2023-08-21, 14:30
Medlem
Nu ska dom dumma jävlarna förbjuda engelska i Ryssland...

https://www.expressen.se/nyheter/putins-nya-krav-forbjud-engelsk-undervisning-/
Citera
2023-08-21, 14:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FiveLakes

Putin vill ha monopol på informationsflödet. Han vill inte att vanliga ryssar ska kunna kommunicera med världen utanför Ryssland.

Nästa steg kommer bli att förbjuda internet, något som Putin alltid har velat göra men hittills inte vågat.
Citera
2023-08-21, 14:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OnceUponACreek
Det vore ju ÄNNU bättre!!! Då kanske dessa "kaosländer" inom kort förstår att deras beroende kommer sluta som det gjort för Venezuela, Kuba, Serbien, Angola och Syrien MF och alla andra ställen där detta "beroende" har börjat med en förhoppning som med garanti ebbat ut i total förstörelse och folk i desperation utan framtid, förhoppningar eller ens en gnutta möjlighet till att förändra något mer än just sin tomt ekande efterfrågan om vart husse(Ryssland) tog vägen.

Mycket bra att dessa länder får fakta svart på vitt ja!

Jag tänkte mer på om Ryssland och Kina delar upp Afrika mellan sig och skickar kaosnegrerna till Europa.
Citera
2023-08-21, 14:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FiveLakes

Kommer inte göra någon som helst skillnad ändå!

På 80 och 90-talet var jag där för olika orsaker, och i detta var det mestadels HÖGT skolade och engelskspråkiga ryska personer inblandade. Jag skall vara ärlig och säga att de ENDA som faktiskt kunde språka med förstånd och insikt i ORDEN var de som var anställda utav KGB(det hette så då) eller "nyrekryterade" av FSB.
Inte ens de som spenderat tre år på engelskakurser i ett ryskt universitet, UNIVERSITET!, kunde föra en normal diskussion utan att det blev som att min mormor(svenska från 1890-talet) styltade upp en anatomiskt fulländad felaktighet med den mest seriösa framtoning utav försök. Att inte förstå sin omvärld TROTS denna utbildning är inte tungans svårigheter att övervinna det, utan ren skär jävla inbyggd dumhet grundad i förnekelse om verkligheten. Det ÄR FORTFARANDE en STOR majoritet ryssar som faktiskt TROR att ryska är ett språk andra använder ute i den riktiga världen.
För fan! Till och med i Vladivostok som Yakutsk är till och med Mandarin mer vanligt än ryska dessa dagar(överdrift ja, men pekar på hur betydelsen av det ryska språkets betydelse VERKLIGEN INTE spelar någon roll NÅGON annanstans än i just Ryssland eller de få ställen de skitat ner med sin paraglyphiska dyslexi)

Det som sedan dess DOCK är underbart, är att detta stackars inbilska folks YNGRE har lärt sig engelska genom youtube och NORMALT umgänge/kontakt med omvärlden. En engelska som fungerar OCH kör skiten ur någon sorts fyrkantigt söndertrasad "universitets"- engelska.

Jag kommer ihåg hur mina vänner där på den tiden sade - nu får min dotter äntligen lov att lära sig engelska....etc etc. Självklart! Så varför inte förbjuda den...IGEN ja???

Idioten på plats nu1 i världen har ALLTID varit ryssen, och nu sopade de mattan med ALL konkurrens åter igen!
Citera
2023-08-21, 14:54
Medlem
tr0llelitos avatar
Hahahahahahahahahahahha
Snubben som var en av de ansvariga bakom rysslands misslyckade denazifiering av månen har nu fått föras till sjukhus med ilfart pga att hans "hälsa försämrats kraftigt"..

https://twitter.com/MonicaM444/status/1693417823077359621

Man kan lita på FSB! Skjut först, fråga sen!
Äckliga jävla kloakryssland! En död ryss är en bra ryss!
Citera
2023-08-21, 14:59
Medlem
Area55s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Massajen
Tack, jag kommer väl ihåg vad som påstods om Ryssland för 2 år sedan. Och för 10 å sedan! Och 15! På min skärm dök det ständigt upp varningar: "Putin rustar! Putin kraftsamlar! Putin lyssnar" osv. osv.
Och enligt Bildt m fl så hade ju Ryssland redan 2008 inlett ett storkrig och Putin var den nye Hitler.

Det är inte våra höga militärers kompetens jag ifrågasätter utan deras integritet. De säger det dom har betalt för att säga. Lägg märke till att dom aldrig ifrågasätts av den tredje statsmakten!

Du har förts bakom ljuset av mediarapportering som i huvudsak består av kopior på vad som prånglas ut från New york Times. Och Atlantic council.

Till sist: jag är mån om Sverige. Just därför menar jag: Vi ska inte bli drabantmakt till någon atlantisk pakt.

Ditt Natohat är redan noterat. Det fördunklar din syn på praktisk politik.
Du behöver inte sprida ryska narrativ, för det är ett direkt hot mot Sverige.
Läs Oscar Jonssonsbok, så förstår du bättre.

Det är en bättre bok en Proletären.
Citera
2023-08-21, 15:23
Medlem
Jofs avatar
Snart har Ukraina Europas mest kvalificerade försvar. Och fått det gratis 😁.
Bra jobbat.
När det blir fred där kanske vi får låna av dom, om det behövs!
Citera
2023-08-21, 15:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Massajen
Tack, jag kommer väl ihåg vad som påstods om Ryssland för 2 år sedan. Och för 10 å sedan! Och 15! På min skärm dök det ständigt upp varningar: "Putin rustar! Putin kraftsamlar! Putin lyssnar" osv. osv.
Och enligt Bildt m fl så hade ju Ryssland redan 2008 inlett ett storkrig och Putin var den nye Hitler.

Det är inte våra höga militärers kompetens jag ifrågasätter utan deras integritet. De säger det dom har betalt för att säga. Lägg märke till att dom aldrig ifrågasätts av den tredje statsmakten!

Du har förts bakom ljuset av mediarapportering som i huvudsak består av kopior på vad som prånglas ut från New york Times. Och Atlantic council.

Till sist: jag är mån om Sverige. Just därför menar jag: Vi ska inte bli drabantmakt till någon atlantisk pakt.

Citat:
Lägg märke till att dom aldrig ifrågasätts av den tredje statsmakten!

Vilken makt tänker du på - den lagstiftande, den verkställande eller den dömande makten?
Citera
2023-08-21, 15:30
Medlem
Innerfittefetts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snapcount
Initiativ ifrån Finland :

Regeringen vill inte stödja u-länder som står på Rysslands sida i Ukrainakriget – nu skärs det i utvecklingsarbetet

I regeringsprogrammet står det också att Finland inte beviljar bistånd till regeringar eller aktörer som stöder Ryssland i kriget mot Ukraina. Det här lyfte Tavio fram i samband med ambassadörsdagarna i Helsingfors

https://svenska.yle.fi/a/7-10040134
Mycket bra!

Hoppas Sverige hänger på …..
Citera
2023-08-21, 15:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Piggekott
Jag tänkte mer på om Ryssland och Kina delar upp Afrika mellan sig och skickar kaosnegrerna till Europa.

Varför skulle man skicka bort befolkningen? Vill man inte ha folk i sitt eget drömrike? Och ännu mer intressant: vill folk inte bo i ryskstyrda områden är det väl ännu viktigare att stoppa ryssen snart. Om 140 miljoner ryssar ska förfoga över 99% av ytan och 8 miljarder tränga ihop sig på den sista procenten så blir resultatet mänsklighetens undergång. Dvs Putin lyckas åstadkomma det som idolen Hitler misslyckades med. Alltså goda skäl att stoppa Putin.
Citera
2023-08-21, 15:45
Medlem
Jofs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OnceUponACreek
Så mycket smörja på en och samma gång, men ALLT landar i att du är mån om Sverige SAMTIDIGT som du TROR dig ha någon sorts innerlig gåva som gör din omvördnad som tanke är det som gäller medans alla de andra som hrrrm hrrrm - citat "utan integritet" är motståndare mot din HÖGRE lösning.

Till att börja med så skulle du börja umgås med lite militärer så att du verkligen FÖRSTOD vad du pratar om.
Efter det så kanske du skulle väcka din mormor från graven och fråga henne om vad ryssarna gjorde DÅ!. Börja med dessa två saker så kan vi diskutera proletären senare ok. (Integritet my ARSE!....du vet fan inte vad det betyder och skulle heller inte göra förrän du snubblade över lite verklighet i form utav aogami)

Att sådant skräp som dig kan sitta och tycka, tänka(diskutabelt) om invasionen utav ukraina som om att det vore ett verktyg för era redan bevisat snedfittade åsikter är ju helt åt helvete fel, och ännu mer fel blir det när det enda ni har att REPETERA här är samma smörja som för 17 månader sedan..

För helvete rent ut sagt....väx till dig och sluta använda Ukraina som verktyg för dina illusioners förhoppningar!
Massajen har rätt till den delen, att det rör sig om två ”kålsupare”. Usa och Ryssland. Två makter som ser till sin egen makt först och främst. Just nu är Ryssland den största boven.
Citera
2023-08-21, 15:45
Medlem
Bortamatchens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jof
Snart har Ukraina Europas mest kvalificerade försvar. Och fått det gratis 😁.
Bra jobbat.
När det blir fred där kanske vi får låna av dom, om det behövs!
Gratis? De betalar med blod.

Det är vi får ett krossat Ryssland för en spottstyver.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in