2023-08-21, 04:04
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Berg-Erik
Vid nivå 5 tar vi i med hårdhandskarna - säger FY, och drar in lördagsgodiset...

Jo. Vi klara inte ens av rensa länder på V
politiker och annat slödder, skicka dem till en slutlig lösning.
Citera
2023-08-21, 09:02
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Madagascar
Den har varit fyra förut.

Men inte fem.

https://sv.m.wikipedia.org/wiki/Terrorhotniv%C3%A5
Dem va på 2 först så 3 å nu 4! Sånn ere Azz
Citera
2023-08-21, 09:13
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av missy123
Usch.. jag tror också att det kommer hända något i Stockholm eller kanske i Malmö😢
Väntat till Alt er lugnt dvs beredskapen avtar. Så smäller det väl i Rush-Tiden eller andre större samlingar. Tänkte hälsa på 145 men tror jag pass denna Gång, steets No stress men den Nojan i TBanan när det kommer inn en Snubben med en ryggsäkk. Hahah hopper ut eller släpper Han inte in jag lovar Jao!
Citera
2023-08-21, 12:36
Medlem
Ingenting kommer att hända. Massa folkmassa överallt. Dessutom blev det gemensam Gudstjänst i en park i en ort och absolut ingenting hände. Det var dessutom en söndag/Gudstjänst.

Ingenting kommer att hända!
Citera
2023-08-21, 13:25
Medlem
Svitjod88s avatar
Blixtinkallat möte efter "kraftigt försämrat säkerhetsläge".

Regeringens krisgrupp i blixtinsatt möte –*kallat av säkerhetsrådgivaren

https://www.aftonbladet.se/a/0Q7rmG

Edit: Det var då faan vad aftonhoran var snabba på att redigera sin clickbait-artikel.
Senast redigerad av Svitjod88 2023-08-21 kl. 13:38.
Citera
2023-08-21, 13:42
Medlem
Många måste vara väldigt glada över detta. Att mångkulturen ser ut så här viste vi ju om och nu har vi sen några år tillbaka fått smaka frukterna av insläppet även i vårat lilla land. Själv har jag aldrig förstått vad som är bra med ökad kriminalitet, ghetton, arbetslösa och ökad risk för terrordåd.
Citera
2023-08-21, 13:43
Medlem
löls avatar
Jag får en magkänsla av att vi idag ligger och snuvar på nivå 5.

Anledningen är det naiva kollektiv vi har skapat i Sverige vilket gör att många inte ser genom fönstret.
Därav får vi beslut som ligger långt efter verkligheten 😳
Citera
2023-08-21, 13:50
Medlem
GustavAdams avatar
Någon som vet vad det är vi ska vara rädda för?
Enligt KD Carlsson så är det olämpligt att sitta med lurar i öronen i kollektivtrafiken.
Vi ska kanske byta ett ord med stolsgrannen i stället?
Är det vad han vill och menar, men inte riktigt kan formulera?
Skämt å sido!

Det här eviga mumlet från politiker och myndigheter gör saken bara värre.
Tala om i klartext varför skyddsnivån höjts och vad svenska medborgare förväntas göra och inte göra.
Carsson få även gärna tala om vad regeringen gör och vad "myndigheterna" ska göra.
Ska passpolisen flytta över till Kastrup och slänga av alla som inte har svenskt pass från Öresundspendeln?
Citera
2023-08-21, 13:53
Medlem
Svitjod88s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av buzzerbuzzer
Många måste vara väldigt glada över detta. Att mångkulturen ser ut så här viste vi ju om och nu har vi sen några år tillbaka fått smaka frukterna av insläppet även i vårat lilla land. Själv har jag aldrig förstått vad som är bra med ökad kriminalitet, ghetton, arbetslösa och ökad risk för terrordåd.

Att importera folk är det enda sättet för vänsterblocket att hålla sig relevant i mängd röster.
De gamla svenska sosseröstarna, "jag har alltid röstat rött", börjar ju dö av ålderdom.

Men de flesta har väl gått över till Nyans vid det här laget så nu får Maggan och gänget stå där med arslet i brevlådan.
Citera
2023-08-21, 13:56
Medlem
SodaFointains avatar
Första mobben såg vi igår när plan bombhotades från turkiet
Citera
2023-08-21, 13:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av löl
Jag får en magkänsla av att vi idag ligger och snuvar på nivå 5.

Anledningen är det naiva kollektiv vi har skapat i Sverige vilket gör att många inte ser genom fönstret.
Därav får vi beslut som ligger långt efter verkligheten 😳

Tror inte det. Om vi lugnar ner oss med koranbränningar och på allvar går ut och dementerar den felaktiga bilden av Sverige och ger en ordentlig förklaring ( tex om att socialtjänsten kidnappar muslimska barn) och förklarar vilka som faktiskt bränt koranen och vad vi gjort för muslimer i det här landet så släcker vi en del bränder. Själv tycker jag det tippas på tå och mesas men att prata klarspråk.
Sedan irriterar det mig att regeringen inte går ut med exakt vad saken handlar om istället för att gå runt det egentliga.
Antingen så gissar de till sig eller så döljer de saker för befolkningen. Det ligger något annat och pyr här en hot.
Många kan hota men sen händer inget.
Citera
2023-08-21, 14:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VitruvianskeMannen
Finns det ens sådan statistik? Av de senaste morden lär en stor andel vara inom den kriminella världen, den organiserade brottsligheten, och dess medlemmar lär ärligt talat skita i allt vad religion heter.

Det vet du bokstavligen ingenting om du ej stött på folk från tredje världen som har ett beteende som en gangster eller hur aktiva kriminella från tredje världen ser på sin islamiska tro.

När det kommer till respekt så är morsor och det religiösa mycket heligt för många invandrare från Mellanöstern och Afrika.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in