• 1
  • 2
2023-08-21, 02:41
Medlem
HeroicDozes avatar
Bor just nu utomlands och går i tankar med att flytta tillbaka till Sverige, Göteborg är mest aktuellt. Har inte bra koll på staden och områden jag väljer bland är Angered, Bergsjön, Biskopsgården. Är det bra områden? Vilket av dessa områden borde jag välja? Är det mycket kriminalitet?
2023-08-21, 05:24
Medlem
Mr.Wolfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HeroicDoze
Bor just nu utomlands och går i tankar med att flytta tillbaka till Sverige, Göteborg är mest aktuellt. Har inte bra koll på staden och områden jag väljer bland är Angered, Bergsjön, Biskopsgården. Är det bra områden? Vilket av dessa områden borde jag välja? Är det mycket kriminalitet?
Inget av dom, Nogozoner alla tre.
2023-08-21, 05:58
Angered, Hammarkullen, Bergsjön och Biskopsgården är bra områden beroende på vilken slags person du är, tex om du vill leva ifred eller om du gillar getton.
Om du har neutral eller ödmjuk attityd och inte blandar dig i vad andra gör, dvs sköter ditt. Om du inte spänner dig, inte bemöter folk med fördomar och accepterar att dessa områden har många invandrare och islamister som kanske inte tycker som du och låter det stanna vid det.

Du kommer inte bli utsatt för annat än kanske "laglig kriminalitet" av polis och myndigheter. Få människor ger sig på dig utan anledning. Som svensk skulle du säkert bli mer än väl välkommen.
Jag har varit i moskéer och aldrig blivit lika vänligt bemött.
2023-08-21, 06:02
Medlem
HeroicDozes avatar
Galet, låter inte vidare det där. Sverige är verkligen på dekis. Blir nog ingen flytt tillbaka. Det gamla Sverige känns alltmer som historia, man kan knappt tro att det är Sverige ni skriver om. Att bo och knega i Sverige 2023 går bort om läget är så illa som ni skriver.
Senast redigerad av HeroicDoze 2023-08-21 kl. 06:05.
2023-08-21, 06:04
Medlem
Zizzoerps avatar
Stanna utomlands herregud!
2023-08-21, 06:05
Medlem
HeroicDozes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zizzoerp
Stanna utomlands herregud!

Får bli så, jag blev chockad att det är så pass illa.
2023-08-21, 06:15
Citat:
Galet, låter inte vidare det där. Sverige är verkligen på dekis. Blir nog ingen flytt tillbaka. Det gamla Sverige känns alltmer som historia, man kan knappt tro att det är Sverige ni skriver om. Att bo och knega i Sverige 2023 går bort om läget är så illa som ni skriver.
Felet kanske ligger hos dig. Sök hjälp för din xenofobi tex genom kognitiv beteende terapi.
Istället för att avsky och må dåligt över läget så ta det till dig och njut. Spindelrädsla eller agorafobi kan botas och sluta med att du istället älskar spindlar och öppna platser. Allting handlar om hur du upplever saken.
2023-08-21, 06:18
Medlem
Vet inte varför du valt just dessa tre områdena .. men det är inga jag rekommenderar… Frölunda och Tynnered kanske jag istället skulle rekommendera .. eller Landala Gibraltargatan oxå okej..
2023-08-21, 06:24
Medlem
HeroicDozes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av royalflash
Felet kanske ligger hos dig. Sök hjälp för din xenofobi tex genom kognitiv beteende terapi.
Istället för att avsky och må dåligt över läget så ta det till dig och njut. Spindelrädsla eller agorafobi kan botas och sluta med att du istället älskar spindlar och öppna platser. Allting handlar om hur du upplever saken.

Motsätter mig att bo i vad du beskriver som ett ghetto, när jag kan bo bland palmer. Det är där skon klämmer.
Senast redigerad av HeroicDoze 2023-08-21 kl. 06:27.
2023-08-21, 06:25
Medlem
HeroicDozes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Paffet
Vet inte varför du valt just dessa tre områdena .. men det är inga jag rekommenderar… Frölunda och Tynnered kanske jag istället skulle rekommendera .. eller Landala Gibraltargatan oxå okej..

Har dåligt med tid i bostadskön nere i Göteborg. Tidigare bott i Stockholm.
2023-08-21, 06:53
Medlem
Angered, Biskopsgården och Bergsjön är tre av de absolut sämsta områdena i Göteborg. Det går inte att bo där.

Skulle säga att Tynnered är lika illa. Frölunda marginellt bättre men inget som går att rekommendera det heller.

Finns redan ett par Flashbacktrådar om de olika delarna av Göteborg och hur de är att bo i.
2023-08-21, 07:05
Medlem
Citat:

I januari bodde du i Grimsta...
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in