2023-08-21, 18:41
Medlem
S.Y-Sophies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Adonis.
Vardagliga små petitesser som inte är relevanta för ämnet öht. Vad som bör betraktas som våld är subjektivt.

Spela dataspel kan däremot mycket väl vara en del av en själförverkligande process & bör därför inte förkastas. Det som är hemskt i sammanhanget är väl ändå att en moder saknar initiativ (pga trauma & psykisk ohälsa), då det är hennes lott i livet att faktiskt vara barnens trygghet. Det är just denna trygghet som både Solomon & Vlad nu önskar återställa.

Så visst är Solomon både en ansvarstagande & kärleksfull partner.
Vet inte hur du får det till att Melina saknar initiativ. Fredrik uppvisade med sitt ex ständigt en avsaknad av initiativtagande och det gör han även med Melina. Det är kvinnorna i båda relationerna som är den trygga punkten för barnen.

Fredrik verkar prioritera att spela spel, ro ut och befinna sig på öde öar, vandra utan familjen. Det vi ser är en man som sätter sig själv före sina egna barn.

Det du pratar om är helt verklighetsförvrängt.
Citera
2023-08-21, 18:58
Medlem
Tarmstuvnings avatar
Citat:
Visst är det, i sann västerländsk anda, betydligt bekvämare att inte gå mot strömmen utan istället rätta sig i leden & bli en del av pöbeln, en del av majoriteten, där man anonymt & utan egentlig anledning kan ta sig rätten att slå mot den (individualistiska & konstnärliga) man som pga trauma redan ligger.

Visst känns det bra att verbalt försöka ödelägga en familj som genomskådat den kommunala skolans falskhet? Visst känns det bra att slå mot dem som vågar gå mot strömmen?

Visst känns det bra att rikta sitt (själv) hat mot dem som faktiskt vågar leva det liv du själv innerst inne önskar leva?

Aha.. så barnen ska inte få gå i skolan?
Jag lever som jag önskar, kan odla mina egna växter. Kan betala mina räkningar. Mina barn har haft egna rum och kamrater att leka med. Min dröm är inte att bo i en möglig bil och hora ut mig på youtube. Jag varken hatar eller älskar någon på nätet. Dom bara råka dyka upp i mitt flöde när jag följde Moa.

Over & out.
Citera
2023-08-21, 19:11
Bannlyst
Syrianer har helt annan stil mot Svenskar.
Ett tips jag lärt mig nu, är att alltid kolla lite på personens posthistorik.
Den säger mycket om hur den är.

Och efter att jag läst lite, så har jag bestämt att sluta svara vissa p.g.a deras posthistorik ser man att
alla bollar är inte i hinken. De ligger löst här och där, utan ordning.

Dags att anmäla en Bidragsfuskande hippie nu.

Vet folk som varit med om helt sjukt grova saker som blivit återställda och jobbar efter 1-2år.
Problemet med Solomon är att han vill fuska, leva som hippie. Andra ska betala. Och det ska vi
få ett slut på nu. Han ska arbeta som alla andra. Han är en lallare som fnittrar och mår toppen.
Jobb får det bli åt han nu.
Alla kontaktar försäkringskassan nu med videolänkar där han fnittrar och donar.
Citera
2023-08-21, 20:49
Medlem
S.Y-Sophies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RobertDavidsson
Ja, supersugen. Jag brukar föreställa mig honom med honung på.
Hur brukar du fantisera om honom? Tillsammans med Melina eller vill du ha honom helt till dig själv?
Då har vi etablerat att du är sugen på Freddan. Är det attraktivt med en våldsam man?

Eller vad är det du är avundsjuk på hos familjen? Hur tycker du att de har det bra?
Citera
2023-08-21, 21:17
Medlem
Är det någon som kan lägga upp Fredriks misshandelsdom? Har spanat bak i tråden utan att hitta den.
Citera
2023-08-21, 21:41
Bannlyst
Läkningsprocess tar 1-2år, och man tar hjälp av proffs. Allt annat är skitsnack och hittepå.
Han har själv utfört alla brott och fusk. Det är inte så att någon våldtagit hippien eller spöat han
nära döden. Det här är bara en stor pajas, som lallar och fnittrar. Mår toppen gör han.

Citat:
Ursprungligen postat av RobertDavidsson
https://www.ratsit.se/sok/person?vem=%C3%96r%C3%B6%2014%2057295%20Figeholm&m =0&k=0&r=0&er=0&b=0&eb=0&amin=16&amax=120&fon=1&pa ge=1
Båda är skrivna på samma adress.
En lyxö som ingen av er skulle ha råd med

Solomons namn och adresser nu är

Andreas Petersson
33-årig man i Figeholm
Folkbokföringsadress
Örö 14
57295 Figeholm
Särskild postadress
c/o
Magnus Arre
Tvärån 32
94293 Älvsbyn
En särskild postadress har registrerats för personen. Hit ska post normalt skickas istället.

Han heter nu Andreas om han inte hinner byta igen strax.
Han har bytt namn många gånger.

Om du misstänker felaktiga utbetalningar eller bidragsbrott
Om du misstänker att en privatperson eller ett företag får pengar från Försäkringskassan som de inte har rätt till kan du tipsa oss om det. Då hjälper du oss i vårt arbete mot felaktiga utbetalningar. Vi utreder alla tips och gör en polisanmälan om vi misstänker bidragsbrott. På grund av sekretess kan vi dock inte berätta för dig som tipsat oss vad vi kommer fram till.

Tipsa via vår e-tjänst
Du som vill tipsa kan vara anonym.

https://www.forsakringskassan.se/kontakta-forsakringskassan/kundcenter-for-privatpersoner/om-du-misstanker-felaktiga-utbetalningar-eller-bidragsbrott

Ni som VET att han fuskar med bidrag ska anmäla honom.
Även ni som MISSTÄNKER att han fuskar ska anmäla.

Det går så fint anonymt med, skicka med par klipp där han skrattar och mår bra. Samt vandrar och river husbil. Spara videos som backup innan han tar bort dom. Spara bevisen.
Kan någon vänlig som vet hur man gör det ladda upp två eller tre bra videos med annan säker länk som han inte kan ta bort. Som vi kan skicka till Försäkringskassan, med original video länkar även.
Citera
2023-08-21, 21:59
Medlem
Dopys avatar
Citat:
Snacka om fegt & kuklöst beteende. Okynnesanmäla ngn anonymt. Fy fan.

Det du uppmanar till nu är inte bara en brottslig handling (kollektiva okynnesrapporteringar/anmälningar till myndighet utan eller påhittad grund) utan oxå moraliskt fel som i sin tur kan få förödande konsekvenser för samtliga berörda familjemedlemmar, i synnerhet barnen.

Du sparkar på människor som redan ligger & tar själv rollen som det odjur du säger dig vilja bekämpa.
Så du bekräftar alltså att Solomon får bidrag från försäkringskassan, trots att han letar jobb som redigerare och gör reklam för produkter?
Citera
2023-08-21, 23:21
Medlem
Adonis.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dopy
Så du bekräftar alltså att Solomon får bidrag från försäkringskassan, trots att han letar jobb som redigerare och gör reklam för produkter?

Jag bekräftar ingenting.

Men att posta inlägg/videos/reklam (även glada & "fnittrande" sådana) på Instagram & andra sociala medier är inget jobb, inte heller söka jobb/sysselsättning kan definieras som jobb. Det slår iaf kammarrätten i Göteborg fast sedan en före detta dokusåpadeltagare (du kan säkert googla själv) överklagat Försäkringskassans krav på att få tillbaka sjukpenning, vilket även ses som ett slags prejudikat i liknande frågor.

Domstolar är självklart inte enligt lag bundna att följa prejudikaten, men i praktiken uppfattar lägre instanser prejudikaten som mer eller mindre bindande när de ska avgöra liknande frågor. Så lycka till med era okynnesanmälningar. Hoppas dessa slår tillbaka med kraft.

Edit: Just a friendly reminder. Falsk tillvitelse/beskyllning, enligt brottsbalkens 15:e kapitels 7:e paragraf ses som ett allvarligt brott.

Den som utan riktiga grunder anmäler ngn för brott hos ngn myndighet kan dömas upp till 2 års fängelse eller, om brottet är ringa, till böter eller fängelse i sex månader.
Senast redigerad av Adonis. 2023-08-21 kl. 23:25.
Citera
2023-08-21, 23:50
Medlem
Spritnotas avatar
För helvete. Sluta mata trollet i tråden.

Hur går det med renoveringen av vagnen? Kommer ju inte kosta under 50k. Riva upp golvet.. oj ojoj, oj oj. Lovar att de flesta inte hade, utan accepterat skiten + täckt över med en till matta för de sover i 20 nätter/år och kan vädra. Svartmögel dödar inte omgående.
Citera
2023-08-21, 23:54
Medlem
EXTREMFETMAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spritnota

Hur går det med renoveringen av vagnen? Kommer ju inte kosta under 50k. Riva upp golvet.. oj ojoj, oj oj. Lovar att de flesta inte hade, utan accepterat skiten + täckt över med en till matta för de sover i 20 nätter/år och kan vädra. Svartmögel dödar inte omgående.
Har man inget jobb så kan man åtminstone låtsas hålla sig sysselsatt med nånting. Det här med att slutföra påbörjade projekt känns inte direkt som Slalomons grej.
Citera
2023-08-22, 00:04
Bannlyst
Citat:
Jag bekräftar ingenting.

Men att posta inlägg/videos/reklam (även glada & "fnittrande" sådana) på Instagram & andra sociala medier är inget jobb, inte heller söka jobb/sysselsättning kan definieras som jobb. Det slår iaf kammarrätten i Göteborg fast sedan en före detta dokusåpadeltagare (du kan säkert googla själv) överklagat Försäkringskassans krav på att få tillbaka sjukpenning, vilket även ses som ett slags prejudikat i liknande frågor.

Domstolar är självklart inte enligt lag bundna att följa prejudikaten, men i praktiken uppfattar lägre instanser prejudikaten som mer eller mindre bindande när de ska avgöra liknande frågor. Så lycka till med era okynnesanmälningar. Hoppas dessa slår tillbaka med kraft.

Edit: Just a friendly reminder. Falsk tillvitelse/beskyllning, enligt brottsbalkens 15:e kapitels 7:e paragraf ses som ett allvarligt brott.

Den som utan riktiga grunder anmäler ngn för brott hos ngn myndighet kan dömas upp till 2 års fängelse eller, om brottet är ringa, till böter eller fängelse i sex månader.

DIN TÖNT. Din kuklösa skojare. Kan inte du dra bara. Ingen orkar med ditt skitsnack mer.

Jag har redan anmält Solomon nu med länkar anonymt. Hoppas fler gör
Citera
2023-08-22, 00:47
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Spritnota

Riva allt. Se till ha luftmask en godkänd sort med patron, och endast ett set kläder som lämnas i bilen i kasse

Hyra bra slip och en bra byggdammsugare en dag när allt blivit rivet och kastat till tippen.
Lämna tillbaka det man hyrt ett dygn efter.

Sen mögeltvätta allt.

Slänga alla kläder man haft till jobbet på återvinningen.

Byta patron i masken mot ny.
nya slitkläder gamla.
Börja återbygget med ny material.

Ny golv + ny marin / båt matta på hela golvet.
Nya reglar
Ny isolering.
nya kablar allt el, ny ledbelysning
Sen över till klä allt på nytt med med 4mm plyfa på väggar och tak.
Sen Tapet, tapitsera , vattentåligt ,
Vitt tak, någon svag mysig färg på väggar, knappt så det går se det är annan färg nästan än vitt.
Bygga nya skåp. annat.
Nya madrasser och material till soffor med mera, allt mögelfritt och nytt.
Mycket syjobb.

Mycket jobb och minst 50k fattigare.

Då har vi inte fixat allt annat ens.
Ny solcell, nya batterier, ny ventilation, kök allt nytt gasolkök, kyl mm.
Oljeläckage, se över hela bilen, alla nya vätskor, stift, gå igenom allt , bromsar mm.
Stor service och annat.

Vi snackar minst 75k.
Och ett CP Arbete.

Man borde ifrån början köpt en fin husbil för 125k Med lite mer motor även.
Men som i huvudsak är fräsch och hälsosam. Mögelfri.

Solomon gjorde en sjuk miss som köpte det här rena skrotet.
10-15k hade den varit värd max, och då ska en som KAN renovera husbilar, husvagnar sedan innan
köpt den som långtidsprojekt. Max 15k.

Jag tror inte Solomon får odning på denna.
Han har inte pengar, kunskap o.s.v

Om det blir gjort av Solomon, blir det fuskat, med fel material, och annat knas.
Han kommer inte våga filma fuskjobbet
Den kommer hålla max 1-2år sen.

Hur som kommer inte det här sluta bra alls.

Stackars Melina och Barnen fan
Senast redigerad av Bentayga 2023-08-22 kl. 00:50.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in