Citat:
Tack, jag kommer väl ihåg vad som påstods om Ryssland för 2 år sedan. Och för 10 å sedan! Och 15! På min skärm dök det ständigt upp varningar: "Putin rustar! Putin kraftsamlar! Putin lyssnar" osv. osv.Du fortsätter skjuta över målet. Eller sprida det ryska narrativet. Jag ser det som samma sak.
Du har tydligen bättre kunskap om omvärlden än vad våra militärer har. Inser du vad du säger??
I övrigt behöver varken jag eller någon annan komma ihåg någonting av vad du påstår.
Hotet från Ryssland?
Om någon fått frågan för 2 år sedan, om Ryssland kommer att starta ett krig i Europa. Vad tror du att svaret hade varit....?
Det fetade ovan
Att nedspela hotet från Ryssland, är skolboksexempel på hur man som ryss ska vilseleda fienden att tro att det är lugnt och fint. Få de/fienden att ta ner garden.
På samma sätt som Putin talade om för omvärlden och Ukraina/Zelsnky, att Ryssland ska inte invadera. Det är bara en militär övning....
En militär övning som fortfarande pågår, inne i Ukraina!
Så sluta med att sprida ryska narrativ!
Om du är svensk och mån om Sverige.
Du har tydligen bättre kunskap om omvärlden än vad våra militärer har. Inser du vad du säger??
I övrigt behöver varken jag eller någon annan komma ihåg någonting av vad du påstår.
Hotet från Ryssland?
Om någon fått frågan för 2 år sedan, om Ryssland kommer att starta ett krig i Europa. Vad tror du att svaret hade varit....?
Det fetade ovan
Att nedspela hotet från Ryssland, är skolboksexempel på hur man som ryss ska vilseleda fienden att tro att det är lugnt och fint. Få de/fienden att ta ner garden.
På samma sätt som Putin talade om för omvärlden och Ukraina/Zelsnky, att Ryssland ska inte invadera. Det är bara en militär övning....
En militär övning som fortfarande pågår, inne i Ukraina!
Så sluta med att sprida ryska narrativ!
Om du är svensk och mån om Sverige.
Och enligt Bildt m fl så hade ju Ryssland redan 2008 inlett ett storkrig och Putin var den nye Hitler.
Det är inte våra höga militärers kompetens jag ifrågasätter utan deras integritet. De säger det dom har betalt för att säga. Lägg märke till att dom aldrig ifrågasätts av den tredje statsmakten!
Du har förts bakom ljuset av mediarapportering som i huvudsak består av kopior på vad som prånglas ut från New york Times. Och Atlantic council.
Till sist: jag är mån om Sverige. Just därför menar jag: Vi ska inte bli drabantmakt till någon atlantisk pakt.