucedo"-jämförelse

Jag skulle även vilja tillägga att det åtminstone för mig var uppenbart inom kanske sådär tio sekunder av dejten att tjejen var fullständigt störtförälskad i saucedo. Inte för att någon på flashback någonsin kommer att komma dit, men om en tjej någonsin kollar på dig sådär, då kan man säga att det kan vara dags att gå i dejtpension. Det där fnissandet skojar man inte bort
Senast redigerad av JoakimFenix 2023-08-21 kl. 12:58.
Citera
2023-08-21, 18:52
Medlem
Herr Bökbergs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JoakimFenix
Var hittar du likheten med Danny Saucedo? För mig är det ungefär som att leta giraff i hellasgården

"Ögonen lutade bakåt"? Alltså sovandes? Smaken måste verkligen vara som baken.
Jag åsyftar händelsevis att hon hade som asiatiska mongolveck i ytterkanterna men samtidigt öppnare framtill, Hunter eyes

Citat:
Ja, tjejen var oerhört konventionellt attraktiv, inte "faktiskt snygg efter närmre granskning"
Alltså var hon snarare okenventionellt attraktiv, och nu står planeterna snet!, å nu ser jag att hennes utseende påminde om Anne Frid Lyngstad på opiater

Citat:
Hon skulle nog kunna få ungefär vem hon vill. I samband med det hade hon en rolig och skön personlighet. 50+50=100. "Saucedo" (jag har verkligen ingen aning varför du gav honom det smeknamnet) var rätt snygg med rätt udda ansiktsdrag som snarare gav honom charm än neandertalarlook till skillnad från... vissa andra människor i världen. Han såg väldigt mycket ut som en ung Joaquin Phoenix. Han hade en generell såndär "ung filmstjärna"-känsla, men det kanske verkar lika långsökt för andra som din "Saucedo"-jämförelse
Då förstår jag varför du är så kär i Saucedo, om han var lik dig
(Joaquin Phoenix, never heard of)

Citat:
Jag skulle även vilja tillägga att det åtminstone för mig var uppenbart inom kanske sådär tio sekunder av dejten att tjejen var fullständigt störtförälskad i saucedo. Inte för att någon på flashback någonsin kommer att komma dit, men om en tjej någonsin kollar på dig sådär, då kan man säga att det kan vara dags att gå i dejtpension. Det där fnissandet skojar man inte bort
Du får backa några sidor tror jag, för det är trådens egen sprallfågel Isnatt som myntade Saucedo, han hade
defakto vissa likheter kan jag instämma, Det var håret, kindbenen & kranen som var överensstämmande,, men ögonen avvek och det är där ditt intryck har fastnat

Jag får kolla upp det där om det stämmer att hon ville para sig med fattigmans Saucedo, det låter makabert med tanke på hur han såg ut
Senast redigerad av Herr Bökberg 2023-08-21 kl. 19:29.
Citera
2023-08-22, 02:29
Medlem
herrgurkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Atamon
Finns restaurangen på riktigt, insidan alltså? Eller är den uppbyggd i en studio? Den ser ju inte riktigt klok ut!

Ja, den finns. Det är restaurangen på Waxholms hotell.
Citera
2023-08-22, 08:50
Medlem
Atamons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av herrgurka
Ja, den finns. Det är restaurangen på Waxholms hotell.

Dock är den hårt pimpad för inspelningen och ser helt annorlunda ut i verkligheten har jag noterat.
Citera
2023-08-22, 09:13
Medlem
Nu med tonåringar.

https://www.svtplay.se/forsta-dejten-teens

Vad tycker ni?
Citera
2023-08-22, 10:13
Medlem
Herr Bökbergs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av farfisaorgel
Nu med tonåringar.

https://www.svtplay.se/forsta-dejten-teens

Vad tycker ni?
Ja vad tycker du om mitt tidigare påstående om att det kommer bli woke-grooming?😏

Förövrigt får du inte kommentera avsnittet i sig föränn på torsdag
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in