2023-08-21, 10:09
Medlem
Lund-NoGo-zones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lupac
Så bra att du gillar att göra marktjänsten! Det gör jag också. Laga mat, dammsuga, tvätta, diska och gå ut med hunden.

Jag har nu gått igenom samtliga 20 namn i top20-listan och googlat efter åldern på samtliga. Fem av medicinforskarna har gått till de sälla jaktmarkerna. De var ålderstigna allihopa så det är inte så konstigt. Den yngste medicinforskaren är på jumboplats och född 1956. Övriga 14 forskare på listan är mellan 72 och över 90 år gamla. De började forska under 1950-1980-talet och skaffade sig ett stort inflytande efter åratal av vetenskapliga prestationer. På den tiden var 80-90 % av forskarna män.

Vänta i tio år till så kommer andelen kvinnliga mest inflytelserika medicinforskare i top20-listan att bli större. Idag är andelen kvinnliga medicinforskare i USA runt 58 % idag. Många av kvinnorna är unga eller i yngre medelåldern, så de har många år kvar tills de blir inflytelserika medicinforskare.

Hur könsfördelningen ser ut i andra länder har jag dock ingen aning. Men säkert liknande siffror i västvärlden.

Jag kan inte förstå att du jublar varje gång män dominerar stort i de topplistor du presenterar. Kan du aldrig glädja dig åt kvinnors prestationer? Kvinnor är lika mycket värda som män, har lika mycket rättigheter och skyldigheter som män. Jag håller med Tomatkungen om att det inte är en tävlan mellan könen om vem som är ”bäst”. Det viktiga är att samarbeta och ge varandra ömsesidig respekt. Både män och kvinnor behövs för att föra samhället framåt och utveckla det i positiv riktning.
Den är tråden heter inte "Är kvinnor bättre än män på något I FRAMTIDEN". Det finns inga olympiska spel där den som springer 100 meter snabbast OM 10 ÅR får guld.

Det är som om du hade barn, de var arbetslösa, men de peppade dig med "vänta du 10 år så är jag statsminister". Din naivitet och brist på verklighet är så ofattbar att man kan göra en tråd om bara dig.

Om det viktigaste mellan könen är samarbeta så undrar man varför du har 1000 inlägg i tråden där du googlat fram världens mest okända kvinnor i olika listor.

Hela livet är en tävlan. Jag har själv kommit väldigt långt med den inställningen. Att du inte ser det har säkerligen gett resultat i ditt privatliv som verkar ganska tomt, du skriver aldrig något personligt för du har inget att skriva om. Och du vill införa din tomhet i andras liv. Sorry vi tackar nej.
Citera
2023-08-21, 10:30
Medlem
Lund-NoGo-zones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TomatKungen
Då antar jag att du förutom att ta hand om barnen (vilket är det roligaste och bästa som finns) och laga 70% av alla middagar, även har lagat luncher, städat, tvättat, handlat, jobbat, diskat och skött logistiken kring allt som ska göra, gjort läxor med barnen etc.?

För det är så det sett ut för vissa av mina kvinnliga polare. En jobbade 100%, tog ensamt ansvar om hem/hushåll och barn. Under flera år så bröt hon ihop 2-3 gånger/år och sa till maken sin (som också jobbade 100% och därefter slappade) att han behövde hjälpa till. Han skärpte sig någon vecka. Sedan var det samma sak igen. Hon fungerade som en hemmafru fast hon även jobbade 100%. Till slut orkade hon inte och bad om skilsmässa.

I övrigt är detta en märklig trådstart. Det är ingen tävlan mellan könen om vem som "är bäst". Man ska väl hjälpas åt och inse att båda könen behövs.
Hur kan det vara en märklig trådstart? Är damfotbolls-VM en konstig tillställning? Alla fotbollsspelare kan väl hjälpa till att få in bollen i mål?

Din anekdotiska berättelse saknar relevans för tråden. Det här är en tråd som diskuterar Bättre, inte vilket val man gör med privatlivet och barn och familj. Men för din information så var jag både hemmapappa, byggde upp mitt företag, och blev miljonär på börsen, samtidigt. Bara kvinnor som enbart kan göra en sak i taget?

Detta är kärnan i ditt och lupacs problem med den här tråden. Det är därför ni är så Off. Ni är inte tävlingsinriktade och har ingenting att lära eller tillföra här. Kallas även trollning. Ni har aldrig tävlat en sekund i era liv som möjligen är totalt grått. Inget fel med det, men detta är inte en tråd för er. Skriv i tråden "Jag snöt mina snorungar i 12 år, gick till mitt ordinära jobb, och var lycklig" istället. Ni kommer aldrig att platsa i en topplista.
Senast redigerad av Lund-NoGo-zone 2023-08-21 kl. 10:36.
Citera
2023-08-21, 10:52
Medlem
Kvinnor gör rent efter sig på toa. Män grisar ner och bryr sig inte.
Därför går jag aldrig som man in på en damtoa om det inte är extrem nöd, av respekt för de renliga kvinnorna.
Citera
2023-08-21, 11:30
Medlem
lupacs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lund-NoGo-zone
Den är tråden heter inte "Är kvinnor bättre än män på något I FRAMTIDEN". Det finns inga olympiska spel där den som springer 100 meter snabbast OM 10 ÅR får guld.

Det är som om du hade barn, de var arbetslösa, men de peppade dig med "vänta du 10 år så är jag statsminister". Din naivitet och brist på verklighet är så ofattbar att man kan göra en tråd om bara dig.

Om det viktigaste mellan könen är samarbeta så undrar man varför du har 1000 inlägg i tråden där du googlat fram världens mest okända kvinnor i olika listor.

Hela livet är en tävlan. Jag har själv kommit väldigt långt med den inställningen. Att du inte ser det har säkerligen gett resultat i ditt privatliv som verkar ganska tomt, du skriver aldrig något personligt för du har inget att skriva om. Och du vill införa din tomhet i andras liv. Sorry vi tackar nej.
Världens mest okända män och kvinnor finns inte i någon lista att googla fram. För de är bara vanligt folk, sådana som du och i princip alla andra människor på denna planet.

Så fort dina argument tryter låter du väldigt bitter. Framförallt avundsjuk på kvinnor. Tävlar du mot kvinnor i alla sammanhang? Konkurrerar du med alla människor av kvinnligt kön på jobbet, hemma, ute bland folk eller hos dina nära och kära? Du tål inte att det finns kvinnor som presterar bättre än män. Om en liten flicka slår dig i schack blir din manlighet knäckt. Du får psykbryt varje gång en kvinna går en aning snabbare än du och passerar dig. Om en kvinna vinner en kocktävling slår du näven i bordet av ren ilska. Du läser inga böcker som är skrivna av kvinnor, just för att de inte är män.

För dig ska det alltid vara män som vinner i allt. Inte en enda kvinna ska prestera bättre än män. Endast män, för att det är manligt att vara snabbast, starkast, bäst, rikast, vackrast och alla andra positiva superlativ.

Det är under din manliga värdighet att samarbeta med kvinnor. För du vill inte riskera att förlora din känsla av manlig överlägsenhet. Ditt mindervärdeskomplex lyser igenom alla dina inlägg. Din nedlåtande kvinnosyn är verkligen sorglig.
Citera
2023-08-21, 11:32
Medlem
Pinoputchins avatar
Kvinnor är bättre än män på mycket, två saker som kvinnor är bättre än män på är att snacka skit och att köra bil.
Citera
2023-08-21, 11:42
Medlem
Lund-NoGo-zones avatar
Citat:
Världens mest okända män och kvinnor finns inte i någon lista att googla fram. För de är bara vanligt folk, sådana som du och i princip alla andra människor på denna planet.

Så fort dina argument tryter låter du väldigt bitter. Framförallt avundsjuk på kvinnor. Tävlar du mot kvinnor i alla sammanhang? Konkurrerar du med alla människor av kvinnligt kön på jobbet, hemma, ute bland folk eller hos dina nära och kära? Du tål inte att det finns kvinnor som presterar bättre än män. Om en liten flicka slår dig i schack blir din manlighet knäckt. Du får psykbryt varje gång en kvinna går en aning snabbare än du och passerar dig. Om en kvinna vinner en kocktävling slår du näven i bordet av ren ilska. Du läser inga böcker som är skrivna av kvinnor, just för att de inte är män.

För dig ska det alltid vara män som vinner i allt. Inte en enda kvinna ska prestera bättre än män. Endast män, för att det är manligt att vara snabbast, starkast, bäst, rikast, vackrast och alla andra positiva superlativ.

Det är under din manliga värdighet att samarbeta med kvinnor. För du vill inte riskera att förlora din känsla av manlig överlägsenhet. Ditt mindervärdeskomplex lyser igenom alla dina inlägg. Din nedlåtande kvinnosyn är verkligen sorglig.
Bitterheten finns nog hos den som skriver 1000 inlägg på raken och försöker bevisa att kvinnor är bättre på något men ständigt misslyckas. Bara för att summera "det är väl ändå viktigast att samarbeta". Ja, exakt så tycker kvinnor, de håller inte på med topplistor eller medicinsk forskning därför att de är ointresserade. Det är vi män som har detta som hobby. Du försöker göra Män av Kvinnor men det enda resultatet är att du dissar kvinnor.

Jag har 4 döttrar och det finns inte en man i tråden som samarbetat mer eller bättre med kvinnor än jag. Däremot kan ingen av dem hjälpa mig på börsen. Det gör dem inte till sämre människor, bara fattigare.

Din egen insats för kvinnor är negativ. Att fokusera på topplistor intresserar inte kvinnor och det är generande att ständigt se hur män fyller alla topplistor i tråden. Man börjar nästa tro att kvinnor är helt inkapabla när man läser dina inlägg. Men kvinnor vill inte ens vara på topp-10, det finns mycket viktigare saker. Det är män som gillar det och du har anammat att manligt tänk är bättre än kvinnligt och det är generande för dig och alla kvinnor.
Senast redigerad av Lund-NoGo-zone 2023-08-21 kl. 11:47.
Citera
2023-08-21, 13:12
Medlem
fluff995s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av overlevaren
Får jag välja så väljer jag alltid kvinnor oavsett om det handlar om tandläkaren, psykologen eller frisören. De är lika duktiga som män men de har enligt min erfarenhet ett bemötande som jag trivs bättre med. Så förbannat trött på machotugget.

Kvinnor inte bara kan. De är bäst!

Machotugg från tandläkare och psykologer?
Det är två av de mest feminima yrkesgrupperna jag kan tänka mig. Tandläkare är bokstavligt talat första karriärsval för araber som inte vill vara en del av brusche-kulturen.
Citera
2023-08-21, 13:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av redbullz
Män är bättre än kvinnor på allt
Kvinnor är inte ens bättre i damidrott längre, där transkvinnor sedan ett tag tillbaka sopar banan med dem. 😁
Senast redigerad av pelangoche 2023-08-21 kl. 13:20. Anledning: felstavning
Citera
2023-08-21, 16:20
Avslutad
Citat:

Din egen insats för kvinnor är negativ. Att fokusera på topplistor intresserar inte kvinnor och det är generande att ständigt se hur män fyller alla topplistor i tråden. Man börjar nästa tro att kvinnor är helt inkapabla när man läser dina inlägg. Men kvinnor vill inte ens vara på topp-10, det finns mycket viktigare saker. Det är män som gillar det och du har anammat att manligt tänk är bättre än kvinnligt och det är generande för dig och alla kvinnor.

Väldigt intelligent iakttagelse tycker jag. Därför ledsnar man till slut och ser bara om sitt eget hus istället, och ger feministo-swedistan fingret. Det är omöjligt öppna ögonen på så bortskämda avarter såsom de svenska kvinnorna.
Citera
2023-08-21, 16:30
Medlem
lupacs avatar
Citat:
Hur kan det vara en märklig trådstart? Är damfotbolls-VM en konstig tillställning? Alla fotbollsspelare kan väl hjälpa till att få in bollen i mål?
Fotboll är faktiskt en lagsport, där alla spelare i laget samarbetar för att besegra motståndarlaget. Hört talas om passningar? Utan bra passningsspel kommer man inte långt i en match. Alla spelare hjälps åt genom passningar till målgöraren. Det är bra samarbete.

Det är inte bara inom lagsporter där gott samarbete kan leda till seger. Samarbete är betydelsefullt även inom många områden, till exempel i laboratorier eller ”uppfinnarverkstäder”, där deltagarna i ett team delar med sig av sina färdigheter och bollar idéer (brainstorming) med varandra. Syftet är att uppnå ett gemensamt mål. Till exempel en medicin som botar en tidigare obotlig barnsjukdom eller en banbrytande upptäckt.

Citat:
Din anekdotiska berättelse saknar relevans för tråden. Det här är en tråd som diskuterar Bättre, inte vilket val man gör med privatlivet och barn och familj. Men för din information så var jag både hemmapappa, byggde upp mitt företag, och blev miljonär på börsen, samtidigt. Bara kvinnor som enbart kan göra en sak i taget?
Tror du på allt det där själv? Är ditt liv så tomt, grått och meningslöst att du måste fabulera ihop en fantastisk livshistoria om dig och din familj. Så jävla överdrivet att vem som helst förstår att alltihop är uppdiktat. Du är ingenting annat än en missnöjd, misslyckad, missunsam och misogyn mytoman med mindervärdeskomplex.

Citat:
Detta är kärnan i ditt och lupacs problem med den här tråden. Det är därför ni är så Off. Ni är inte tävlingsinriktade och har ingenting att lära eller tillföra här. Kallas även trollning. Ni har aldrig tävlat en sekund i era liv som möjligen är totalt grått. Inget fel med det, men detta är inte en tråd för er. Skriv i tråden "Jag snöt mina snorungar i 12 år, gick till mitt ordinära jobb, och var lycklig" istället. Ni kommer aldrig att platsa i en topplista.
Det är du själv som trollar, inte bara i den här tråden utan i alla andra. Bara en massa trams, raljeringar, och misogynt skitsnack. Hur gammal är du egentligen? En 55plussare uttrycker sig inte så enkelspårigt och barnsligt som du.
Senast redigerad av lupac 2023-08-21 kl. 16:34. Anledning: Glömde bort att ett citat
Citera
2023-08-21, 16:34
Medlem
Lund-NoGo-zones avatar
Citat:
Fotboll är faktiskt en lagsport, där alla spelare i laget samarbetar för att besegra motståndarlaget. Hört talas om passningar? Utan bra passningsspel kommer man inte långt i en match. Alla spelare hjälps åt genom passningar till målgöraren. Det är bra samarbete.

Det är inte bara inom lagsporter där gott samarbete kan leda till seger. Samarbete är betydelsefullt även inom många områden, till exempel i laboratorier eller ”uppfinnarverkstäder”, där deltagarna i ett team delar med sig av sina färdigheter och bollar idéer (brainstorming) med varandra. Syftet är att uppnå ett gemensamt mål. Till exempel en medicin som botar en tidigare obotlig barnsjukdom eller en banbrytande upptäckt.

Tror du på allt det där själv? Är ditt liv så tomt, grått och meningslöst att du måste fabulera ihop en fantastisk livshistoria om dig och din familj. Så jävla överdrivet att vem som helst förstår att alltihop är uppdiktat. Du är ingenting annat än en missnöjd, misslyckad, missunsam och misogyn mytoman med mindervärdeskomplex.
Män är bättre på att samarbeta och det är ett av skälen till att kvinnor aldrig blir topp-presterare. Det kan inte uppstå ett kvinnligt par som Lennon-McCartney eller Buffett-Munger eller Joel och Ethan Coen av biologiska skäl. Kvinnor ser alltid andra kvinnor som konkurrenter.

Kan även ses i liten skala på fotbolls-planen, alltid Yra Hönor när kvinnor ska anfalla eller försvara sig. Händer det minsta oväntade så står de och glor. Män på fotbollsplanen fungerar i motsats som en fokuserad arme.

Här en kul film där gamla gubbar vinner med 12-0 över USAs dam-VM-lag i fotboll. De rullar in alla bollar för de är gentlemän. Det kunde slutat 100-0 om gubblaget velat. De bara tar bollen från de veka långsamma små kvinnliga VM-spelarna.
https://www.youtube.com/watch?v=GEpTpY7CEPM&t=13s&ab_channel=HumbleMumble

Det gör mig naturligtvis oerhört glad att mitt liv verkar så overkligt bra att du inte ens tror det är sant. Säger en del om ditt eget liv mrs google.

Mitt liv kan följas ganska bra om man ser vilka trådar jag skapat. Även lupacs liv kan avläsas i hannes startade trådar..
Senast redigerad av Lund-NoGo-zone 2023-08-21 kl. 16:41.
Citera
2023-08-21, 16:44
Medlem
lupacs avatar
Citat:
Bitterheten finns nog hos den som skriver 1000 inlägg på raken och försöker bevisa att kvinnor är bättre på något men ständigt misslyckas. Bara för att summera "det är väl ändå viktigast att samarbeta". Ja, exakt så tycker kvinnor, de håller inte på med topplistor eller medicinsk forskning därför att de är ointresserade. Det är vi män som har detta som hobby. Du försöker göra Män av Kvinnor men det enda resultatet är att du dissar kvinnor.
Jag har inte på något vis misslyckats med att bevisa att kvinnor är bättre än män på något. Om du hade bläddrat bakåt i tråden till #9792, då hade du sett en lista på förmågor/aktiviteter/”grenar” i vilka kvinnor som grupp är bättre än män som grupp.

Kvinnor håller visst på med medicinsk forskning. I tidigare inlägg skrev jag att ca 58 % av medicinforskarna i USA är kvinnor. Medicin räknas faktiskt till en av de ”mjukare” ämnena, vilket generellt tilltalar kvinnor mer.

(FB) Är kvinnor bättre än män på något?

Citat:
Jag har 4 döttrar och det finns inte en man i tråden som samarbetat mer eller bättre med kvinnor än jag. Däremot kan ingen av dem hjälpa mig på börsen. Det gör dem inte till sämre människor, bara fattigare.
Var gång du saknar argument plockar du fram dina fantasier om ditt ”lyckosamma liv” och dissar kvinnor.

Citat:
Det är bara misogyna småskitar med mindervärdeskomplex som plockar fram den ena topplistan efter den andra (helst före 1900) med 100 % män. Samtidigt bräker du om att Sverige skulle må bättre utan kvinnlig rösträtt.

En riktig man tar inte åt sig äran för vad andra män har åstadkommit och gör sig inte lustig över kvinnors förmågor, intressen och insatser.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in