Citat:
Ursprungligen postat av
FiveLakes
Kommer inte göra någon som helst skillnad ändå!
På 80 och 90-talet var jag där för olika orsaker, och i detta var det mestadels HÖGT skolade och engelskspråkiga ryska personer inblandade. Jag skall vara ärlig och säga att de ENDA som faktiskt kunde språka med förstånd och insikt i ORDEN var de som var anställda utav KGB(det hette så då) eller "nyrekryterade" av FSB.
Inte ens de som spenderat tre år på engelskakurser i ett ryskt universitet, UNIVERSITET!, kunde föra en normal diskussion utan att det blev som att min mormor(svenska från 1890-talet) styltade upp en anatomiskt fulländad felaktighet med den mest seriösa framtoning utav försök. Att inte förstå sin omvärld TROTS denna utbildning är inte tungans svårigheter att övervinna det, utan ren skär jävla inbyggd dumhet grundad i förnekelse om verkligheten. Det ÄR FORTFARANDE en STOR majoritet ryssar som faktiskt TROR att ryska är ett språk andra använder ute i den riktiga världen.
För fan! Till och med i Vladivostok som Yakutsk är till och med Mandarin mer vanligt än ryska dessa dagar(överdrift ja, men pekar på hur betydelsen av det ryska språkets betydelse VERKLIGEN INTE spelar någon roll NÅGON annanstans än i just Ryssland eller de få ställen de skitat ner med sin paraglyphiska dyslexi)
Det som sedan dess DOCK är underbart, är att detta stackars inbilska folks YNGRE har lärt sig engelska genom youtube och NORMALT umgänge/kontakt med omvärlden. En engelska som fungerar OCH kör skiten ur någon sorts fyrkantigt söndertrasad "universitets"- engelska.
Jag kommer ihåg hur mina vänner där på den tiden sade - nu får min dotter äntligen lov att lära sig engelska....etc etc. Självklart! Så varför inte förbjuda den...IGEN ja???
Idioten på plats nu1 i världen har ALLTID varit ryssen, och nu sopade de mattan med ALL konkurrens åter igen!