Citat:
Ursprungligen postat av
Zurfarn08
Hon drog väl på det i nåt sms, men dök ändå upp - om det är samma tillfälle vi tänker på. Visst, hon kan ha suttit nånstans och snapat från Johannas telefon för att skapa alibi för Johanna, men hon kan lika gärna ha varit med. Men jag håller med om att hon minst definitivt har stärkt Johanna i sina känslor o handlingar.
Jag tror inte heller att hon är tuff men däremot att hon spelar tuff och går runt med attityd.
Ja, hon är verkligen ute på svag is. Drar inte i handbromsen, väntar på J och undrar hur det gick med mordbranden?
Agerar alibi med J:s mobil som cover up.
Det är nog illa redan, jag har medverkan, råd och dåd i åtanke om nån dött och de åkt fast.
Synd att den "skräckslagna" Maja inte fick följdfrågor om J:s sökord i närtid. Har väldigt svårt att tro att hon inte hade insyn i J:s bucket list med tanke på alla andra antagonister som skulle brinna inne.
"Följande sökningar har daterats till mellan 2022-08-28 18:56:06 (UTC+2) och
2022-08-28 23:42:12 (UTC+2).
giftefrid
griftefrid
Följande sökningar har daterats till mellan 2022-09-14 08:27:36 (UTC+2) och
2022-09-16 10:52:37 (UTC+2).
bränna inne någon
hur kan man smidigt bränna inne någon
smidigt bränna inne folk"
Enbart åsynen av T fick kanske J att aktivera sina planer ånyo?
2022-12-01
"F: Hur länge sedan var det du själv stötte på Tove eller såg Tove?
För det aktuella tillfället?
M: Menar du både träffa, se?
F: Ta båda sakerna för sig. Träffats, umgåtts med eller bara se.
M: Ja. Träffat och umgåtts tror det var något. Det kanske inte är riktigt ett år sedan men där
någonstans tror jag och sen, sen så såg jag henne i somras hon cyklade förbi när jag och
Johanna satt i Apoteksparken mitt i stan.
F: Okej så ni såg henne cykla förbi och själv hade du inte umgåtts med henne på kanske
nästan ett år?
M: Mmm."
Om det gällde Tove (igen) ang sökorden så var nog J väldigt laddad på Nöjet när det stod 10-0 till Tove. Det är en månad mellan händelserna. J är kränkt och säger att hon vill slåss vid Nöjet. Låter högst trovärdigt imo.
I förhör säger även M att J suktade efter att slå Tove, men ändå förnekar hon att det var nåt slagsmål på gång vid Nöjet.
(Hon pratar emot sig själv också btw och påstår att J inte ville döda Tove).
2022-12-02
"Det jag menar är att om Johanna sagt någon gång att hon vill göra Tove illa på det här
sättet tidigare, det kan du ta med dig till på tisdag.
M: Ja, alltså, inte att, att liksom mörda henne eller något, men när hon varit irriterad och liksom på henne så har hon ju sagt liksom, vad jag har tänkt liksom i stundens hetta liksom, att, ja, att hon, men slå henne och så."