Citat:
Ursprungligen postat av
QueSeraSera
En tanke jag hade efter dagens match var gällande han Emil Roback som är inlånad från Milan till Norrköping. Är väl 20 bast, gjort det bra vad jag hörde i Milans ungdomslag, gjort u landskamper. Men vad har hänt där? Inte skadar men inte ens med i en endaste trupp?
Hur lyckades han bränna broarna så hårt?
Jag har följt Roback så gott det går, iom hans gamla Bajenkoppling. Jag skulle inte påstå att han "gjort det bra" i Milans ungdomslag. Jag menar, det finns en anledning att han tillslut hamnade på bänken i Norrköping. Han spelade en del i starten men gjorde bara något enstaka mål. Blev tillslut inhoppare och sedemera bänkvärmare innan han växte ur Primavera utan att ha tagit chansen.
I Bajen var han lovande när han var 17, då han var ganska stor och snabb och hade gjort många mål i juniorfotbollen. Men när det blev seniorfotboll i HTFF (fd Frej) så fick han inte mycket uträttat. Milan köpte honom på spekulation då han gjorde mål i en intern träningsmatch med Bajen då Zlatan var hans anfallskollega.
Lite som med Elias Durmaz och Andre Alsanati som båda var tongivande när Bajen U19 tog guld, men som haft väldigt svårt att leverera när det blivit seniorfotboll.