2022-10-03, 17:35
Medlem
kraftfoders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Farfarsfar
Tror bara han var nyfiken och ville mäta djupet på sin anal.

Okej att vara bög idag. Men inte på Lennarts tid.
Lennart var fan på rutan "över allt" under 1970-talet. Kollegerna visste sannolikt om hans eventuella läggning. Men med TV1 och TV2, kunde man antagligen inte expandera Lennarts läggning mer. (Till andra media som internet etc.)

"I dagens läge", om Lennart varit i arbetsför ålder på 2020-talet, hade han varit "överallt" på 200 kanaler samt internet, mot dåtidens "bara två kanaler på SR TV".

Tyckte han var okej. Brukade vara ok. underhållning på SVT (Som inte hette SVT) när Lennart var i rutan.

I stället för testbild, "Språka på Serbokroatiska" och liknande skit som fyllde SVT:s tablå på 70-talet..
Skiter i hans eventuella sexualitet. Han drog i alla fall inte igång några bög-parader.. Som bidrag ska betalas ut till.. Faktiskt tacksam för "dåtidens homosexuella" att de skötte sig såpass väluppfostrat.
Citera
2022-10-03, 19:44
Medlem
Månsans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kraftfoder
Lennart var fan på rutan "över allt" under 1970-talet. Kollegerna visste sannolikt om hans eventuella läggning. Men med TV1 och TV2, kunde man antagligen inte expandera Lennarts läggning mer. (Till andra media som internet etc.)

"I dagens läge", om Lennart varit i arbetsför ålder på 2020-talet, hade han varit "överallt" på 200 kanaler samt internet, mot dåtidens "bara två kanaler på SR TV".

Tyckte han var okej. Brukade vara ok. underhållning på SVT (Som inte hette SVT) när Lennart var i rutan.

I stället för testbild, "Språka på Serbokroatiska" och liknande skit som fyllde SVT:s tablå på 70-talet..
Skiter i hans eventuella sexualitet. Han drog i alla fall inte igång några bög-parader.. Som bidrag ska betalas ut till.. Faktiskt tacksam för "dåtidens homosexuella" att de skötte sig såpass väluppfostrat.

Bra inlägg. Precis min åsikt. Tacka vet jag gamla tiders lågmälda bögar såsom Lennart Swahn. Jämför med dagens jag-centrerade exhibitionister, typ Jonas Gardell, Levengood, Federley, Lindarw och den där sminkade, skäggiga operasångaren vad han nu heter. Varför i helskotta ska vi hela tiden få deras ointressanta sexualitet nedtryckt i halsen. Vad folk gör i sängkammaren är ju totalt ointressant. Icke-bögar går ju inte runt och basunerar ut att de gillar att knulla feta arslen, tänder på jättebröst, älskar kåta 60-plustanter, negrer eller dvärgar etc etc. Folk får gärna böga sig hur mycket de vill men håll käften och blanda inte in mig.
Citera
2022-10-31, 09:15
Medlem
När minnet sviker ...

https://www.youtube.com/watch?v=9yr_1Symn0I

"Jag heter för det mesta Tommy Engstrand och du heter Lennart Swahn ..."
Citera
2023-04-08, 10:41
Medlem
Arne Bajses avatar
Idag den 8/4 skulle Lennart Swahn ha fyllt 96 år !

Citat:
Ursprungligen postat av rammakaren
När minnet sviker ...

https://www.youtube.com/watch?v=9yr_1Symn0I

"Jag heter för det mesta Tommy Engstrand och du heter Lennart Swahn ..."

Tja, den gode Lennart kunde verkligen ta för sig och vara skamlöst arrogant fast på ett snyggt sett.

I just melodifestivalen 1986 gjorde Lennart bort sig flera gånger med felsägningar, frågan är om det berodde på att hans ålder eller att hans stjärnstatus hade stigit honom åt huvudet.
Citera
2023-08-18, 15:16
Medlem
flyer1s avatar
Minns jag på 80 talet fått höra historier om att Lennart skulle kommit till nån akutmottagning med nått objekt uppkört i röven han inte kunde få ut, minns ej tyvärr vad. På den tiden visste jag inte han var bög.
Måste också säga jag gilla Lennart då han höll sin sexuella läggning diskret. Gillar inte typer som Gardell.
Citera
2023-08-18, 15:24
Medlem
Herr.Dittlings avatar
Minns också alla rykten om Lennart på 80-talet, om ens hälften varit sanna hade det varit illa.
Nej, det var på tok för många historier om Lennart.

Oavsett vad han pysslade med i sovrummet, så var Lennart Svahn en ypperlig TV man.
Citera
2023-08-18, 15:39
Medlem
Hannitys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flyer1
Minns jag på 80 talet fått höra historier om att Lennart skulle kommit till nån akutmottagning med nått objekt uppkört i röven han inte kunde få ut, minns ej tyvärr vad. På den tiden visste jag inte han var bög.
Måste också säga jag gilla Lennart då han höll sin sexuella läggning diskret. Gillar inte typer som Gardell.

Lennart Swahn brukade förekomma i en svensk variant av denna vandringssägen: https://en.wikipedia.org/wiki/Gerbilling
Citera
2023-08-20, 14:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flyer1

Stearinljus...så gick snacket, sant eller inte, vet ej.
Citera
2023-08-20, 17:32
Medlem
Min brors kusins avatar
Min särbo var på en inspelning av ett tv-program där han var programledare. Han var snorfull......
Hade han alkoholproblem?
Citera
2023-08-20, 17:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Min brors kusin
Min särbo var på en inspelning av ett tv-program där han var programledare. Han var snorfull......
Hade han alkoholproblem?

Problem vete fan men han söp som en häst och det är ju vida känt
Citera
2023-08-20, 18:08
Medlem
Det var nog många som söp i TV-huset på 60- och 70-talet. Lennart Hyland söp i perioder, Bengt Bedrup kom ut som nykter alkoholist och det har gått rykten om Pekka Langer också.
Citera
2023-08-21, 10:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kraftfoder

Hade Lennart levt idag hade han jobbat på tv4 - bögarnas kanal.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in