2023-08-20, 01:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tulsajesusfreak

Ja och nej.
Man kan väl tycka att det vore "snällare" och mer jämställt av männen att dejta kvinnor i sin egen ålder, kontra kvinnor som dejtar hela spannet. Det är stressigare för medelsnygga tjejer att hitta en partner och settle down, eftersom de unga snygga kvinnorna får de gamla rika männen..

Samtidigt har det alltid varit så. Naturen är grym. (Om det nu är naturen?)
Knäppt resonemang. Tror du att dessa medelsnygga tjejer är ute efter att bilda familj med rika gubbar 30 år äldre än de själva? Nej du. Det är endast ytliga guldgräverskor som tänker på det sättet, snygga eller inte. Du kanske själv är en sådan? Vänligen applicera inte det tänket på vanliga kvinnor som inte är några moneygrubbing hookers isåfall.

Finns inget att vara avundsjuk på heller då det knappast lär existera nån genuin kärlek mellan dessa par. Tror du att Anna Nicole var kär i sin miljardärsmake på 90+? Bara för att dra ett lite tillspetsat exempel.
Citera
2023-08-20, 13:46
Medlem
Incendios avatar
20 plus är vuxen och någonstans måste beteendet att bara kunna umgås med jämnåriga, som i barndomen, upphöra. Man kan såklart ha massa gemensamt med människor som inte är i ens egen ålder. Min make är visserligen bara lite äldre än mig, men jag har exempelvis en vän som är närmare hundra år. När jag var i tonåren bondade jag inte med mina kompisar över musik, men däremot hade jag ofta samma musikaliska referenser som deras pappor.
Jag har en väninna som vid 19 års ålder högre sig med en man på när 40 år. De är lyckliga och passar bra ihop.
Ålder spelar roll, men är inte allt.
Citera
2023-08-20, 13:48
Medlem
En 20 åring kan väl ändå bestämma själva vad dom vill ha.
Citera
2023-08-20, 14:02
Medlem
Etta.Places avatar
Nja, jag tycker nog att 20+ generellt är vuxna att bestämma sina egna liv. Finns undantag för dem som har stora psykiska problem eller andra nedsättningar där man helt klart kan tycka att det är fult av en gammal gubbe att svepa in och förmodligen använda deras issues emot dem för att fånga in dem. Men snackar vi en någorlunda normalfungerande 20+ så är det ändå vuxna människor som gör som de vill.

Sen kan man nog ibland tänka att det snarare är gubben som blir lurad. 22 åriga Lisa dejtar väl en välbevarad, rik 40+ för att ha lite kul med en mognare man som kan bjuda henne på diverse, men har troligtvis inga planer på att bli hans sköterska när han börjar bli gubbe på allvar, utan drar vidare till mer jämnåriga män för familjebildning down the line. 40+ på väg in i gubbåldern är kanske inte lika känslomässigt rörlig längre och tror att han hittat love-of-his-life som han dessutom spenderar sina pengar på. Kunde ha lagt tiden, pengarna och energin på en mer jämngammal kvinna som stannat med honom, men lägger den på Lisa, vaknar upp framåt 50 snåret när han blivit gubbe på riktigt och inte längre är attraktiv för välbevarade och snygga kvinnor 35+, dumpad av Lisa som kan hitta en snygg, rik och viril man i egen ålder.
Citera
2023-08-20, 14:46
Medlem
Zepars avatar
Jag tror att diskussionen tryter lite då män/kvinnor har olika uppfattning beroende på vilken ålder de befinner sig i. Äldre män som blir uppvaktade av yngre kvinnor uppskattar denna dynamiken, de yngre kvinnorna vill inte träffa jämngamla män som de tycker är omogna. Vidare sker det motsatta för äldre kvinnor, jämngamla män är upptagna med att jaga unga tjejer - detta blir ännu mer påtagligt om de har barn eller barnbarn i bagaget.

Som "ung vuxen" har jag tyckt det var konstigt om ålderskillnaden är för stor, 10+ år. I och med att man då kan ha haft en fundamental olik uppväxt och syn på livet. Därutöver borde man vara i olika faser i livet.

Men sen är kärleken också fin och bör bejakas. Har en kompis som i nuläget är intresserad av en 15 år yngre tjej, blir det dom i framtiden så är det kul för honom.
Citera
2023-08-20, 15:23
Avstängd
Lund-NoGo-zones avatar
Det är rimligen två vuxna människor som hittar varann och man är inte med någon man inte gillar. Så visst kan en 20-åring fastna för en 40-åring.

Jag dejtar 20 år yngre damer än jag själv. Går hur bra som helst. Finns 35-åriga tjejer som är som tanter, eller som 20-åringar. Samma med herrar. Variationen är enorm.

TS antyder avundsjuka och kanske saknar partner, kombinerat med att TS inte förstår att även 20-åriga tjejer är vuxna människor som tar egna beslut som är bra för dem. Kan finnas en koppling där.
Citera
2023-08-20, 16:04
Medlem
StigAllans avatar
Stod och snackade med en snubbe när en av hans döttrar kom och och flirtade med mig oförhappande.
Åldersskillnad är yngre än mina barn.
Kompisen fick ett bryt och kallade mig gubbe.

Kändes emellertid rätt bra för den personliga självkänslan även om jag inte gillar att sätta kompisarnas döttrar.
Citera
2023-08-20, 16:11
Medlem
Zepars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StigAllan
Stod och snackade med en snubbe när en av hans döttrar kom och och flirtade med mig oförhappande.
Åldersskillnad är yngre än mina barn.
Kompisen fick ett bryt och kallade mig gubbe.

Kändes emellertid rätt bra för den personliga självkänslan även om jag inte gillar att sätta kompisarnas döttrar.

Förståeligt. Har varit i en liknande situation men där min kompis har tagit det mer chill. Bekräftelsen är nice, men är inte jätteroligt när småtjejer springer efter en.
Citera
2023-08-20, 16:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sopnisse
Du hade kanske inte behövt spela kåt om du träffade en riktig man.

Haha nä precis. En som kan ge en sprutorgasmer på löpande band.
Citera
2023-08-20, 17:30
Bannlyst
Man kan vara ihop med en 15-åring t.om.
Citera
2023-08-20, 20:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jack.Cates
Men är 20 plus kvinnor ens intresserade av sex med 40- och 60 plus män? Hängkuk och lägre stamina.

Det är bara sura kärringar och folk som har huvudet i röven som tycker det är något konstigt. Det har alltid varit så här och det är inget "fel". Kvinnor gillar äldre män. Män gillar yngre kvinnor.
Titta bara på de mest åtråvärda männen som alla kvinnor från i alla åldrar från 15 och uppåt dregglar över.

Henry Cavill - 40 år
Ryan Gosling - 42 år
Mikael Persbrandt - 59 år
Mads Mikkelsen - 57 år
Johnny Depp - 60 år
Brad Pitt - 59 år

Bara ett axplock. Listan kan göras hur lång som helst. Det är inget märkligt. När man gör en liknande lista från männens persktiv så är det dock yngre kvinnor. Det är naturen.
Citera
2023-08-20, 22:38
Medlem
Etta.Places avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dendarborta
Det är bara sura kärringar och folk som har huvudet i röven som tycker det är något konstigt. Det har alltid varit så här och det är inget "fel". Kvinnor gillar äldre män. Män gillar yngre kvinnor.
Titta bara på de mest åtråvärda männen som alla kvinnor från i alla åldrar från 15 och uppåt dregglar över.

Henry Cavill - 40 år
Ryan Gosling - 42 år
Mikael Persbrandt - 59 år
Mads Mikkelsen - 57 år
Johnny Depp - 60 år
Brad Pitt - 59 år

Bara ett axplock. Listan kan göras hur lång som helst. Det är inget märkligt. När man gör en liknande lista från männens persktiv så är det dock yngre kvinnor. Det är naturen.

Jag tror fan inte ett jävla skit på att 15 åriga tjejer dreglar över de fyra sista namnen på din lista. (Troligen inte de två första heller). Högst tvivelaktigt om de ens vet vilka dessa är.

I övrigt är det inte ett dugg naturligt. Våra instinkter utvecklades under paleolitikum (stenåldern). En 50+ stenåldersjägare är pensionerad gubbstrutt som får mata elden med pinnar medan de yngre männen är ute och drar hem kött till stammen. En 40 årig jägare är i bästa fall med som senior, men springer efter sin allra sista antilop. Urkasst material till att försörja ett barn i 10-15 år framåt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in