2023-08-18, 18:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rotebro-conny
Vad tror ni polisen gjorde med alla leveransadresser? Åkte dom rakt i sopen utan åtgärd eller rotade man något i den biten?
Dom försökte säkert, men tror dom var ganska smarta med var dom möttes. Inte precis vid stashhouses o så. Det sa dom väl ordagrant till henne också att göra, ta nr 4 ist för 8 eller var hon nu bodde
Citat:
Vad var grejen med att skicka bild när hon var på plats? Skickades den vidare till köparen så han skulle se exakt var hon parkerat?
Aa exakt, o slippa gå ut för o säga att hon är fel tex
Citera
2023-08-18, 18:45
Medlem
Citat:
Vad tror ni polisen gjorde med alla leveransadresser? Åkte dom rakt i sopen utan åtgärd eller rotade man något i den biten?

Vad var grejen med att skicka bild när hon var på plats? Skickades den vidare till köparen så han skulle se exakt var hon parkerat?

Adresserna var ju inte hemadresser såklart, utan mötesplatser i närheten troligtvis. De kan ju inte göra husrannsakan i alla lägenheter i ett område.
Citera
2023-08-18, 18:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av primtal1
Adresserna var ju inte hemadresser såklart, utan mötesplatser i närheten troligtvis. De kan ju inte göra husrannsakan i alla lägenheter i ett område.

Ja jo det förstår även jag. Men det var ganska stora mängder narkotika i en del fall och det finns ju andra åtgärder än husransakan.

Sen är det ju lite skillnad från fall till fall och plats till plats också.

Var mest nyfiken på om man tex hade något register för den här typen av uppgifter eller om man bara lät allt vara.
Citera
2023-08-18, 19:08
Medlem
Efter att lyssnat på rättegången så tycker jag Åklagaren är jäkligt snäll mot henne!
Känns nästan som hon tycker synd om henne.
Hade det varit en man så hade de pushat honom mycket hårdare.
Citera
2023-08-18, 19:09
Medlem
Citat:
Ja jo det förstår även jag. Men det var ganska stora mängder narkotika i en del fall och det finns ju andra åtgärder än husransakan.

Sen är det ju lite skillnad från fall till fall och plats till plats också.

Var mest nyfiken på om man tex hade något register för den här typen av uppgifter eller om man bara lät allt vara.

Om jag förstår det rätt har man gjort tillslag där man hittat paket som matchar utseendet på de paket hon hade. Men det verkar vara hundratals kilo eller ton som skyfflats.

När jag läste FUP så blev jag förvånad över hur mycket tjack som levererades. Pågår denna volym av leveranser hela tiden? Och sen är et ju flera langare som håller på med samma skit. Hur mycket tjack konsumeras egentligen? Jag har svårt att greppa volymerna. Använder en majoritet av befolkningen tjack eller? Jag har själv inte rört tjack på 25 år.

Trodde folk mest rökte lite weed. Haha
Citera
2023-08-18, 19:13
Medlem
Ingen som sitter på domen?
Citera
2023-08-18, 19:15
Avslutad
Äpplet faller inte långt ifrån trädet.
Skämmigt för pappan.
Citera
2023-08-18, 19:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av primtal1
Om jag förstår det rätt har man gjort tillslag där man hittat paket som matchar utseendet på de paket hon hade. Men det verkar vara hundratals kilo eller ton som skyfflats.

När jag läste FUP så blev jag förvånad över hur mycket tjack som levererades. Pågår denna volym av leveranser hela tiden? Och sen är et ju flera langare som håller på med samma skit. Hur mycket tjack konsumeras egentligen? Jag har svårt att greppa volymerna. Använder en majoritet av befolkningen tjack eller? Jag har själv inte rört tjack på 25 år.

Trodde folk mest rökte lite weed. Haha

Cannabis måste vara den största marknaden. Hur mycket cannabis kan vi snacka om som skyfflas varje dag i Sverige?
Citera
2023-08-18, 20:17
Medlem
StonedMonkeys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trattfan
Har P3 Krim gick något om detta fall? För vill minnas det har varit snack i den podden om ”Animal Shopping”, men de aliaset kanske varit med i andra fall?

Nej inte just det här fallet. Men dom och krimrummet har båda nämnt att kurdiska räven misstänks ligga bakom användarnamnet animal.
Citera
2023-08-18, 20:58
Medlem
HemmaslagenWasabis avatar
Satan i gatan! Tvåhundra-fyrtio-sex KILO amfetamin. Det skojar man fan inte bort.. Jävlar!
Citera
2023-08-18, 21:19
Medlem
Vad var det som gjorde att polisen fick upp ögonen för henne och således tog hennes mobil?
Citera
2023-08-18, 23:06
Medlem
Det här är en tråd där 88% e bengbulor just saying
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här