2023-08-21, 01:34
Medlem
Har du eller har du haft ett porrmissbruk? Hög libido och porr leder inte sällan till en avtrubbad inställning till sex och otrohet.
Citera
2023-08-21, 01:47
Medlem
zombie-nations avatar
Sociopat. Alla har missförstånd med detta, så folk tror det är något annat än det är. Sociopater har mycket negativa känslor och väldigt mycket känsla av uttråkning och tomhet. De hittar ingen glädje och mening. De struntar även i andras känslor.
Citera
2023-08-21, 10:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -Orko-
Spontant känns det som att du spenderar en hel del tid med att antingen vara bakfull eller tända av på droger. Knappast konstigt att du mår skit då.

Sen kan det väl säkert vara så att du jagar ytliga kontakter och statusframgång istället för att jaga sånt du egentligen vill åt i livet. Det brukar i längden ge en känsla av tomhet. Det där vet du bäst själv om du känner efter, om du nu känner efter på riktigt vill säga.

Faktiskt inte så mycket ändå, kanske blivit lite mer under sommaren. Problemet är att jag är så uttråkad när jag inte dricker på helger.

Citat:
Ursprungligen postat av kanelkaka
Det verkar som att du skulle behöva behandling i form av samtalsterapi med en legitimerad psykolog eller psykoterapeut. Har du möjlighet att fixa det?

Har du ouppklarade traumatiska händelser från din barndom?

Vet du vilken form av anknytning du har?

Det har jag väl egentligen, men jag har väldigt svårt att vara borta från jobbet.

Blev både psykiskt och fysiskt misshandlad hemma. Vet dock inte vilken form av anknytning jag har.

Citat:
Ursprungligen postat av Fummy
För att bli det man kallar lycklig så ska man ha ett liv så likt och anpassat efter ens naturliga roll och talanger som möjligt.
Människan är uppdelad på sånt sätt att vi är olika och har olika förutsättningar för bli lyckliga.
Man måste skilja på samhället och naturtillståndet som faktiskt hänger kvar trots utvecklingen.

En bra utbildning och ett bra jobb, är det något som du själv bedömt eller går efter status eller lön?

Själv känner jag det som att samhället undanhåller något i livet , på något vis är man slavar eftersom det finns riktlinjer och någon som bestämmer över folk hur man ska leva.
Det känns som något naturligt ska finnas som är pricken på i:et, samtidigt har jag ingen aning om vad det är.
Men svaret är jag rätt säker på att de finns i den uråldriga konstruktionen, ifall våra instinkter och drifter inte har förändrats med civilisationen utan förblivit vad det varit som de sägs, så måste de finnas något där ett syfte länkat naturlig livsstil inte civiliserad.

Jag har träffat människor som har en jävla tur att de har starka intressen och hobbys som jag finner extremt tråkiga men som passar finfint in i samhället, och lätt att jobba och leva för de man brinner för.

Anders Hansen har pratat mycket om detta , och hur det finns grupper som biologiskt sätt inte passar in i våran moderna livsstil men som har varit viktiga förr i tiden.
Givetvis blir man lidande då man inte får leva som man är skapt för.

Skulle jag ge dig något råd så börja vara mer ärlig mot dig själv.
Du säger att du har en bra utbildning och ett bra jobb, det låter som skitsnack.
En bra utbildning handlar om kunskaper man faktiskt vill besitta och ett bra jobb är något där man finner meningsfullhet och även glädje.

Ditt självhat är även där förmodligen av att du intalar dig själv osanningar, din lycka kommer inifrån inte utifrån.
Förvänta dig inte en guide i hur man blir lycklig förrän du faktiskt känner dig själv och vet vad du vill, först då kan du ta hjälp eller inspiration ifrån andra om ni vill samma sak.
En främling kan inte tala om för dig vad som är rätt och bra osv, och du behandlar dig själv som en främling och de är bara du som har ”nycklarna”.

Det här är en intressant fråga. Oftast tycker jag att det jag gör är meningsfullt, men ibland leder det också till mycket ångest. Jag tror du har mycket rätt i att jag ofta gör som samhället vill att jag ska göra, att jag inte riktigt känner mig själv. Det jag menar också med tre, fyra olika personer. Jag vet inte vem jag är. Ibland vill jag bara knulla allt jag ser. Ibland vill jag bara sitta inne och gråta, läsa en bok och inte se någon på två veckor. Jag tror att jag under min uppväxt lärde mig att vara mångsidig, att passa in, att göra sakerna som andra vill att jag ska göra. Jag har tappat bort mig själv och aldrig riktigt hittat mig igen.

Citat:
Ursprungligen postat av nudelfan
Bipolär sjukdom?

Har funderat på det, men vem vet?

Citat:
Ursprungligen postat av Robbinist
Ger gärna en genomtänkt åsikt, men vill ställa förtydligande fråga:
Dels skriver du att du har en karaktär som du beskriver som medveten om sitt sina mönster, tankar och vanor.
Men sen kommer meningen 'allt känns komplext, som jag är tre-fyra personer samtidigt'.
Kan du beskriva det mer? Vilka olika sidor finns där, vad kännetecknar/skiljer dom sidorna åt, och när/hur i tillvaron upplever du set här?

Som jag skrev ovan. Ibland är jag extremt rå. Nästan djurisk och dominant, knullar allt som rör sig. Ibland är jag extremt timid och sitter och gråter till en bok. Skriver kärleksmeddelanden. Jag har funderat mycket på det klassiska, är jag ond eller god? Jag ljuger ofta för egen vinning, jag ljuger ofta planlöst och onödigt, och kommer på mig själv sedan "varför ljög jag om en bagatell?". Jag är väldigt manipulativ i förhållanden och relationer, främst i kärleksrelationer. Men jag tycker jag är ganska empatisk också. Jag tror många ser mig som en jättesnäll kille.

Citat:
Ursprungligen postat av zombie-nation
Sociopat. Alla har missförstånd med detta, så folk tror det är något annat än det är. Sociopater har mycket negativa känslor och väldigt mycket känsla av uttråkning och tomhet. De hittar ingen glädje och mening. De struntar även i andras känslor.

Jag ser att jag har vissa drag av sådana saker, men det kanske alla har? För vissa saker stämmer inte alls.
Citera
2023-08-21, 11:42
Medlem
FriedrunVonSchlitzs avatar
Känner igen en hel del av det du skriver, men vi är alla olika med olika saker i bagaget så några slutsatser vågar jag inte dra.
Om jag skulle skriva något så..
Otrohet, flörta och alkohol, droger och snabb tillfredställelse dvs kickar.

Allt sitter antagligen ihop.

Otrohet och flörtande hänger ihop med att få bekräftelse.
Sprit/droger gör att du kan leva i den världen och känna dig hemma i den för du vet att den inte är du men du är bekväm med din plats i din värld för du är antagligen framgångsrik med kvinns.

Egentligen är det kanske bara jakten du får ut något av mentalt?
Visst skönt med en tömning men om jag skall ta mig själv som exempel så gick det så långt att jag endast var intresserad av jakten, knulla gjorde jag bara för att det förväntades av mig, vad tror du det gör med systemet?

Det enda som kan ge dig lycka är du själv, jag vet låter klyschigt, men hur skulle det annars gå till?

Om det hänger på någon annan så skulle du göra andra ansvarig för din lycka.
Om det hänger på ditt arbetet skulle arbetsmarknaden ha din lycka i händerna.
Om det hänger på allt det man kan köpa för pengar så skulle bara Muhammad Al Fuckup vara lycklig för hans oljepumpar stoppar in flera miljarder /dygn i plånboken.

Givetvis är det mycket lättare att må bra när man inte har problem med mat, värme, trygghet mm men att ständigt önska mer som med droger och kvinnor så finns det ingen punkt där man går i mål därav behovet av att vara nöjd med det man har för det finns ingen annan punkt att utgå ifrån.

Jag tror inte lycka handlar om att gå på moln varje enskild stund utan att våga tro på sig själv och vara den man är och göra sitt bästa i varje situation utifrån hur man känner innerst inne.

Ditt bekräftelsebehov kommer troligt från din barndom pga av upprepade misslyckande med att göra din mamma eller pappa glada eller säga något uppmuntrande. Jag vet, klyschigt det också.

Det finns bara ett sätt att hitta lycka och det är att våga ställa sig framför spegeln och titta den man ser där i ögonen och säga bra saker om den man ser för att till slut kunna säga, jag älskar dig.

Men hur man tar sig dit är svårt, ingen har någonsin gått i dina fotspår så du måste hitta din egen väg men man kan alltid få sällskap på vägen.
Citera
2023-08-21, 12:06
Medlem
Fummys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Partlow
Det här är en intressant fråga. Oftast tycker jag att det jag gör är meningsfullt, men ibland leder det också till mycket ångest. Jag tror du har mycket rätt i att jag ofta gör som samhället vill att jag ska göra, att jag inte riktigt känner mig själv. Det jag menar också med tre, fyra olika personer. Jag vet inte vem jag är. Ibland vill jag bara knulla allt jag ser. Ibland vill jag bara sitta inne och gråta, läsa en bok och inte se någon på två veckor. Jag tror att jag under min uppväxt lärde mig att vara mångsidig, att passa in, att göra sakerna som andra vill att jag ska göra. Jag har tappat bort mig själv och aldrig riktigt hittat mig igen.

Om man tittar på leksaker från förr i tiden , så är det egentligen mer övningsredskap.
Tjejer lekte med porslinsdockor eftersom de tränar på att vara försiktiga med riktiga barn , killarna hade liknande leksaker som också är övning för vuxenlivet.
Ser man till djur så är det samma sak där med att lek är kopplat till träning för vuxenlivet.
I modern tid så ser man lekande som en onödig period, det är något man får hålla på med men sen växa upp och ställa sig i ledet.
Man faktiskt uppmanar barn att leka sånt som är onödigt, så som spiderman , de där leder inte till något.
Det är egentligen väldigt sjukt hur utvecklingen har blivit såhär och det tar stryk.

Man borde sen ganska tidigt veta vad man vill, vart man hör hemma och vad man ska göra, men samhället vrider ju på allt och skapar osäkerhet och att man just ska anpassas efter marknaden förfogande och styras så enkelt som möjligt.
Tänk på vad jag faktiskt säger, ta en stund och tänk på de lite.

Du har väl knappast fångats upp där någon sett dina förmågor och talanger samt intresse?
Det är väl mer att du anpassats som du själv sa.
Citera
2023-08-21, 13:55
Bannlyst
Du verkar apart, splittrad? Du är otrogen när du är berusad, det känner du ingen skam över. Du tänker på din egna vinning o får kickar av bekräftelse o kärlek. Du vill kanske sluta men det är enda gången du mår bra. Du är mkt manipulativ i kärleksrelationer. Samtidigt är du en introvert inte särskilt karismatisk kille. Du sitter hemma o gråter o skriver kärleksmeddelanden. Du är ganska empatisk, framstår som en jättesnäll kille. Det ena beteendet kan avlösa det andra, du är otrogen o blir ledsen o skriver till din flickvän, men adjektiven du beskriver dig själv med är motstridiga.

Älskar du din flickvän, är du kär i henne? El fyller hon som de du är otrogen med funktionen o ge dig kärlek o bekräftelse?

Ksk kärleks- o sexmissbruk? Kan vara ngt annat i botten men vill ej agera hobbypsykolog. För o svara på din fråga, blir svårt o vara lycklig o ha en normal relation om du är otrogen. Finns självhjälpsgrupper för de som missbrukar sex o kärlek. Det är inget o skämmas för, nog vanligare än man tror, men kan bli bättre med hjälp.
Citera
2023-08-21, 14:03
Medlem
Citat:
Som jag skrev ovan. Ibland är jag extremt rå. Nästan djurisk och dominant, knullar allt som rör sig. Ibland är jag extremt timid och sitter och gråter till en bok. Skriver kärleksmeddelanden. Jag har funderat mycket på det klassiska, är jag ond eller god? Jag ljuger ofta för egen vinning, jag ljuger ofta planlöst och onödigt, och kommer på mig själv sedan "varför ljög jag om en bagatell?". Jag är väldigt manipulativ i förhållanden och relationer, främst i kärleksrelationer. Men jag tycker jag är ganska empatisk också. Jag tror många ser mig som en jättesnäll kille.
Bra skrivet
Får en halvklar bild själv nu, men vill ändå komplettera med 1 grej till. Ursäkta om man är jobbig.

Du skrev (i slutet av trådstarten) att "Kommer jag nånsin /../ känna en meningsfullhet i livet?". Men i början av trådstarten skrev du "Jag kan aldrig minnas att jag varit lycklig, eller hittat någon lycka förutom under några få tillfällen".

Förutom rusmedel och tjejer o liknande, skulle du kunna nämna nåt/några tillfällen du minns som har gett en lycka/mening - alltså en lycka/mening som inte är destruktiv vardagsflykt?
Citera
2023-08-21, 15:00
Medlem
Inteillapinkats avatar
Liknar en person med drag av borderline i högsta grad ' du bör ksk överväga söka råd/hjälp hos en professionell psykolog.
Eller så saknar du mer spänning och äventyr det kan fylla upp det tomrum du känner med.
Citera
2023-08-21, 16:17
Medlem
Citat:
Jag är 33 år gammal, jag har vänner, jag har inga större problem att hitta tjejer, jag har bra utbildning, jag har ett bra jobb, jag verkar vara uppskattad av vänner och kollegor samt kunder (jobbet). Ändå är mitt liv tomt. Så tomt. Så meningslöst. Jag kan aldrig minnas att jag varit lycklig, eller hittat någon lycka förutom under några få tillfällen. De enda gångerna jag känner mig genuint glad och lycklig är när jag dricker alkohol, får flörta med tjejer och tar droger.

Jag fungerar inte i förhållanden. Jag är otrogen hela tiden och känner ingen skam över det. Nästan allt jag gör är för egen vinning. Jag vill bli omtyckt, älskad, beundrad. Jag vill vi få kickar. Det är inte så att jag är en överdrivet karismatisk eller utåtriktad person, snarare tvärtom. Jag gillar att vara själv. Jag gillar inte att stå i centrum och gör sällan det i stora sällskap. Jag blir snabbt utmattad och trött i stora sällskap. Efter varenda fylla kommer också ångesten. Jag har gjort nåt dumt, jag har gått över någon gräns, och egentligen kanske jag borde sluta. Men det är dumt när det är min enda glädjefyllda stund.

Allt känns så komplext. Det är som att jag är tre, fyra personer samtidigt. Jag får inget grepp om mig själv och vem jag är. En del av mig vill bara ge upp allt jag har och bli inlagd på ett hem. Få någon slags nystart. Men jag är för feg. Jag kommer aldrig göra något om jag inte blir intvingad i ett hörn som jag inte kan ta mig ur.

Jag hatar mitt liv. Jag hatar den är. Jag hatar allt jag står för. Frågan är, kommer jag någonsin bli lycklig? Kommer jag någonsin kunna ha en normal relation eller känna en meningsfullhet i livet?

Som du skriver så behöver du adrenalinkickar!
Dykning har fungerat bra för mig, vanlig luft blir giftigt vid 90m. Även drakflygning, extrem offpist och basejump kan fungera. Tyvärr så flyttas gränsar hela tiden.

Kör hårt
Citera
2023-08-21, 16:54
Medlem
Låter klychigt men testat meditation? Sök på youtube guided nedutation eller vortex sucess, det sistnåmna är birnu beats att med hörlurar hamna snabbt i meditativt tillstånd. En energi i kroppen/bröstkorgen kan öppnas upp, kärlek till sig själv och andra. Kan blir känslosam så .an börjar grina och skratta. Det finns påriktigr en energi i alla som i många ligger stängd, när man släpper den fri ner upplever man mer lycka och kärlek, medkänsla.
Citera
2023-08-21, 17:03
Medlem
nonameds avatar
Lättaste sättet för en läkare att bedöma om du är deprimerad eller inte är om allt är bra i livet fast ändå mår du dåligt.
Citera
2023-08-21, 18:19
Medlem
GertBennys avatar
Nu har Flashbacks samlade intelligensreserv av psykologer, beteendevetare och Terapeuter gett TS diagnoserna Borderline, Bipolär, Sociopat, Aspergers, Depression, Missbrukare med mera.

Jag tycker du ska ta professionell hjälp istället för att fråga på ett forum som Flashback som florerar av folk ifrån Socialgrupp 3 med för mycket fritid och svart bälte i googlande.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in