2023-08-22, 08:46
Medlem
Free12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trazke
Slagpåse i EL....

Vi skulle ha goda chanser att gå långt i EL. Vad är det värsta vi skulle kunna få möta? Typ Liverpool och Roma..

Har ingen koll på hur många guld Blåvitt har. Men eftersom vi har 1 guld nu så är det lika många år kvar som Blåvitt har guld. Men jag vet att vi kommer passera er innan Blåvitt.
Drömmen!

Jag håller med! Är ju inte riktigt Klaksvik klass på dom skitlagen. Minst semi annars vill jag påstå att vi gjorde ett bättre Europaäventyr förra säsongen med tanke på att vi hade ett mycket mediokert lag och ni har ett lag fyllt med världsstjärnor..

Ganska givet om ni ska ta guld varje år tills ni är störst.
Citera
2023-08-22, 09:15
Medlem
DidierDrogba02s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fredrik29
Ungefär som vi trodde i Malmö när vi åkte ut, ingen trodde det och vi spelade ändå ganska bra, alla trodde nog det skulle vända både supportrar och spelare och ledning men åt helvete gick det.

Det är nu på seriens slutspurt som vi verkligen kommer erfara hur uselt detta AIK egentligen är.

Tänk dig våra ödesmatcher 1999 fast ännu värre som skickade ner oss då vi hade Halmstad, Trelleborg och ironiskt nog AIK. Nu ska vi komma ihåg att på den tiden bestod Allsvenskan av 26 omgångar och därför blev Malmös sits i botten så pass akut väldigt fort.

Även om det är matematiskt möjligt för AIK att hänga kvar vid vinst mot Varberg och torska i båda derbyn, Degen och Häcken så kommer en brytpunkt uppstå.

MFF var praktiskt taget nerflyttat innan Tony ens missade straffen mot Halmstad och samma sak lär ske med AIK om man låter krisen fortsätta till matchen mot Djurgården eller Häcken.

Det är bara vinst som gäller på tre kommande annars blir råttinvasion i Superettan.
Citera
2023-08-22, 09:25
Medlem
QuantumQuills avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fred Friendly
En skillnad är ju att det inte inte tycks finnas någon skräddarsydd roll för Mikkelsen. Han har haft väldigt oflyt och inte fått minsta lilla kontinuitet varpå jag ännu inte dömer ut honom men skulle gärna se att han får chansen hemma på Nahirs position. Tror han kan göra det bra som tia om han får chansen några matcher och bygga självförtroende. Känns dock inte som det kommer att ske i år.
Mikkelsen jämför jag lite med Charlie Davies som gjorde en bra säsong bara det att han inte fick till det, förens sista matchen då han gjorde hattrick. Nästa år gjorde han succé och ingen (Bajare) var förvånad.

Jag tror fortfarande stenhårt på Mikkelsen. Han behöver bara spela med ett lag som funkar i övrigt, vilket varit de egentliga problemet.

Har inga problem att hänga ut andra spelare som inte levererat efter förväntningarna. Tekie och Nalic är väl i spetsen där. Även Strands första 10 som högerback lämnade mycket att önska (dock väl godkänt som vänsterback nu på slutet)
Senast redigerad av QuantumQuill 2023-08-22 kl. 09:28.
Citera
2023-08-22, 09:48
Medlem
SomaliSwimmers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av over9k
Hahahah det är du som kommer med ett galet påstående som du inte kan backa upp. Fyfan vad pinsamt. Men du kan alltid redigera dina inlägg

PS: AIK har aldrig haft mer pengar än nu, någonsin. Vad ska du hitta på nu?

I så fall är det ju jävligt märkligt att låna pengar av sina fans? Eller menar du att dom är som den där typen på högstadiet som alltid hade pengar men insisterade på att försöka bli bjuden/låna pengar ändå?
Citera
2023-08-22, 09:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SomaliSwimmer
I så fall är det ju jävligt märkligt att låna pengar av sina fans? Eller menar du att dom är som den där typen på högstadiet som alltid hade pengar men insisterade på att försöka bli bjuden/låna pengar ändå?

Finns många ekonomiska anledningar att låna. Inget konstigt med det, speciellt inte när de har en sund ekonomi vilket AIK har.
Citera
2023-08-22, 10:48
Medlem
QuantumQuills avatar
Citat:
Ursprungligen postat av filurifix
Finns många ekonomiska anledningar att låna. Inget konstigt med det, speciellt inte när de har en sund ekonomi vilket AIK har.

"Hade" en sund ekonomi, innan årets kräftgång.

Intäktssidan:
Ayari och Stefanelli således för sammanlagt 43 miljoner. Det utgjorde en stor del av faktumet att Aik vände ett uselt rörselseresultat på -18,1M till +16,3 i början av året. Men från detta skall det dras av 5.8M i coronafusk.
Har man sålt någon mer? Sedan dess?

På kostnadssidan kan nan tänka att Fischer kostade en hel del under första halvan av året. Sedan har man gjort ett antal värvningar i sommar som lär ha kostat, samt löpande utgifter i driften, så jag skulle inte bli förvånad om rörelseresultatet är tillbaka en bit under +-0 strecket igen.
Isf blir det subjektivt vad man menar med "sund ekonomi".

Kanske om Aik kan kränga i väg Taha Ayari och/eller Otieno i vinter så är ekonomin säkert "sund" för ett tag. Frågan är hur "sund" truppstatusen anses vara inför nästa år isf, med tanke på kräftgången?
Citera
2023-08-22, 10:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av QuantumQuill
"Hade" en sund ekonomi, innan årets kräftgång.

Intäktssidan:
Ayari och Stefanelli således för sammanlagt 43 miljoner. Det utgjorde en stor del av faktumet att Aik vände ett uselt rörselseresultat på -18,1M till +16,3 i början av året. Men från detta skall det dras av 5.8M i coronafusk.
Har man sålt någon mer? Sedan dess?

På kostnadssidan kan nan tänka att Fischer kostade en hel del under första halvan av året. Sedan har man gjort ett antal värvningar i sommar som lär ha kostat, samt löpande utgifter i driften, så jag skulle inte bli förvånad om rörelseresultatet är tillbaka en bit under +-0 strecket igen.
Isf blir det subjektivt vad man menar med "sund ekonomi".

Kanske om Aik kan kränga i väg Taha Ayari och/eller Otieno i vinter så är ekonomin säkert "sund" för ett tag. Frågan är hur "sund" truppstatusen anses vara inför nästa år isf, med tanke på kräftgången?

Dom har mycket eget kapital. Dom klarar sig med minusresultat ett par år.
Citera
2023-08-22, 10:53
Medlem
QuantumQuills avatar
Citat:
Ursprungligen postat av filurifix
Dom har mycket eget kapital. Dom klarar sig med minusresultat ett par år.
Ja, 65 miljoner är en bra buffert men det kan gå fort om det går fel. Klarar sig Aik kvar så lär dom visserligen gå back på året men ändå inte så farligt även om det blir lite svångrem till nästa år.

Åker Aik ur så är dessa 65 miljoner borta inom 2 år från och med idag, det vågar jag lova.
Citera
2023-08-22, 10:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av QuantumQuill
Ja, 65 miljoner är en bra buffert men det kan gå fort om det går fel. Klarar sig Aik kvar så lär dom visserligen gå back på året men ändå inte så farligt även om det blir lite svångrem till nästa år.

Åker Aik ur så är dessa 65 miljoner borta inom 2 år från och med idag, det vågar jag lova.

Tror inte detta är så sannolikt.
Citera
2023-08-22, 11:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trazke
Slagpåse i EL....

Vi skulle ha goda chanser att gå långt i EL. Vad är det värsta vi skulle kunna få möta? Typ Liverpool och Roma..

Har ingen koll på hur många guld Blåvitt har. Men eftersom vi har 1 guld nu så är det lika många år kvar som Blåvitt har guld. Men jag vet att vi kommer passera er innan Blåvitt.
Om detta äventyr slutar med att ni får möta Liverpool så kommer jag att göra allt för en biljett till den matchen 🙏 vart skulle en sådan match tänkas spelas? Inte på Bravida
väl?
Citera
2023-08-22, 11:06
Medlem
SomaliSwimmers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kemankaret
Om detta äventyr slutar med att ni får möta Liverpool så kommer jag att göra allt för en biljett till den matchen 🙏 vart skulle en sådan match tänkas spelas? Inte på Bravida
väl?

Häcken spelar Europamatcher på Nya Ullevi
Citera
2023-08-22, 11:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SomaliSwimmer
Häcken spelar Europamatcher på Nya Ullevi
Då finns det ju en chans att man skulle kunna lösa en biljett till en eventuell Liverpool match 🙂
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in