2023-08-20, 10:35
Medlem
kanblikuls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Luftis
Det kallas projicering, det han håller på med kring Rask.

https://sv.wikipedia.org/wiki/Projektion_(psykologi)

Japp, vad tjänar Chrippa personligen att någon skulle vara värre? Det förändrar ju inte hans oansvarighet om han hittar någon som är värre. Hans logik är bortom all mänsklighet. 18 år i huvudet på nytt eller utvecklades han otroligt segt?
Citera
2023-08-20, 10:42
Avslutad
Hur gammal är nya tjejen. Jag menar J är ju mycket yngre hon också
Citera
2023-08-20, 10:46
Medlem
kanblikuls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Goldentie

23 år nu. Hon va 16 år när de började skriva på snapchat.

BTW Chrippa har vaknat och kommer nog rensa på sin kanal.
Citera
Medlem
Luftiss avatar
Citat:

-00:a, han är -89:a
Citera
Medlem
Citat:
Chrippas svar till en av kommentarerna om hans skulder: "Du kommer aldrig kunna uppleva det jag gjort i mitt liv, hur mycket du än försöker "

1. Vad är det han "upplevt"? Bott i nån airbnb i en förort till Marbella i några månader? Varit på tonårsrave i Kroatien som snart 35-åring? Köpt en beggad Rolex av billigaste modell? Lämnat sambo och en liten dotter för ett 23-årigt fnittervåp? Kom igen...

2. Nej, de flesta kan inte uppleva allt de känner för, för de inser att man inte kan leva på lånade pengar och att life comes at you fast om du skiter i allt och bara lever för dagen.

I en annan kommentar så pratar han om att skulderna fanns där "innan han blev en youtuber"

-Ja, de kommer även att finnas kvar EFTER att dessa glansdagar är över, när du sitter där utan fans, utan sambo, utan dotter, utan 23-åringen och med fogden i hälarna, åtskilliga domar i brottsregistret och förhoppningsvis med en jävla ångest. Det är då det kommer att laddas upp gråtvideos fulla av "insikter" och fejkade tårar.

Haha, "fnittervåp". Ja, det ska bli intressant att se om hon kommer uppvisa någon personlighet i framtida vloggar. Inte för att Julia bjöd på så mycket substans mer än sitt rökande och försök att låta som en stockholmare.
Citera
2023-08-20, 10:51
Medlem
Luftiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Refugen
Haha, "fnittervåp". Ja, det ska bli intressant att se om hon kommer uppvisa någon personlighet i framtida vloggar. Inte för att Julia bjöd på så mycket substans mer än sitt rökande och försök att låta som en stockholmare.

Julia är ingen framtida nobelpristagare direkt, men hon fattade iaf att det är bäst att hålla käften när någon står och skriker om en framför en kamera, istället för att försöka haka på och framstå som ett totalt airhead, som den nya.
Citera
2023-08-20, 10:57
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av kanblikul
23 år nu. Hon va 16 år när de började skriva på snapchat.

BTW Chrippa har vaknat och kommer nog rensa på sin kanal.

J är 24 så han har ju inte föryngrat upplagan direkt. Sen kan man vara kompisar killar och tjejer emellan utan att det betyder nått. Men jag håller med om att det är sjukt hur han ändå haft ett flera år långt förhållande samtidigt som han snappar med henne. Har J vetat om detta hela tiden, är dom också kompisar, eller har varit?
Senast redigerad av Goldentie 2023-08-20 kl. 10:59.
Citera
2023-08-20, 11:05
Medlem
kanblikuls avatar
Citat:
J är 24 så han har ju inte föryngrat upplagan direkt. Sen kan man vara kompisar killar och tjejer emellan utan att det betyder nått. Men jag håller med om att det är sjukt hur han ändå haft ett flera år långt förhållande samtidigt som han snappar med henne. Har J vetat om detta hela tiden, är dom också kompisar, eller har varit?

J blir 27 iår(var tvungen att kolla upp det då det lät ungt).
Självklart har de haft ngt länge(kk?). Sjuk friendzone -> förhållande annars
Citera
2023-08-20, 11:25
Avslutad
Citat:
J blir 27 iår(var tvungen att kolla upp det då det lät ungt).
Självklart har de haft ngt länge(kk?). Sjuk friendzone -> förhållande annars

Slant på tangenten så du har rätt. Men 27 år är väldigt ungt med tanke på den gamla gubben Chrippa ser ut att vara oavsett vad födelseattesten säger
Citera
2023-08-20, 12:48
Medlem
Rask video igår på 50 min riktigt bra. Visst en mening av Chrippa kan han prata om i 5 min, han upprepar saker och är övertydlig. Kunde lika gärna ta det på 5 min. Men Rask kan göra en video på nästan en timme som är vettig, logisk och innehåller kanske inte en enda motsägelse eller ologik. Han är så mycket bättre som människa. Ödmjuk, sympatisk, självkritisk.

Chrille kan inte göra en video på under 10 min utan massa ologik och motsägelser samt där det stinker avsaknad av ödmjukhet, sympati och självkritik. Håller med Rask. Varför är Chrippa så arg? Osäkerhet? Barndomen?

Och Rask kan göra videos utan att skämta om andra eller dra massa skämt om bögar och invandrare. Tycker Chrippa borde testa det nån gång bara.

Over and out!
Citera
2023-08-20, 12:51
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av 400Ben
Rask video igår på 50 min riktigt bra. Visst en mening av Chrippa kan han prata om i 5 min, han upprepar saker och är övertydlig. Kunde lika gärna ta det på 5 min. Men Rask kan göra en video på nästan en timme som är vettig, logisk och innehåller kanske inte en enda motsägelse eller ologik. Han är så mycket bättre som människa. Ödmjuk, sympatisk, självkritisk.

Chrille kan inte göra en video på under 10 min utan massa ologik och motsägelser samt där det stinker avsaknad av ödmjukhet, sympati och självkritik. Håller med Rask. Varför är Chrippa så arg? Osäkerhet? Barndomen?

Och Rask kan göra videos utan att skämta om andra eller dra massa skämt om bögar och invandrare. Tycker Chrippa borde testa det nån gång bara.

Over and out!

Rask står i alla fall för sina fel och brister, erkänner att han varit ett svin men att domen gjort honom till en bättre människa
Citera
2023-08-20, 12:52
Medlem
Merrybums avatar
Citat:
Chrippa har sett Rask som öppet mål, en som redan ligger ner osv. Nu när alla ser att han är 4 gånger värre så måste han fortfarande hålla uppe fasaden, han kan inte ha fel och absolut inte fel i sin battle mot Rask.
Slå på dem man anser svagare. Var det det Bamse sa att man ska göra?

Chrippa har en missbrukare förnekande, han måste förneka allt, han är rädd att minsta lilla spricka ska orsaka totalt sammanfall.
Citat:
Chrippas svar till en av kommentarerna om hans skulder: "Du kommer aldrig kunna uppleva det jag gjort i mitt liv, hur mycket du än försöker "

1. Vad är det han "upplevt"? Bott i nån airbnb i en förort till Marbella i några månader? Varit på tonårsrave i Kroatien som snart 35-åring? Köpt en beggad Rolex av billigaste modell? Lämnat sambo och en liten dotter för ett 23-årigt fnittervåp? Kom igen...

2. Nej, de flesta kan inte uppleva allt de känner för, för de inser att man inte kan leva på lånade pengar och att life comes at you fast om du skiter i allt och bara lever för dagen.

I en annan kommentar så pratar han om att skulderna fanns där "innan han blev en youtuber"

-Ja, de kommer även att finnas kvar EFTER att dessa glansdagar är över, när du sitter där utan fans, utan sambo, utan dotter, utan 23-åringen och med fogden i hälarna, åtskilliga domar i brottsregistret och förhoppningsvis med en jävla ångest. Det är då det kommer att laddas upp gråtvideos fulla av "insikter" och fejkade tårar.
Jag tror inte Chrippa förstår att de flesta inte tycker att ständigt blåsa upp mängder med kokain i näsan är livet.

För som du säger, de resor han gjort är ju inte exeptionella. Jag känner väldigt många som gjort betydligt intressentere, fler och längre resor än han. Det är inte heller speciellt ovanligt att ha en lägenhet eller ett hus i Spanien. Det klarar många på relativt vanliga löner. Hans festivalbesökande i sig är inte heller något unikt. Och det finns faktiskt människor som är i 35-40 års åldern som fortfarande gillar festivaler och besöker en då och då. Jag förstår dock inte Chrippas hype för VIP- platser. Inte på festival, själva konceptet med festival är att det är hårt, svettigt och fullständigt underbart. Vill man ha bord och rymligt med plats är för mig inte festival rätt forum.

Jag tänker att om man inte ska leva på bidrag eller någon form av ersättning, finns det två sätt att försörja sig. Antingen driver man en egen verksamhet eller så är man anställd. Så är det över nästan hela världen. Chrippa har ingen anställning och driver inget bolag.Senaste tiden har Chrippa sagt att han är pank, att han inte tjänar något på Youtube. Han är alltså en vuxen man, utan inkomst. Jag vet inte, men i mina ögon är man då arbetslös.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in