2023-08-22, 01:48
Medlem
Alonens avatar
Hur jävla bitchig Tove än var, så förtjänade hon väl ändå inte att bli MÖRDAD‼️
Citera
2023-08-22, 01:49
Medlem
Kellywomans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Heretic77
Själv tycker jag hon småler på bilden som togs två dagar efter mordet.

https://www.tranastidning.se/2023-04-19/extra-bada-kvinnorna-doms-till-livstids-fangelse-efter-mordet-pa-tove

Tycker hon ser grotesk ut och visst fan småler hon
Citera
2023-08-22, 02:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av smokeonthewater
Det spelar ingen roll hur TT var.

Mobbare som inte är barn och därmed förstår sina handlingar fullt ut SKA ju dör enligt mig, så det spelar stor roll. Kan skänka Johanna lite sympati i så fall.
Citera
2023-08-22, 02:16
Medlem
smokeonthewaters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Agoldenage
Mobbare som inte är barn och därmed förstår sina handlingar fullt ut SKA ju dör enligt mig, så det spelar stor roll. Kan skänka Johanna lite sympati i så fall.

Men JJ och TT behövde inte ha något med varandra att göra. De jobbade inte på samma ställe och gick inte i skolan ihop längre. JJ var inte utlämnad till TT. Hon kunde bara ha undvikit henne och gått åt andra hållet. Behandlat henne som luft.
Citera
2023-08-22, 02:21
Medlem
Kellywomans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Agoldenage

Det finns inget som tyder på att TT var en mobbare eller elak människa. Däremot JJs hat mot TT spred hon gärna. Vidriga mördare. Ren och skär avundsjuka
Citera
2023-08-22, 02:22
Medlem
Citat:
Men JJ och TT behövde inte ha något med varandra att göra. De jobbade inte på samma ställe och gick inte i skolan ihop längre. JJ var inte utlämnad till TT. Hon kunde bara ha undvikit henne och gått åt andra hållet. Behandlat henne som luft.

Det hade ju varit enklare för alla inblandade helt klart. Men ändå. Vad fan ska mobbare få gå runt för och göra livet besvärligt för riktiga människor. Vi behöver dem inte.
Citera
2023-08-22, 02:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kellywoman
Det finns inget som tyder på att TT var en mobbare eller elak människa.

Inte mer än hennes beskrivningar av henne.
Citera
2023-08-22, 04:34
Medlem
Citat:
Håller med. Hur fan kan man tycka synd om en iskall mördare? Är ju en skymf mot TT och de anhöriga

Var god och lär dig, att läsa ett skrivet och postar inlägg på ett korrekt sätt, därvid, kommer du också att kunna förstå det skrivna.

Janss*n är endast, till sin ålder, fyllda 20 år och, hon har förstört hela sitt liv på grund av det mordet, vilket hon tidigare begått.

Den dagen, som Janss*n kommer att bli frisläppt ifrån fängelset, så kommer hon aldrig att kunna tvätta av sig den stämpeln hon en gång satt på sig själv, och därför, tycker jag synd om flickan Janss*n.

Mvh/@JokerMannen
Citera
2023-08-22, 04:44
Medlem
Citat:
Tycker hon ser grotesk ut och visst fan småler hon

Du skall aldrig döma en annan människa efter sitt utseende, det vill säga, att den nu 20-åriga flickan Janss*n, kan inte rå för, hur hon är skapt som mänsklig varelse.

Sedan tycker jag, att du skall försöka, att lära dig själv till att förstå den egentliga anledningen till att den 20-åriga flickan småler trots att hon tidigare bringat en 21-årig flicka om sitt liv.

Mvh/@JokerMannen
Senast redigerad av JokerMannen 2023-08-22 kl. 04:46.
Citera
2023-08-22, 04:51
Medlem
smokeonthewaters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JokerMannen
Du skall aldrig döma en annan människa efter sitt utseende, det vill säga, att den nu 20-åriga flickan Janss*n, kan inte rå för, hur hon är skapt som mänsklig varelse.

Sedan tycker jag, att du skall försöka, att lära dig själv till att förstå den egentliga anledningen till att den 20-åriga flickan småler trots att hon tidigare bringat en 21-årig flicka om sitt liv.

Mvh/@JokerMannen

Var det inte foto på MH som diskuterades?
Citera
2023-08-22, 04:59
Medlem
Citat:
Synd om??!!! En unge som har mördat någon med sina bara händer? Och dumpat henne i skogen och försökt elda upp henne. Synd om ???!!

En unge ? ... Du menar, en 20-årig flicka som har bringat livet om sin 21-åriga kamrat T*ve och därefter placerat sitt avlidna offer inom skogen och därtill även försökt att bränna upp sin kamrat T*ve:s avlidna kropp ... ja, då lider man ordagrannt sagt av en Enkefálisk eller, en Cerebrál defekt annars, klarar man inte ut av, att utföra sådana handlingar och detta, samtidigt som man väljer att förstöra sitt eget liv och därför tycker jag synd om den 20-åriga flickan Janss*n.

Mvh/@JokerMannen
Citera
2023-08-22, 05:01
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zurfarn08
Hon drog väl på det i nåt sms, men dök ändå upp - om det är samma tillfälle vi tänker på. Visst, hon kan ha suttit nånstans och snapat från Johannas telefon för att skapa alibi för Johanna, men hon kan lika gärna ha varit med. Men jag håller med om att hon minst definitivt har stärkt Johanna i sina känslor o handlingar.

Jag tror inte heller att hon är tuff men däremot att hon spelar tuff och går runt med attityd.
Ja, hon är verkligen ute på svag is. Drar inte i handbromsen, väntar på J och undrar hur det gick med mordbranden?
Agerar alibi med J:s mobil som cover up.
Det är nog illa redan, jag har medverkan, råd och dåd i åtanke om nån dött och de åkt fast.

Synd att den "skräckslagna" Maja inte fick följdfrågor om J:s sökord i närtid. Har väldigt svårt att tro att hon inte hade insyn i J:s bucket list med tanke på alla andra antagonister som skulle brinna inne.

"Följande sökningar har daterats till mellan 2022-08-28 18:56:06 (UTC+2) och
2022-08-28 23:42:12 (UTC+2).
giftefrid
griftefrid

Följande sökningar har daterats till mellan 2022-09-14 08:27:36 (UTC+2) och
2022-09-16 10:52:37 (UTC+2).
bränna inne någon
hur kan man smidigt bränna inne någon
smidigt bränna inne folk"

Enbart åsynen av T fick kanske J att aktivera sina planer ånyo?

2022-12-01
"F: Hur länge sedan var det du själv stötte på Tove eller såg Tove?
För det aktuella tillfället?
M: Menar du både träffa, se?
F: Ta båda sakerna för sig. Träffats, umgåtts med eller bara se.
M: Ja. Träffat och umgåtts tror det var något. Det kanske inte är riktigt ett år sedan men där
någonstans tror jag och sen, sen så såg jag henne i somras hon cyklade förbi när jag och
Johanna satt i Apoteksparken mitt i stan.
F: Okej så ni såg henne cykla förbi och själv hade du inte umgåtts med henne på kanske
nästan ett år?
M: Mmm."

Om det gällde Tove (igen) ang sökorden så var nog J väldigt laddad på Nöjet när det stod 10-0 till Tove. Det är en månad mellan händelserna. J är kränkt och säger att hon vill slåss vid Nöjet. Låter högst trovärdigt imo.

I förhör säger även M att J suktade efter att slå Tove, men ändå förnekar hon att det var nåt slagsmål på gång vid Nöjet.
(Hon pratar emot sig själv också btw och påstår att J inte ville döda Tove).

2022-12-02
"Det jag menar är att om Johanna sagt någon gång att hon vill göra Tove illa på det här
sättet tidigare, det kan du ta med dig till på tisdag.
M: Ja, alltså, inte att, att liksom mörda henne eller något, men när hon varit irriterad och liksom på henne så har hon ju sagt liksom, vad jag har tänkt liksom i stundens hetta liksom, att, ja, att hon, men slå henne och så."
Senast redigerad av develi 2023-08-22 kl. 05:09.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in