2023-08-20, 14:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vinkelhak
Så det är alltså Trump själv som står bakom häxjakten?

Det är alltså Trump som raidat Mar-a-Lago, Trump själv som åtalats sig själv på en massa bogus-grunder som vem som helst med lite insyn förstår är rena farsen?

Det är alltså inte dom som dragit igång den här häxjakten mitt i en valprocess mot en LEDANDE Presidentkandidat som är dom som viglar upp folket?

Utan det är Trump som när han försvarar sig mot alla attacker är skurken i dramat?

Var får du din märkliga logik ifrån?

Dom har känt till dom här "grunderna" till åtalen sen hösten 2020 och våren 2021, ändå drar dom igång spektaklet NU när valperioden precis satt igång.

I din irrationella förvirrade värld blir antagligen 1+1=3.

Min värld fungerar inte så. Därför kan man ganska lätt räkna ut vad och vilka som ligger bakom den här galenskapen.

Att det kostar en sabla massa pengar att försvara sig mot sån här galenskap är det bara idioter som inte fattar. Dom här åtalen handlar inte om Trump privat, utan om hans ämbete som President och Presidentkandidat. Tacka sjutton för att hans väljare sluter upp bakom och hjälper till att finansiera.

Gissa sen vad det kostar skattebetalarna att finansiera åklagare, DOJ, domare och domstolar och alla deras lakejer. Du fattar vilka som får lov att stå för den notan hoppas jag?

Ärligt så bryr jag mig inte så mycket. Konstaterar bara att Trump återigen kommer att göra allt för splittra folk. Det var det jag sa. Han kommer att splittra folk och hetsa upp sina magaiter till vansinne och få dem att skänka sina pengar till honom. Det är ju inget nytt med det. Det har pågått i flera år.

Georgia gör vad Georgia måste göra.

Och Trump gör sin skit. Men det är kul med rättegångar. Det läggs fram saker och åklagare och försvarsadvokater får säga sitt. Och sen får vi se hur det går för Donald. Han kanske frikänns på alla 91 punkterna. Då är han nog glad igen.
Citera
2023-08-20, 14:26
Medlem
klybans avatar
Citat:
Jag trodde inte det gick att systematiskt valfuska i USA?

Deras valsystem är ju 100% säkert?

Valet var redan klart när det han åtalats för skedde. Det han åtalats för är inte valfusk, utan för att ha ifrågasatt valresultatet. Något som inte ens är olagligt, utan t.o.m är en rättighet.

Läs rubriken i tråden så du vet vad du diskuterar.
Det gick ju inte, då raffenberger VÄGRADE.
Vet du ingenting eller?

Man fångar ett fåtal var år som valfuskar, men vad det ska vara för ett argument här är en svår gåta.
Systematiskt valfusk har man dock inte sett på mycket länge, och donalds försökte och därför är det åtal nu.

Hur kan du ha missat det?

Ja, jag diskuterar åtalet och gamla lagar, och att de inte är använda på länge, det är för man inte haft någon som donalds som försökt systematiskt valfuska på mycket mycket mycket längre.

Att hitta röster och bussa 18st(De medåtalade.) att försökt genomföra detta, det är inte att ifrågasätta valet
Det är att försöka ändra valet, för det var syftet att "hitta" en röst mer än vad Joe fick.

Vad får dig skriva osakligt skräp, och med tanke på att vi redan vet att det var ett försök till valfusk genom samtalet hjälten raffenberger släppte och att vi vet det försöket inte går låtsas bort.

Det är lugnt, vi kommer få se dig skriva mer skräp om detta åtalet och där du inte vill veta av viss fakta.
Dock intressant du försvar systematiskt valfusk, betyder det då att det är okey för D göra försök också?
Eller kommer det låta annorlunda då

Ett råd, läs åtalet, så lär du dig nått.(Men lugnt, vet den intellektuell förmågan saknar du.)
Citera
2023-08-20, 15:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av granvall
Ärligt så bryr jag mig inte så mycket. Konstaterar bara att Trump återigen kommer att göra allt för splittra folk. Det var det jag sa. Han kommer att splittra folk och hetsa upp sina magaiter till vansinne och få dem att skänka sina pengar till honom. Det är ju inget nytt med det. Det har pågått i flera år.

Georgia gör vad Georgia måste göra.

Och Trump gör sin skit. Men det är kul med rättegångar. Det läggs fram saker och åklagare och försvarsadvokater får säga sitt. Och sen får vi se hur det går för Donald. Han kanske frikänns på alla 91 punkterna. Då är han nog glad igen.

Men allvarligt?

Är det den dom som attackerar eller den som blir attackerad som splittrar?

Trump har ett starkt väljarstöd, det vet dom, ÄNDÅ kör dom igång en sån här häxjakt med bogus åtal mitt i pågående valprocess.

Trump är ingen yrkespolitiker, han säger vad han tycker och menar vad han säger.

Det är ovanligt i den politiska världen. Där säger man det som man tror väljarna vill höra, utan att egentligen mena ett enda ord. Så fort "husse" drar i trådarna ändrar man sig dessutom och skräder in orden i en massa formuleringar utan att egentligen säga någonting. Man är livrädd för att inte vara politiskt korrekt. Att bli utfryst av etablissemanget är det värsta som kan hända, men inte för Trump.

Trump är konkret, han talar ett språk som folk förstår. Han skräder inte orden och dom enda som då blir förbannade är etablissemanget för att han inte rättar sig i ledet. Sen svartmålar dom Trump så att såna som du ska gå i deas ledband.

Folket har inget att frukta från Trump, varken demokrater eller republikaner.

Det är etablissemanget som är hotat. Dom försöker bara få er att tro att det är ni som är hotade. Trots att det under Trumps tid som President bara blev bättre för fotfolket, oavsett politisk åsikt.

Sen det är inte Georgia som gör någonting, det är en mycket partisk åklagare, i en mycket liten del av en stad i Georgia, som spekulerar hej vilt i lagstiftningen.
Senast redigerad av vinkelhak 2023-08-20 kl. 15:35.
Citera
2023-08-20, 16:09
Medlem
siisters avatar
Citat:
Men allvarligt?

Är det den dom som attackerar eller den som blir attackerad som splittrar?

Trump har ett starkt väljarstöd, det vet dom, ÄNDÅ kör dom igång en sån här häxjakt med bogus åtal mitt i pågående valprocess.

Trump är ingen yrkespolitiker, han säger vad han tycker och menar vad han säger.

Det är ovanligt i den politiska världen. Där säger man det som man tror väljarna vill höra, utan att egentligen mena ett enda ord. Så fort "husse" drar i trådarna ändrar man sig dessutom och skräder in orden i en massa formuleringar utan att egentligen säga någonting. Man är livrädd för att inte vara politiskt korrekt. Att bli utfryst av etablissemanget är det värsta som kan hända, men inte för Trump.

Trump är konkret, han talar ett språk som folk förstår. Han skräder inte orden och dom enda som då blir förbannade är etablissemanget för att han inte rättar sig i ledet. Sen svartmålar dom Trump så att såna som du ska gå i deas ledband.

Folket har inget att frukta från Trump, varken demokrater eller republikaner.

Det är etablissemanget som är hotat. Dom försöker bara få er att tro att det är ni som är hotade. Trots att det under Trumps tid som President bara blev bättre för fotfolket, oavsett politisk åsikt.

Sen det är inte Georgia som gör någonting, det är en mycket partisk åklagare, i en mycket liten del av en stad i Georgia, som spekulerar hej vilt i lagstiftningen.

Var du upprörd när Hillary Clinton utredes under sin valkampanj? Eller när Donald Trump försökte utreda, och därmed hindra, Joe Biden när han kampanjade? Eller är du kanske upprörd just nu med tanke på republikanernas utredning av Biden under hans nuvarande valkampanj?
Citera
2023-08-20, 16:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DeValera
Detta är ju en skandal bortom all rimlighet. Vi talar här alltså om en person som har varit landets president och som många amerikaner menar fortfarande är dess legitime president, ska behöv utstå en behandling som har vore en simpel brottsling, en skurk. Mugshottad som en mördare, gangster, bedragare, rånare, våldtäktsman, tafsare, landsförrädare etc.

Det här kommer att spä på klyftan i den amerikanska politiken. Var så säker.
Oroa dig inte. Efter Trump blivit vald 2024 så kommer han rensa upp ordentligt i träsket. Det vet dom om och i all sin visdom verkar dom inte förstå att systemet fungerar åt båda hållen. När det är deras tur att befinna sig under luppen denna gång så kommer det inte hjälpa att radera emails och dylikt.
Citera
2023-08-20, 16:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av siister
Var du upprörd när Hillary Clinton utredes under sin valkampanj? Eller när Donald Trump försökte utreda, och därmed hindra, Joe Biden när han kampanjade? Eller är du kanske upprörd just nu med tanke på republikanernas utredning av Biden under hans nuvarande valkampanj?
Vilka utredningar och åtal under brinnande valkampanj utsatte Trump Hillary för?

Och VEM var det som blev utredd och åtalad (impeachad) pga Joe Bidens misstänkta mutbrott?

DÅ var det minsann fy fy så får man inte göra inför en valprocess med tilltänkta kandidater. Så impeachad man Trump.

Verkar som att Trump blir anklagad och åtalad för ALLT som dom själva ställt till med. T.o.m när han pekar på en misstänkt muthärva med en möjlig President kandidat inblandad så är det Trump som blir åtalad.

Det kommer att bli tufft för etablissemanget och dom som ligger bakom detta efter 2024.

Trump blir bara starkare och starkare ju fler bogus åtal dom slänger efter honom.

Dom föder en brinnande eld och jaa, då kan man bränna sig själv också.
Citera
2023-08-20, 18:19
Medlem
Citat:
Vilka utredningar och åtal under brinnande valkampanj utsatte Trump Hillary för?

Och VEM var det som blev utredd och åtalad (impeachad) pga Joe Bidens misstänkta mutbrott?

DÅ var det minsann fy fy så får man inte göra inför en valprocess med tilltänkta kandidater. Så impeachad man Trump.

Verkar som att Trump blir anklagad och åtalad för ALLT som dom själva ställt till med. T.o.m när han pekar på en misstänkt muthärva med en möjlig President kandidat inblandad så är det Trump som blir åtalad.

Det kommer att bli tufft för etablissemanget och dom som ligger bakom detta efter 2024.

Trump blir bara starkare och starkare ju fler bogus åtal dom slänger efter honom.

Dom föder en brinnande eld och jaa, då kan man bränna sig själv också.

”Brinnande valkampanj”? Ha ha.

Som någon annan skrev:
1. begå ett brott
2. Registrera dig som presidentkandidat
3. Voila; du blir immun från åtal.

Så funkar det förstås inte i verkligheten men så vill du det ska vara.
Citera
2023-08-20, 18:50
Medlem
DeValeras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nixter
Du saknar helt kritiskt tänkande. En vanligt förekommande detalj hos neomarxister och fascister.

Åklagaren som är vald på samma fuskröster som Biden 2020 i Georgia (se tidigare inlägg och länk) är en lokal åklagare i Fulton Georgia (typ åklagare i Västerås) har i sitt mycket ovanliga åtal mot en fd President tagit med flertal stater i sitt åtal hon inte alls representerar som Pennsylvania, Wisconsin och Arizona. I sitt åtal för hon dessa staters talan, fast de inte är medkärande. Bara där skulle varningsklockor ringa för en vanlig person. En åklagare
Västerås har lagt åtal även för Norge, Danmark och Finland.

Då du sannolikt är hårt skadad av TDS väljer du att inte analysera detta utan hävdar istället att lastgamla lagar nyttjas vitt och brett mot en fd President. Inget kunde vara mer fel.

Vänligen ta nu upp ett tillfälle för en lokal åklagare eller federal (du får en bonus) åtalat en President på +100år gamla lagar.

Jag väntar

Breaking Trump tar Pennsylvania
Independents:
Trump 51%
Biden 37%

CNN: Trump most likely takes it all next year
https://www.google.com/amp/s/amp.cnn.com/cnn/2023/07/30/politics/trump-second-term-president-election-2024/index.html

Ja siffrorna talar sitt tydligaste språk. Därför måste Trump bort innan valet. Skulle Biden träda åt sida och överlåta åt Kamala Harris att ställa upp i presidentvalet så skulle vi se ännu högre siffror till Trumps fördel.
Citera
2023-08-20, 19:10
Medlem
Nixters avatar
Citat:
Jag märker att du inte svarar på min fråga. Men jag förstår att det inte var något problem att utreda demokratiska presidentkandidater.

Utreda och åtala är väl två olika saker. Dom har åtalat Trump i 8-år. Allt med lögner och hittepå. Vad säger du om detta ?
Citera
2023-08-20, 19:23
Medlem
siisters avatar
Citat:
Utreda och åtala är väl två olika saker. Dom har åtalat Trump i 8-år. Allt med lögner och hittepå. Vad säger du om detta ?

Det blev inte något åtal för Biden eller Clinton eftersom brott ej kunde styrkas. Så är fallet inte med Trump. Är det bara en häxjakt om ens favoritkandidat blir åtalad? Själv tycker jag att en person som under åtta år lyckas bli åtalad om och om igen låter rätt skyldig.
Citera
2023-08-20, 19:27
Medlem
klybans avatar
Citat:
Åtalet ska prövas med bevisning och vittnen, vad är det som gör dig så upprörd över detta åtalet då?
Undrar då du sagt det inte existerar brott, och då borde ju ingen oro finnas alls.
Så du berättar att det är nått som inte stämmer med dina "argument" och när du säger inga brott fines, och sen är rädd för åtalet.

Nu saknas ju MASSOR av bevis för oss i allmänheten, och vittnen vad de har är än svårare att greppa.(Ja, om nu inte donalds läcker igen, för då får vi i alla fall en detalj till.)

Dock är jag fascinerad av upprördheten och när du redan vet inga brott existerar.
Kanske dax och bestämma sig om detta är inget eller allt, för nu ser det bara komiskt ut.

En fråga man ställde sig redan från början, varför ringer donalds en sketen valräknare för och spenderar så lång tid(1h) med att prata med han för och inte ville något?(Eller ja, vi lärde oss snabb att det skulle "hittas" röster.)
Detta är liksom inget som går låtsas bort i åtalet, och detta kommer vara en ben som åtalet vilar på.

En timma spenderar donalds att prata med en valräknare, och det är sjukligt fascinerande att donalds lägger så mycket tid på en sådan.
Citera
2023-08-20, 19:36
Medlem
Citat:
Det blev inte något åtal för Biden eller Clinton eftersom brott ej kunde styrkas. Så är fallet inte med Trump. Är det bara en häxjakt om ens favoritkandidat blir åtalad? Själv tycker jag att en person som under åtta år lyckas bli åtalad om och om igen låter rätt skyldig.
Brott har inte styrkts i något av Trumps brottsmål. Så där går du bet.

Att Biden inte blev åtalad beror ju på att dom lade locket påoch censurerade och konspirerade och istället impeachade Trump.

Men Biden kommer bli impeachad, eller avgå självmant nu när han är så kompromitterad efter allt som kommit fram. Kanske därför han är på "semester" (IGEN ), dom måste gömma undan honom nu.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in