2023-08-22, 05:15
Medlem
En tanke jag hade efter dagens match var gällande han Emil Roback som är inlånad från Milan till Norrköping. Är väl 20 bast, gjort det bra vad jag hörde i Milans ungdomslag, gjort u landskamper. Men vad har hänt där? Inte skadar men inte ens med i en endaste trupp?

Hur lyckades han bränna broarna så hårt?
Citera
2023-08-22, 05:26
Medlem
Free12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av QueSeraSera
En tanke jag hade efter dagens match var gällande han Emil Roback som är inlånad från Milan till Norrköping. Är väl 20 bast, gjort det bra vad jag hörde i Milans ungdomslag, gjort u landskamper. Men vad har hänt där? Inte skadar men inte ens med i en endaste trupp?

Är väl inget konstigt? Varken den första eller sista tonåringen som får det jobbigt när jämngamla kommer ifatt och tar träningen på allvar. Halmstad lånade ju ett par spelare ifrån Real som snabbt blev återkallade för att dom var så dåliga.
Citera
2023-08-22, 05:37
Medlem
Fred Friendlys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av London
Den kändes ungefär lika spännande som Mikkelsen var till er. Varför var frågan i båda fall.

Inte för att en av dem var en bevisat duktig allsvensk fotbollsspelare och den andre en högt ansedd talang (?) i Norge. Utan för var och hur de skulle in i respektive lag.

Nu får man bara hoppas att Rydström och Malmö använder honom som en konkurrent till IKT och inte Nanasi. Kommer dock aldrig hända.
En skillnad är ju att det inte inte tycks finnas någon skräddarsydd roll för Mikkelsen. Han har haft väldigt oflyt och inte fått minsta lilla kontinuitet varpå jag ännu inte dömer ut honom men skulle gärna se att han får chansen hemma på Nahirs position. Tror han kan göra det bra som tia om han får chansen några matcher och bygga självförtroende. Känns dock inte som det kommer att ske i år.
Citera
2023-08-22, 05:38
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Free12
Fan, skulle ha satsat emot dig när du var så jävla villig då

Nej! Det var kört för länge sedan, men nu är det helt jävla kört. 4-5:e plats låter ju inte så bra, men nu kör vi nästa säsong utan Europa och kan gå för fullt mot ett nytt guld. Bara inte Bosse får för sig att man måste vara i Europa för att satsa!
Deltagarmentalitet....

Häcken kommer vinna guldet såväl i år som 2024. Ni andra får slåss om resterna vi lämnar. Det är t ex kul för er andra att veta att en andraplats i ligan ger kvalspel till EL istället för ECL när vi tar dubbeln som vanligt.
Senast redigerad av trazke 2023-08-22 kl. 05:41.
Citera
2023-08-22, 05:42
Medlem
Free12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trazke
Deltagarmentalitet....

Häcken kommer vinna guldet såväl i år som 2024
Är det? Jag har inget intresse av att vara i ECL! Sa det även förra säsongen. Men lycka till med att vara deltagare där eller slagpåse i EL

Japp! Inget kan stoppa en uppstickare Hur många år innan ni är förbi IFK i antalet guld?
Citera
2023-08-22, 05:59
Medlem
Citat:
Är väl inget konstigt? Varken den första eller sista tonåringen som får det jobbigt när jämngamla kommer ifatt och tar träningen på allvar. Halmstad lånade ju ett par spelare ifrån Real som snabbt blev återkallade för att dom var så dåliga.

Nej det förstår jag. Men om man typ läser detta: https://nt.se/sport/fotboll/artikel/riddersholm-om-spelarkaoset-en-crazy-vecka/jop47xgr

Citat:
Jag kom hem väldigt trött och då säger han att Niklas Gunnarsson, som vi tränat med som en startspelare, inte kan vara med. Ok, sa jag. Då visste jag också att "Totte" (Nyman) var sjuk och att risken fanns att han skulle missa matchen. Det gällde också "Trasten" (Arnor Traustason) och Victor (Lind) som båda har känningar av lättare skador.

Lind, den ende utespelaren som startat samtliga 18 matcher innan söndagens, kastade in handduken på uppvärmningen och så var halva (!) skaran av utespelare från segermötet i måndags borta.

Och ett par andra skador, trots att de inte hade full trupp och verkar lånat in 17 öring från Sylvia samt någon ung Ghana som aldrig gjort en a-lagsmatch. Ser bara inte hur han inte ens där får plats i en trupp när dom inte ens har full trupp?
Citera
2023-08-22, 06:03
Medlem
Free12s avatar
Citat:
Nej det förstår jag. Men om man typ läser detta: https://nt.se/sport/fotboll/artikel/riddersholm-om-spelarkaoset-en-crazy-vecka/jop47xgr

Och ett par andra skador, trots att de inte hade full trupp och verkar lånat in 17 öring från Sylvia samt någon ung Ghana som aldrig gjort en a-lagsmatch. Ser bara inte hur han inte ens där får plats i en trupp när dom inte ens har full trupp?
Inte tillräckligt bra? Inte rätt attityd på träningar? Tror att han är något för att han varit i Milans u-lag likt miljontals andra som inte blivit något? Finns väl en anledning till att Milan lånar ut till Allsvenskan också?
Citera
2023-08-22, 06:35
Medlem
ZlatanManias avatar
Mår fysiskt illa. Att ligga där vi ligger är ett sånt underbetyg till allt å alla.

Kommande omgång:
Göteborg-Häcken.
Sirius-Malmö
Djurgården-Degerfors
AIK-Varberg.

Samtliga lag har dessutom en cupmatch att avverka i veckan samtidigt som vi får träna på så om man ska vinna å gå förbi så är det fanemig nu!

Vinn för i helvete!
Citera
2023-08-22, 06:46
Medlem
Free12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ZlatanMania
Mår fysiskt illa. Att ligga där vi ligger är ett sånt underbetyg till allt å alla.

Kommande omgång:
Göteborg-Häcken.
Sirius-Malmö
Djurgården-Degerfors
AIK-Varberg.

Samtliga lag har dessutom en cupmatch att avverka i veckan samtidigt som vi får träna på så om man ska vinna å gå förbi så är det fanemig nu!

Vinn för i helvete!
Slår ni inte Varberg hemma så förtjänar ni fan att Göteborg, Sirius och Degerfors vinner sina och åka ur..
Med det sagt så tror jag ni är "vinnare" denna omgång.
Citera
2023-08-22, 07:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grunkz
AIK har ett bra spelschema kommande 4 matcher. De spelar 4 raka matcher i 08-området och har Varberg och Degerfors hemma, lär bli 6 poäng. Utöver det Bajen som oftast chokar mot AIK, sedan ett DIF som är ur form och där det känns som AIK har en stor chans att vinna.

Jag tror att AIK kommer klara kontraktet utan några större problem.
På Friends, ja. På hemmaplan har vi övertaget mot gnaget. Skulle bli väldigt förvånad om vi inte slog gnaget om två veckor.
Citera
2023-08-22, 08:14
Avslutad
Citat:
Är det? Jag har inget intresse av att vara i ECL! Sa det även förra säsongen. Men lycka till med att vara deltagare där eller slagpåse i EL

Japp! Inget kan stoppa en uppstickare Hur många år innan ni är förbi IFK i antalet guld?
Slagpåse i EL....

Vi skulle ha goda chanser att gå långt i EL. Vad är det värsta vi skulle kunna få möta? Typ Liverpool och Roma..

Har ingen koll på hur många guld Blåvitt har. Men eftersom vi har 1 guld nu så är det lika många år kvar som Blåvitt har guld. Men jag vet att vi kommer passera er innan Blåvitt.
Senast redigerad av trazke 2023-08-22 kl. 08:36.
Citera
2023-08-22, 08:42
Medlem
QuantumQuills avatar
Citat:

Jag har följt Roback så gott det går, iom hans gamla Bajenkoppling. Jag skulle inte påstå att han "gjort det bra" i Milans ungdomslag. Jag menar, det finns en anledning att han tillslut hamnade på bänken i Norrköping. Han spelade en del i starten men gjorde bara något enstaka mål. Blev tillslut inhoppare och sedemera bänkvärmare innan han växte ur Primavera utan att ha tagit chansen.

I Bajen var han lovande när han var 17, då han var ganska stor och snabb och hade gjort många mål i juniorfotbollen. Men när det blev seniorfotboll i HTFF (fd Frej) så fick han inte mycket uträttat. Milan köpte honom på spekulation då han gjorde mål i en intern träningsmatch med Bajen då Zlatan var hans anfallskollega.

Lite som med Elias Durmaz och Andre Alsanati som båda var tongivande när Bajen U19 tog guld, men som haft väldigt svårt att leverera när det blivit seniorfotboll.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in