Citat:
Ursprungligen postat av
granvall
Trump kommer naturligtvis att gör allt för att splittra USA ännu mer. Det är helt klart. Förutom det kommer han att samla in en massa pengar också. Det är ju vad han gör så fort han får en chans.
Han är ju dock en medborgare som alla andra nu och han är åtalad och det är så här de gör med alla i Georgia. Det är inget speciellt med honom där alls. Man blir inte mugshottad som dömd utan som misstänkt. Så ta det lugnt!
Han är ju redan dömd för övergrepp eller något för den där kvinnan E Jean Carroll. Så tafsare är han ju.
Sen landsförrädare i någon form kan man väl se honom som? Han har ju försökt lura till sig en vinst i ett presidentval. Är man inte nån typ av landsförrädare då?
Så det är alltså Trump själv som står bakom häxjakten?
Det är alltså Trump som raidat Mar-a-Lago, Trump själv som åtalats sig själv på en massa bogus-grunder som vem som helst med lite insyn förstår är rena farsen?
Det är alltså inte dom som dragit igång den här häxjakten mitt i en valprocess mot en LEDANDE Presidentkandidat som är dom som viglar upp folket?
Utan det är Trump som när han försvarar sig mot alla attacker är skurken i dramat?
Var får du din märkliga logik ifrån?
Dom har känt till dom här "grunderna" till åtalen sen hösten 2020 och våren 2021, ändå drar dom igång spektaklet NU när valperioden precis satt igång.
I din irrationella förvirrade värld blir antagligen 1+1=3.
Min värld fungerar inte så. Därför kan man ganska lätt räkna ut vad och vilka som ligger bakom den här galenskapen.
Att det kostar en sabla massa pengar att försvara sig mot sån här galenskap är det bara idioter som inte fattar. Dom här åtalen handlar inte om Trump privat, utan om hans ämbete som President och Presidentkandidat. Tacka sjutton för att hans väljare sluter upp bakom och hjälper till att finansiera.
Gissa sen vad det kostar skattebetalarna att finansiera åklagare, DOJ, domare och domstolar och alla deras lakejer. Du fattar vilka som får lov att stå för den notan hoppas jag?