2023-08-21, 10:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Jag kan förstå att grannen blev taggig initialt när de första poliserna var på plats för att leta efter Tove. Man kan riktigt känna hur misstänksam den ena polisen är mot honom, vilket grannen säkerligen mörker. Han kände sig misstänkliggjord i ett försvinnande av en tjej som han inte ens kände.

Kan hända att han har privata saker på sin mobil, men i en utredning där man inte har mycket bevisning mot de misstänkta och uppenbara lögner från båda från start, då är det svårt att begripa varför man inte begärt tömning ändå.

Nu är en tjej dömd på livstid för ett brott som har bestämts ha skett vid en obekräftad tidpunkt. Mycket tyder på att den tidpunkten är åt fanders.

Jag förstår att vi har lagar som styr när husrannsakan kan göras ( än så länge, tack och lov), men nu har flera faktorer i det här fallet inneburit att en mycket allvarlig osäkerhet har krupit in i både utredning och ända in i domen, och har satt fokus på hur viktigt det är med kunskap och adekvata och uppdaterade mjukvaror.

Ur rättssynpunkt vet jag inte hur det funkar med en tömning utanför vårt rättssystem ( polisen), men ditt förslag låter mycket som ett bra alternativ till den skada som nu är skedd.

Ja det skulle vara cowboyvarianten. Vi får se hur det urartar sig.
Man skulle behöva göra en gedigen validering va beviset om man gav sig på det äventyret.
Hur det än är så hänger en bevismöjlighet i luften och det är inte bra.
Citera
2023-08-21, 14:09
Medlem
Nonitottas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheStation
Jag är med dig på tanken om varför JJ vill ha med MH i badrummet. Det gör att hennes del kan ses som mindre och lite ”olycklig”.
Från början var väl både JJs o MHs historia att MH sover o JJ pratar med Tove i köket.
Det kan vara så att det som låter är någon slags hantering av liket även om det är svårt att få ihop med knackningar och dunkningar. Ringer dörrklockan bör man väl försöka va tyst kan man tycka.
Men samtidigt verkar det konstigt att fortsätta att strypas eller bråka när ringklockan låter. För grannen ringer väl först på, hör nåt som kan uppfattas som sparkar, dunkningar och ringer sen på igen?
Så går man på JJs historia så är ju inte majas tider för stegen så viktiga för själva mordet eftersom det redan sker någon minuter efter de kommer hem. Samtidigt ökar möjligheten att Maja är med eftersom ska hon inte vara med om mordet måste hon kasta sig in och sova

Men eftersom både mh o jj i första förhören vidhåller historian om att mh går o vilar medans jj pratar med tove är d ändå som jag mer tror på d av nån anledning.
Stämmer jjs tidlinje skulle de då va kvar o fixa me liket i 50 minuter som också verkar underligt
För mig är det oförklarligt att inte åklagare eller advokat pressade henne i rättegången om det här. Men åklagaren ville väl inte förstöra sitt case o advokaten hade väl inte så mycket att vinna på d. Men majas advokat borde väl göra det?

Ni hör själva, jag får det inte att gå ihop. Hoppas något mer framkommer i hovrätten

JJ sasjälv att när Tove var död så satt J och M kvar ett tag i badrummet och pustade ut. Villrådiga och chockade.. Sen satte de sig i vardagsrummet och pratade om hur de skulle göra fortsättningsvis.

De var också inne några gånger i badrummet för att se om Tove verkligen var död. Försökte ta pulsen osv.

Detta måste ha tagit ett tag.
Senast redigerad av Nonitotta 2023-08-21 kl. 14:13.
Citera
2023-08-21, 15:57
Medlem
smokeonthewaters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nonitotta
JJ sasjälv att när Tove var död så satt J och M kvar ett tag i badrummet och pustade ut. Villrådiga och chockade.. Sen satte de sig i vardagsrummet och pratade om hur de skulle göra fortsättningsvis.

De var också inne några gånger i badrummet för att se om Tove verkligen var död. Försökte ta pulsen osv.

Detta måste ha tagit ett tag.

Men inga återupplivningsförsök? Om det nu skulle ha varit ett 10-sekunders-misstag?
Citera
2023-08-21, 16:39
Medlem
Nonitottas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smokeonthewater
Men inga återupplivningsförsök? Om det nu skulle ha varit ett 10-sekunders-misstag?

Nej, det är klart. Hade de velat det hade de ringt 112.
Citera
2023-08-21, 17:33
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Avel
Du lyfter fram en väldigt relevant tanke här. Hon menar att hon visar lägenheten. Och det är en ganska naturlig första sak att göra. Man ska komma ihåg hur hon i rätten berättar hur stolt hon är över lgh. Att Tove ska ha dissat badrummet känns inte helt osökt. Hon kanske var så stolt över badrummet att det var det första som visades upp?

I samma veva när de kommer hem så KAN det vara så att MH mår pyton. Det behöver man inte vara särskilt full för att må så. De har haft hålligång hela helgen med jobb i veckan kanske och sena nätter och sen festar de i Göteborg fram till 06 och sen på partypedalen igen på lördagkväll. Det kan betyda att den stegserie som MH påbörjar vid 01:51 avslutar i sängen. Det är JJ och Tove som behöver prata ut och MH som inte gillar konflikter egentligen kanske drar sig undan då?

Vet vi att MH inte gillar konflikter?

Hon har sökt upp en kille i hans lägenhet utan Johanna, hon har gapat på en tjej på stan med Johanna, hon har åtminstone hjälpt Johanna i div attentat, hon intresserar sig för kända gangsters och deras konflikter - är Maja så oskyldig och icke konfliktsökande som hon säger?

Jag tror hon sig ser som en tuffing, jag får det intrycket av foton på henne. Sen kanske hon inte ÄR en tuffing, men hon försöker spela den rollen. Jag ser inte att hon skulle gå och lägga sig när de har fått med sig Tove och ska göra upp med henne.
Citera
2023-08-21, 18:36
Medlem
Fibonaccitals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zurfarn08
[/spoiler]

Hon har sökt upp en kille i hans lägenhet utan Johanna, hon har gapat på en tjej på stan med Johanna, hon har åtminstone hjälpt Johanna i div attentat, hon intresserar sig för kända gangsters och deras konflikter - är Maja så oskyldig och icke konfliktsökande som hon säger?

Jag tror hon sig ser som en tuffing, jag får det intrycket av foton på henne. Sen kanske hon inte ÄR en tuffing, men hon försöker spela den rollen. Jag ser inte att hon skulle gå och lägga sig när de har fått med sig Tove och ska göra upp med henne.

Hon ser inte så tuff ut tycker jag.

Maja on TikTok:

https://imgur.com/a/grV3Y6q
Senast redigerad av Fibonaccital 2023-08-21 kl. 18:41.
Citera
2023-08-21, 18:52
Medlem
flashmaners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fibonaccital

Maja on TikTok:

Det gör hon verkligen inte.

"Jag är sämst" står det på en av bilderna. Det är inget som några tuffingar brukar skriva.

På några av de bilderna där nedre delen av hennes hals inte skyms av kläder, så ser det ut som hon har ett ärr eller något, tvärs över hela halsen.

https://i.imgur.com/qDYvz1m.jpeg
Citera
2023-08-21, 19:05
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zurfarn08

Hon kanske ska ses ur två perspektiv?

Som nykter är det mer indirekt , jag har bränderna i åtanke. En gång krumbuktar hon och backar ur, nästa gång nämner hon att hon skulle fippla med J:s mobil och den tredje gången ber hon till högre makter om att det ska ösregna. Jag tror inte hon vill vara med egentligen men är för flat och hennes jag-spelar-med är farligt.

Med alkohol invärtes och en crazy Johanna bredvid så har hon mer attityd. Likt många andra.
Skillnaden är att övervägande majoritet inte suttit och lyssnat på :s J helt absurda problemlösningar i förtroliga samtal eller väntat i sängen då hon piper iväg för att elda upp lite folk då och då.
De utgör en väldigt letal kombination.
Citera
2023-08-21, 19:38
Medlem
Nonitottas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flashmaner
Det gör hon verkligen inte.

"Jag är sämst" står det på en av bilderna. Det är inget som några tuffingar brukar skriva.

På några av de bilderna där nedre delen av hennes hals inte skyms av kläder, så ser det ut som hon har ett ärr eller något, tvärs över hela halsen.

https://i.imgur.com/qDYvz1m.jpeg

Tycker hon är väldigt fin i det långa håret. Hon ser snäll ut.
Hon träffade verkligen fel person när hon slog sig i slang med Johanna.
En katastrof!
Citera
2023-08-21, 20:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nonitotta
Tycker hon är väldigt fin i det långa håret. Hon ser snäll ut.
Hon träffade verkligen fel person när hon slog sig i slang med Johanna.
En katastrof!

Om jag nu får tillåtelse, till att få säga min mening, så tycker jag, att både Janss*n och hennes yngre kamrat Hellm*n ser ut som två helt vanliga flickor men, däremot sagt, bakom deras pannben, dit ingen ser, finns kriminellt och Enkefaliskt fungerande celler ... annars begår man inte brottsliga handlingar i form av mord.

Mvh/@JokerMannen
Senast redigerad av JokerMannen 2023-08-21 kl. 20:13.
Citera
2023-08-21, 20:24
Medlem
Novotars avatar
Ingen som var med på rättegången idag?
Citera
2023-08-21, 20:49
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Fibonaccital

Maja on TikTok:

Kolla bilder i FUPen där hon har solglasögon.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in