2023-08-21, 12:56
Medlem
eternussermos avatar
Jag tror och hoppas att solnalaget kommer att hjälpa oss idag.
Citera
2023-08-21, 12:57
Medlem
Valvantos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Salorm
Som det sett ut på planen så är det väl lite osäkert, men förhoppningsvis kommer bajen göra ett par plattmatcher snart och peking känns väl lite sådär.. Vi har släppt in 0 mål på senaste 3 halvlekarna, så frågan är om vi ens kommer släppa in något mer mål resterande matcher.

Vet inte hur erat spelschema ser ut men det som talar för oss är att vi har många hemmamatcher kvar, inga tuffa borta. Dock är många av hemmamatcherna mot tufft motstånd samt har vi er på ”bortaplan” kvar som blir en sexpoängsmatch.

Vi har släppt in 0 mål senaste fyra halvlekarna så vi ligger före där😎
Citera
2023-08-21, 13:30
Medlem
Kung_Ingentings avatar
Tja. Jag gissar att jag var den enda som såg Elfsborg-Mjällby igår. Om det mot förmodan var nån annan som valde att se den matchen så valde dom fel...
Mjällby verkade gå för ett nytt världsrekord i antal passningar på egen tredjedel. Efter 20 minuter eller nått sånt så hade Mjällby 70% bollinnehav, kändes som att det mesta av det bollinnehavet var i eget straffområde där dom spelade triangelspel mellan målvakten och mittbackarna.. Verkade inte finnas någon vilja/kunskap alls att spela bollen framåt därifrån. Och jag säger väl som vanligt, med Brorsson på plan så tappar man ju en spelare på mittfältet så fort Mjällby har bollen.
Och självklart var det genom en felpassning strax utanför eget straffområde som Elfsborg gjorde första målet. Efter det så kändes det kört.
Är det nån man ska ge plus för i Mjällby så är det som vanligt Herman Johansson. Niklas Hult hade inte speciellt roligt i den duellen, det var inte många gånger som Hult stod kvar på fötterna när Herman var klar med honom. Tur för Elfsborg att Herman så sällan fick bollen i dom lägena.

Citat:
Ursprungligen postat av SomaliSwimmer
Discovery har ju annars en förkärlek för att micka bortaklacken enbart verkar det som. Speciellt om det är ett Stockholmslag. Produktionen överlag är så jävla dålig så det är egentligen bara ännu en grej som är värdelös med dom.

Förutom Stockholmslag så får även lag som de gillar denna behandling. Underdogs/PK/"Unika" lag.

Minns nån match på Gamla Ullevi mot Varberg där deras klack på typ 15 pers hördes lika högt som kommentatorerna i sändningen typ. Clowner.
Kommentatorerna pratade om det på nån sändning jag såg nyligen. Dom sa nånting i stil med: "Här på xxx-vallen har dom placerat klacken precis där vi har våra mikrofoner." På det stället stod klacken på långsidan nånstans, så gissningsvis har dom placerat mikrofonerna rätt så centrerat på långsidorna.
Så det är förmodligen det som gör att vissa klackar hörs bättre. Och eftersom det då är beroende på arena så blir det alltid antingen hemma eller bortaklacken (förmodligen hemmaklacken) på det stället som får lite extra volym.

Förklarar dock inte Varberg på Ullevi. Kan ju vara nån praktikant inblandad där.
Citera
2023-08-21, 14:46
Medlem
eternussermos avatar
https://www.aftonbladet.se/sportbladet/fotboll/a/2BkogB/spricka-i-djurgarden-kritik-fran-spelarna-allsvenskan-inifran

Någon som har en sammanfattning av " Sprickan i DIF – har stört lagsammanhållningen"? och kanske vad Malmö fick pröjsa för Berg?
Citera
2023-08-21, 15:01
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av eternussermo
https://www.aftonbladet.se/sportbladet/fotboll/a/2BkogB/spricka-i-djurgarden-kritik-fran-spelarna-allsvenskan-inifran

Någon som har en sammanfattning av " Sprickan i DIF – har stört lagsammanhållningen"? och kanske vad Malmö fick pröjsa för Berg?

Citat:
Har stört lagsammanhållningen
Samtidigt är en annan stor faktor just den att lagsammanhållningen i Djurgården har blivit lidanden av att för mycket kretsat kring just Oliver Berg. Tränarparet Kim Bergstrand och Thomas Lagerlöf har gjort allt för att han ska hitta rätt, gett honom chans på chans trots att prestationerna inte alltid varit på topp, vilket gjort att det har funnits en rätt stor frustration från en del andra i spelartruppen.
Just det ska ha gjort det lättare att ta beslutet att sälja Berg, då Djurgården också krävt mycket pengar för att släppa honom. Nu får man närmare tio miljoner kronor totalt för att släppa iväg Berg, vilket även Expressen rapporterar om. Det täcker i stor del både den övergångssumma och den sign on-bonus som man betalade när Berg skrev på för Blåränderna i vintras.

Var inte jättemycket text.

Kul att MFF pissar iväg 10 miljoner iallafall.
Citera
2023-08-21, 15:09
Medlem
mishimas avatar
Det känns som Djurgården värvade Berg utan att veta vad de skulle ha honom till. Djurgården spelar ju också mycket rakare än vad vi gör och det kanske inte passar honom.

Tror och hoppas vi har en bättre plan. Har ju presterat under Rydström tidigare i varje fall.
Citera
2023-08-21, 15:38
Medlem
SomaliSwimmers avatar
Rydström har kraften att flytta Berg
Citera
2023-08-21, 15:50
Medlem
Skarparattarns avatar
Idag hoppas jag hela Norrköping fruktar när AIK bussen rullar in precis som när Häcken kom på besök Trazke

1 församlingshem har redan brunnit frågan är om vi får se ett till ikväll vid torsk?
Citera
2023-08-21, 16:17
Medlem
Berg kommer säkert vara bra i Malmö, men jag kommer inte att sakna honom.

Han har varit iskall framför mål, hans första touch lika kass. Märks att han har noll självförtroende.

Mange var bättre igår än vad Berg har varit under alla sina matcher med oss.
Citera
2023-08-21, 16:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trazke
Var inte jättemycket text.

Kul att MFF pissar iväg 10 miljoner iallafall.

Känns ju tyvärr lite så, man får ju hoppas att Rydström får igång honom och att han används rätt men finns en stor chans det blir fiasko tyvärr Långt ifrån nån jag ville skulle värvas inte ens när han gick till DIF och Malmö hade varit med i budgivning med så ville jag ha honom men man får ju hoppas att man har fel om honom
Lika illa som guidetti blir det inte i alla fall.
Känns dock som ni har hittat ett fynd i Jacob Laursen, 6 mille låter extremt billigt om man kollar var han spelat, har ju en hel del internationell rutin, nu har vi inte sett honom än men för min del låter han bättre än Lund.
Citera
2023-08-21, 16:45
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Skarparattarn
Idag hoppas jag hela Norrköping fruktar när AIK bussen rullar in precis som när Häcken kom på besök Trazke

1 församlingshem har redan brunnit frågan är om vi får se ett till ikväll vid torsk?

Skärpning! Ni är lilla AIK! Inte Stora stygga Häcken!

Citat:
Ursprungligen postat av fredrik29
Känns ju tyvärr lite så, man får ju hoppas att Rydström får igång honom och att han används rätt men finns en stor chans det blir fiasko tyvärr Långt ifrån nån jag ville skulle värvas inte ens när han gick till DIF och Malmö hade varit med i budgivning med så ville jag ha honom men man får ju hoppas att man har fel om honom
Lika illa som guidetti blir det inte i alla fall.
Känns dock som ni har hittat ett fynd i Jacob Laursen, 6 mille låter extremt billigt om man kollar var han spelat, har ju en hel del internationell rutin, nu har vi inte sett honom än men för min del låter han bättre än Lund.

Vågar inte tro någonting om Laursen men att bli petad i belgiska skitligan brukar nästan vara meriterande för nordiska spelare.

Berg passar fint i himmelsblått iallafall! Fint att han pekar på erat namn på tröjan så han vet var han är någonstans också.
Citera
2023-08-21, 17:04
Medlem
Fred Friendlys avatar
”Alltid sett Malmö som det största” säger Berg efter att inte ha klarat av vad som krävs att spela i DIF. Han säger alltså att kraven är mindre i MFF?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in