2023-08-21, 20:53
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Hon kanske ska ses ur två perspektiv?

Som nykter är det mer indirekt , jag har bränderna i åtanke. En gång krumbuktar hon och backar ur, nästa gång nämner hon att hon skulle fippla med J:s mobil och den tredje gången ber hon till högre makter om att det ska ösregna. Jag tror inte hon vill vara med egentligen men är för flat och hennes jag-spelar-med är farligt.

Med alkohol invärtes och en crazy Johanna bredvid så har hon mer attityd. Likt många andra.
Skillnaden är att övervägande majoritet inte suttit och lyssnat på :s J helt absurda problemlösningar i förtroliga samtal eller väntat i sängen då hon piper iväg för att elda upp lite folk då och då.
De utgör en väldigt letal kombination.
Jag är inte säker på att hon är ärlig när hon ger sig själv en så liten roll i bränderna. Hennes motiv för att berätta är att svärta ner Johanna och ge intrycket av att Johanna är den enda aktiva i mordet.
Citera
2023-08-21, 20:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fibonaccital
Hon ser inte så tuff ut tycker jag.

Maja on TikTok:

https://imgur.com/a/grV3Y6q

Själv tycker jag hon småler på bilden som togs två dagar efter mordet.

https://www.tranastidning.se/2023-04-19/extra-bada-kvinnorna-doms-till-livstids-fangelse-efter-mordet-pa-tove
Citera
2023-08-21, 21:28
Medlem
sybels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zurfarn08
Jag är inte säker på att hon är ärlig när hon ger sig själv en så liten roll i bränderna. Hennes motiv för att berätta är att svärta ner Johanna och ge intrycket av att Johanna är den enda aktiva i mordet.
Hon berättade inte spontant utan svarade på FLs frågor om J varit inblandad i annan brottslighet.
Citera
2023-08-21, 21:30
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zurfarn08
Nej, hon tonar säkert ner.
Men jag tror ändå inte hon var med på plats eftersom det finns sms iaf vid ett tillfälle som visar att hon de facto backar ur.
Att hon sen suttit och eldat verbalt (el de båda sinsemellan) är jag mer än övertygad om.
Likt sångtexter och skitsnack.

Sensmoralen var mer att Maja Nykter vs Maja Berusad ger inte samma personlighet (och hon är inte unik).

Har tex Nöjet i åtanke där hon ses leta efter Tove på ö-vakningsbilder då J vill konfrontera.

Hon är även tillräckligt kaxig att be om att få testa kokain på nån efterfest (2020?).

Hemmavid, i skolan och nykter är nog fjärran från fartfyllda Thelma & Louise.
Citera
2023-08-22, 00:38
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av sybel
Hon berättade inte spontant utan svarade på FLs frågor om J varit inblandad i annan brottslighet.
Hon valde att svara på frågorna.
Citera
2023-08-22, 00:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Just därför(fetade) utelämnar hon kanske att M var med i fallet?

Finns det något som utesluter att T befann sig mellan M och J när hon föll, till exempel M delvis under sig och J delvis över sig när alla tre ligger på golvet?

Jag kan tänka mig att M låg mot eller invid väggen och kom åt slangen som slog mot väggen eller att hon kom åt väggen med till exempel huvudet i en kamp för att få tyst på T.

Att T inte skriker kan bero på att M är delaktig i att få tyst på T.

Det blir ju svårt för J att skylla på att T utgjorde ett hot om de var två mot en.

Både J och M far med osanning såklart, syftet är att undkomma ansvar eller åtminstone förminska sin roll för att få en så mild påföljd som möjligt.

Varje lögn innehåller dock ett visst mått av sanning, det är rimligt att utgå ifrån.

Det har jag också tänkt på att det var både M och J där i badrummet som hjälptes åt att tysta T

Det var säkert ett turmult där inne i badrummet
så ljuden
som grannen hörde när han plinga på dörren skulle ev kunna vara som du säger
Senast redigerad av Anedin 2023-08-22 kl. 01:03.
Citera
2023-08-22, 00:45
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Nej, hon tonar säkert ner.
Men jag tror ändå inte hon var med på plats eftersom det finns sms iaf vid ett tillfälle som visar att hon de facto backar ur.
Att hon sen suttit och eldat verbalt (el de båda sinsemellan) är jag mer än övertygad om.
Likt sångtexter och skitsnack.

Sensmoralen var mer att Maja Nykter vs Maja Berusad ger inte samma personlighet (och hon är inte unik).

Har tex Nöjet i åtanke där hon ses leta efter Tove på ö-vakningsbilder då J vill konfrontera.

Hon är även tillräckligt kaxig att be om att få testa kokain på nån efterfest (2020?).

Hemmavid, i skolan och nykter är nog fjärran från fartfyllda Thelma & Louise.
Hon drog väl på det i nåt sms, men dök ändå upp - om det är samma tillfälle vi tänker på. Visst, hon kan ha suttit nånstans och snapat från Johannas telefon för att skapa alibi för Johanna, men hon kan lika gärna ha varit med. Men jag håller med om att hon minst definitivt har stärkt Johanna i sina känslor o handlingar.

Jag tror inte heller att hon är tuff men däremot att hon spelar tuff och går runt med attityd.
Citera
2023-08-22, 01:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Avel
Närmast tillhands är att hon kollar klockan.

Om hon tar upp mobilen och klickar på sidoknappen så tänds skärmen och det lilla hänglåset överst i mitten av skärmen öppnas i en animering. Face ID funkar även i mörker. Klockan framgår ju tydligt av skärmen osv.

Hon är aktiv med steg fram till 02:25 och behöver evtl veta vad klockan är 02:33. Varför är höljt i dunkel.

Syns det även aviseringar på skärmen när en IP skärm tänds?
Senast redigerad av Anedin 2023-08-22 kl. 01:31.
Citera
2023-08-22, 01:32
Medlem
smokeonthewaters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JokerMannen

Sedan vill jag slutligen tillägga, att jag tycker faktiskt synd om den 20-åriga flickan Janss*n som saboterat hela sitt framtida liv genom att tidigare ha begått ett mord och, jag är också tvärsäker på att Janss*n inte riktigt än, har kommit till insikt med, och förstått, vad hon egentligen en gång, har gjort, men, när det väl uppenbaras till hennes fulla förståelse, så kommer Janss*n:s mentala status att sjunka mycket djupt ner till botten-nivån och det blir för henne, ett rent helvete när hon verkligen förstått vad hon en gång har gjort, vilket inkluderar hennes eget liv också.

Mvh/@JokerMannen

Synd om??!!! En unge som har mördat någon med sina bara händer? Och dumpat henne i skogen och försökt elda upp henne. Synd om ???!!
Citera
2023-08-22, 01:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av smokeonthewater
Synd om??!!! En unge som har mördat någon med sina bara händer? Och dumpat henne i skogen och försökt elda upp henne. Synd om ???!!

Om man ska tro henne så var Tove en bitch och översittare och verkligen inte någon oskyldig snäll liten tjej. Frågade henne hur det känns att vara "sämst i världen" på festen innan mordet. Men svårt att reda ut sanningshalten i den fula apans historier
Citera
2023-08-22, 01:41
Medlem
smokeonthewaters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Agoldenage
Om man ska tro henne så var Tove en bitch och översittare och verkligen inte någon oskyldig snäll liten tjej. Men svårt att reda ut sanningshalten i den fula apans historier

Det spelar ingen roll hur TT var.
Citera
2023-08-22, 01:47
Medlem
Kellywomans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smokeonthewater

Håller med. Hur fan kan man tycka synd om en iskall mördare? Är ju en skymf mot TT och de anhöriga
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in