2023-08-19, 21:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mulholland
Arre är inte räven.

Nej precis.
Det var kanske därför hon hängde längre än en vecka med honom..
Citera
2023-08-20, 00:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rotebro-conny
Vad tror ni polisen gjorde med alla leveransadresser? Åkte dom rakt i sopen utan åtgärd eller rotade man något i den biten?

Vad var grejen med att skicka bild när hon var på plats? Skickades den vidare till köparen så han skulle se exakt var hon parkerat?

Det kartläggs nog för fullt kan jag tänka mig. Dock är det väl relativt svårt att binda specifika personer, det är förmodligen möten några hus ifrån stasch huset, men i FUP:en står det bland annat om

"en tant med rullator, finnen" och andra väldigt avslöjande namn. Dessa personer kommer nog få ligga lågt ett tag.

Citat:
Ursprungligen postat av senhackaren
Hon kanske hade underhuggare under sig, som gjorde de mesta åt henne. Tjallare finns överallt.

Har du ens läst FUP:en över huvud taget? Det framgår rätt så tydligt att hon är en av de allt vanligare unga tjejer som lider av en "bad bitch" syndrom. Där de vill vara kriminella, men sen slutar det bara med att de blir totalt utnyttjade och kastade när de är färdigpumpade.

Hur får du det till att hon var något annat än en springis efter att du läst de chattloggarna?
Citera
2023-08-20, 11:12
Medlem
HemmaslagenWasabis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av primtal1
Om jag förstår det rätt har man gjort tillslag där man hittat paket som matchar utseendet på de paket hon hade. Men det verkar vara hundratals kilo eller ton som skyfflats.

När jag läste FUP så blev jag förvånad över hur mycket tjack som levererades. Pågår denna volym av leveranser hela tiden? Och sen är et ju flera langare som håller på med samma skit. Hur mycket tjack konsumeras egentligen? Jag har svårt att greppa volymerna. Använder en majoritet av befolkningen tjack eller? Jag har själv inte rört tjack på 25 år.

Trodde folk mest rökte lite weed. Haha

Tänkte också det. Kan det vara att man använder tjack för att späda ut kokain? Eller att man har det i något annat syfte Ett kvarts ton är ju en hel del och detta var ju under en ganska kort tid..

Kollat lite i FUP:en men inte hittat svaret på dessa frågor. Vet man hur hon kom in på detta? Sägs att ett kilo försvann. Antingen råkade hon ta fel till någon kund eller så har hon tagit ett kilo själv. Men att hon skulle våga göra det tycker jag låter otroligt. Hur mycket pengar skulle hon få för detta? Det är ändå ett kvarts ton droger hon stashat, dock inte allt vid ett och samma tillfälle. Det borde man ju få en rätt okej slant för. Men ett kilo försvann och hon verkade rent av ligga back på det? Pratades om något rån hon hade orsakat också. Finns lite frågetecken tycker jag, men det kanske står i FUP:en om man läser lite mer ingående? Men tänkte jag passar på att fråga för någon här kanske vet
Senast redigerad av HemmaslagenWasabi 2023-08-20 kl. 11:19.
Citera
2023-08-20, 11:20
Medlem
bellesbluess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av senhackaren
Hon kanske hade underhuggare under sig, som gjorde de mesta åt henne. Tjallare finns överallt.

Hur tänkte du nu? Det var ju hon som gjorde allt grovgöra. Hon sprang snabbare än Bolt åt räven.
Citera
2023-08-20, 18:53
Medlem
Lisauppsala87s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PaoloRoberto
Hans dotter är en känd slampa.
Suger snopp för en lina...

Om man sitter på 250 kg amfetamin hemma suger man fan inte snopp för en lina.
Fanns ju hasch, rosa pulver och metamfetamin också.. Tippetopp.
Senast redigerad av Lisauppsala87 2023-08-20 kl. 19:10.
Citera
2023-08-20, 21:39
Medlem
Har skummat alla chattar och förhör nu. Känns som hela projektet var en rätt usel idé från första början. Får också känslan av att hon själv insåg det ganska tidigt, men då redan hade målat in sig i hörnet. Lite störande att de påstådda hållhakarna på henne bara nämns i förbifarten. Nyfiken på om hon faktiskt ställt till det på riktigt eller om fittorna bara var fittiga. Men det var ju inte som att hon opponerade sig mot anklagelserna precis. Iaf inte i chattarna.

Jag är rätt säker på att detta var slutet på hennes kriminella karriär. Det vart ju inte glammigt precis. Till skillnad från hennes far verkar hon därtill vara långt ifrån ett psykfall och till skillnad från honom lär hon heller inte tycka kriminalitet är coolt ända upp i medelåldern. Tur för henne att hon bor i Sverige, hon är väl max 25 när hon muckar. Får hoppas hon nöjer sig med ICA-jobb därefter.
Citera
2023-08-20, 23:15
Medlem
Smashngrabsthlms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Osgut
Anders är halvturk, därav efternamnet Adali.
Känner Anders personligen, hans pappa är från Turkiet och hans mamma är från Sverige. Farsan drev tidigare pizzeria.
Uppväxt i Viksjö. Coolt av Sanna att ”stolt” kalla sig Adali i efternamn när varken hon eller hennes lillebror heter det. 😩
Citera
2023-08-21, 12:47
Medlem
Pausaniass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bellesblues
Tjackisar är ett speciellt släkte. Deras drogbegär är omättligt.
Enligt många flashbackare har man alltid full kontroll över begäret och fungerar helt normalt i samhället och på jobbet.
Citera
2023-08-21, 13:16
Medlem
Lisauppsala87s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pausanias
Enligt många flashbackare har man alltid full kontroll över begäret och fungerar helt normalt i samhället och på jobbet.

Finns flera typer av tjackisar.
En typ är när de lever som hemlösa, sover i trappuppgångar, klipper upp lås i förråd för att sno skräp eller cyklar att sälja för att få nästa dos ditsatt i venen.
En typ är kontrollerat intag, dock väldigt beroende, men de kan sköta jobb och studier som vanligt.
Tjack är en av de få droger som man blir klarare i huvudet av. De flesta kan jobba bättre på det till och med.
Citera
2023-08-21, 17:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av UtanMinaTrosor
Gör man affärer i den kalibern och använder sig av,telefon,appar osv så är man helt korkad och inte följt utvecklingen det senaste decenniet men man kan väl påstå rakt av att sen smartphone kom har folk blivit helt efterblivna.
Vad ska man använda wakie talkie eller? E du dum. De finns smartphones som inte går att knäcka. Varför snackar du om något du inte har en aning om? Man ska inte använda Iphone det kan jag hålla med om.
Citera
2023-08-21, 17:21
Medlem
bellesbluess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pausanias

Tjackisar är också notoriska lögnare
Citera
2023-08-22, 07:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Abzid
Vad ska man använda wakie talkie eller? E du dum. De finns smartphones som inte går att knäcka. Varför snackar du om något du inte har en aning om? Man ska inte använda Iphone det kan jag hålla med om.
Nämn en smartphone som inte går att avlyssna?
Din första fråga är så efterbliven så jag tänker inte ens svara på den för bevisar ju vem som är dum här.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in