Citat:
Ursprungligen postat av
kanblikul
Chrippa har sett Rask som öppet mål, en som redan ligger ner osv. Nu när alla ser att han är 4 gånger värre så måste han fortfarande hålla uppe fasaden, han kan inte ha fel och absolut inte fel i sin battle mot Rask.
Slå på dem man anser svagare. Var det det Bamse sa att man ska göra?
Chrippa har en missbrukare förnekande, han måste förneka allt, han är rädd att minsta lilla spricka ska orsaka totalt sammanfall.
Citat:
Ursprungligen postat av
Luftis
Chrippas svar till en av kommentarerna om hans skulder: "Du kommer aldrig kunna uppleva det jag gjort i mitt liv, hur mycket du än försöker

"
1. Vad är det han "upplevt"? Bott i nån airbnb i en förort till Marbella i några månader? Varit på tonårsrave i Kroatien som snart 35-åring? Köpt en beggad Rolex av billigaste modell? Lämnat sambo och en liten dotter för ett 23-årigt fnittervåp? Kom igen...
2. Nej, de flesta kan inte uppleva allt de känner för, för de inser att man inte kan leva på lånade pengar och att life comes at you fast om du skiter i allt och bara lever för dagen.
I en annan kommentar så pratar han om att skulderna fanns där "innan han blev en youtuber"
-Ja, de kommer även att finnas kvar EFTER att dessa glansdagar är över, när du sitter där utan fans, utan sambo, utan dotter, utan 23-åringen och med fogden i hälarna, åtskilliga domar i brottsregistret och förhoppningsvis med en jävla ångest. Det är då det kommer att laddas upp gråtvideos fulla av "insikter" och fejkade tårar.
Jag tror inte Chrippa förstår att de flesta inte tycker att ständigt blåsa upp mängder med kokain i näsan är livet.
För som du säger, de resor han gjort är ju inte exeptionella. Jag känner väldigt många som gjort betydligt intressentere, fler och längre resor än han. Det är inte heller speciellt ovanligt att ha en lägenhet eller ett hus i Spanien. Det klarar många på relativt vanliga löner. Hans festivalbesökande i sig är inte heller något unikt. Och det finns faktiskt människor som är i 35-40 års åldern som fortfarande gillar festivaler och besöker en då och då. Jag förstår dock inte Chrippas hype för VIP- platser. Inte på festival, själva konceptet med festival är att det är hårt, svettigt och fullständigt underbart. Vill man ha bord och rymligt med plats är för mig inte festival rätt forum.
Jag tänker att om man inte ska leva på bidrag eller någon form av ersättning, finns det två sätt att försörja sig. Antingen driver man en egen verksamhet eller så är man anställd. Så är det över nästan hela världen. Chrippa har ingen anställning och driver inget bolag.Senaste tiden har Chrippa sagt att han är pank, att han inte tjänar något på Youtube. Han är alltså en vuxen man, utan inkomst. Jag vet inte, men i mina ögon är man då arbetslös.