2023-08-20, 12:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Odd3lish
Vilket fan du är, sitter och glor på hans gamla videos på morgonkvisten, cute

Charmig kommentar. Not.

Citat:
Ursprungligen postat av kanblikul
Kolla kommentarna på senaste videon innan Chrippa vaknat och tagit bort alla "haters" HAHAHAHA de är inte nådiga!

Edit: Sjukt att man ser direkt när Chrippa slutat ta bort kommentarer. Då kommenteras skämt om El Lobo. Runt 23.00 igår gick han o la sig HAHA

Screenshota gärna.

Citat:
Ursprungligen postat av Goldentie
Mycket hat på Rask. Vad har Rask gjort Chrippa egentligen, som ingen annan gjort?

Inte ett skit.
Citera
2023-08-20, 13:09
Medlem
Citat:
Chrippa har sett Rask som öppet mål, en som redan ligger ner osv. Nu när alla ser att han är 4 gånger värre så måste han fortfarande hålla uppe fasaden, han kan inte ha fel och absolut inte fel i sin battle mot Rask.

Absolut. Slutar Chrippa peaka Rask så lyssnar han på kritiken och kritiken får aldrig vinna.

Citat:
Jag kollar också de gamla vloggarna. De får en annan dimension nu när man vet facit. Han flyr med bil(!) till Spanien med sina kläder som en luffare bland annat som man inte tänkte på då. Han lär betala ett ställe i Spanien där han har sina kläder.

Finns alltid lite sanning i skämt/peakar.

Citat:
Ursprungligen postat av Hinku
De kallas gymbögar.
Egentligen är det inte kvinnor dem vill ha bekräftelse från utan andra män.
Går nästan alltid överstyr likt plastikoperade kvinnor.

Snubben verkar förövrigt befinna sig i en psykos. Han svarar frenetiskt på alla kritiska kommentarer och han menar att "alla har skulder"
Jo tjena bonde!
möjligtvis att många har bolån eller CSN men det förstnämnda och sistnämnda är en investering.
Du har lån hos dem värsta lånehajarna och utifrån din livsstil har du lagt pengarna på resor, lyxkonsumtion, droger och ryssfemmor samt smaklösa märkeskläder som gör att du ser ut som en senegalesisk strandförsäljare.

Vilket jävla stolpskott.

Det är en jävla skillnad på billån, huslån och CSN mot skulder hos KF/inkasso. Man vet det om man inte är WT.

Citat:
Ursprungligen postat av Luftis
Chrippas svar till en av kommentarerna om hans skulder: "Du kommer aldrig kunna uppleva det jag gjort i mitt liv, hur mycket du än försöker "

1. Vad är det han "upplevt"? Bott i nån airbnb i en förort till Marbella i några månader? Varit på tonårsrave i Kroatien som snart 35-åring? Köpt en beggad Rolex av billigaste modell? Lämnat sambo och en liten dotter för ett 23-årigt fnittervåp? Kom igen...

2. Nej, de flesta kan inte uppleva allt de känner för, för de inser att man inte kan leva på lånade pengar och att life comes at you fast om du skiter i allt och bara lever för dagen.

I en annan kommentar så pratar han om att skulderna fanns där "innan han blev en youtuber"

-Ja, de kommer även att finnas kvar EFTER att dessa glansdagar är över, när du sitter där utan fans, utan sambo, utan dotter, utan 23-åringen och med fogden i hälarna, åtskilliga domar i brottsregistret och förhoppningsvis med en jävla ångest. Det är då det kommer att laddas upp gråtvideos fulla av "insikter" och fejkade tårar.

Han tror sej leva ett så bra liv pga WT, uppväxten och dåligt självförtroende.
Citera
2023-08-20, 13:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Goldentie
Hur gammal är nya tjejen. Jag menar J är ju mycket yngre hon också

Okej nu reder vi ut det.

Chrippa är född våren 89.
J är född oktober 96.
L är född våren 00.
Citera
2023-08-20, 13:24
Medlem
Carrocks avatar
Att han attackera Rask barn och skrev att dom skulle vara olyckligast i klassen för att dom inte fick ut och resa på sommaren, utan att bara sitta hemma och äta piggelinglass är så satans jävla lågt att jag blir illamående. Det där han skrev om Rask barn här på FB kommer ligga honom i fatet för evigt.

Han måste fatta att alla drömmer inte om att åka ut och resa, och nästan ingen förutom Chrippa själv skulle få för sig att resa för belånade pengar.
Citera
2023-08-20, 13:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Carrock
Att han attackera Rask barn och skrev att dom skulle vara olyckligast i klassen för att dom inte fick ut och resa på sommaren, utan att bara sitta hemma och äta piggelinglass är så satans jävla lågt att jag blir illamående. Det där han skrev om Rask barn här på FB kommer ligga honom i fatet för evigt.

Han måste fatta att alla drömmer inte om att åka ut och resa, och nästan ingen förutom Chrippa själv skulle få för sig att resa för belånade pengar.

Det säger ju allt om i vilket värld han lever i.

Personligen känner jag noll för att resa idag. Visst hade jag haft massa miljoner hade det blivit lite NY, London, Berlin, Tokyo och Prag men det hade inte givit mig speciellt mycket mer livskvalité. Chrippa förstår inte detta. Men han kan inte förstå saker han inte känner igen sig själv i. Han utgår från att alla är som han. Många har inte behov att fylla det tomrum han känner.

Hade jag varit rik hade jag haft på mig:

Klocka 10k
Kalsonger 99.90
Strumpor 30
Byxor 700
Tröja 300
Skor 900

Jag har princip det redan så.
Senast redigerad av 400Ben 2023-08-20 kl. 13:36.
Citera
2023-08-20, 13:36
Medlem
Tarmstuvnings avatar
Citat:

Precis, inte alla barn gillar att resa. Jag trodde också att resa var ett *måste* när mina barn var små. Sedan talade dom om att dom INTE gillade dessa resor. Det är väl nu när dom är äldre som resor är mer intressant men då vill dom ju helst resa med sina egna kompisar

Edit
Varför ska vi flyga iväg för att sola och bada när vi kan göra det hemma frågade dom?
Senast redigerad av Tarmstuvning 2023-08-20 kl. 13:43.
Citera
2023-08-20, 13:47
Medlem
Merrybums avatar
Citat:

Man kan tycka att det där om Rask är extra lågt med tanke på att Chripppa i en video precis nyligen gick på om hur man aldrig ger sig på en barnfamilj. Och att det är en heder man även kan avkräva av lowlifes och yrkeskriminella.
Citera
2023-08-20, 13:47
Medlem
Chrippa tjatar om vilken bra farsa han är, samtidigt så missbrukar han droger!

Man får hoppas att socialtjänsten blir inkopplad, så han kan få hjälp med sitt missbruk för hans dotters skull.
Citera
2023-08-20, 14:03
Medlem
Carrocks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 400Ben
Det säger ju allt om i vilket värld han lever i.

Personligen känner jag noll för att resa idag. Visst hade jag haft massa miljoner hade det blivit lite NY, London, Berlin, Tokyo och Prag men det hade inte givit mig speciellt mycket mer livskvalité. Chrippa förstår inte detta. Men han kan inte förstå saker han inte känner igen sig själv i. Han utgår från att alla är som han. Många har inte behov att fylla det tomrum han känner.

Hade jag varit rik hade jag haft på mig:

Klocka 10k
Kalsonger 99.90
Strumpor 30
Byxor 700
Tröja 300
Skor 900

Jag har princip det redan så.

Det är det här som han med sin verklighetsfrånvända världsbild inte kan begripa, bara för att man är rik och har mycket pengar så behöver man inte resa runt i världen, ha en tröja för 5000kr på sig eller köra en bil för en miljon.

Jag är inte heller rik men tjänar en bra bit över snittlönen i sverige, jag skulle kunna resa runt i världen om jag ville, och ibland är det spännande att se sig om men jag har inget behov att resa utomlands en gång per år, eller som Chrippa flera gånger om året.

Och bara för att man är rik beöver man inte köpa en tröja för 5000kr, har personer i min familj som som tjänar runt 50-70k och som tillskillnad från Chrippa är högutbildade, men dem är helt vanliga svenssons, med en vanlig volvo, ett vanligt hus och nöjer sig med att på sin höjd köpa något dyrare från Gant, dem reser definitivt inte utomlands varje år även om dem har råd utan nöjer sig med att resa till Öland på sommaren.

Chrippas har ett klasskomplex, det har han alltid haft, även innan han börja med Youtube och stod och svetsa på Toyota så stoltsera han med sina kläder och Thailand resor.
Citera
2023-08-20, 14:17
Medlem
Merrybums avatar
Citat:
Det är det här som han med sin verklighetsfrånvända världsbild inte kan begripa, bara för att man är rik och har mycket pengar så behöver man inte resa runt i världen, ha en tröja för 5000kr på sig eller köra en bil för en miljon.

Jag är inte heller rik men tjänar en bra bit över snittlönen i sverige, jag skulle kunna resa runt i världen om jag ville, och ibland är det spännande att se sig om men jag har inget behov att resa utomlands en gång per år, eller som Chrippa flera gånger om året.

Och bara för att man är rik beöver man inte köpa en tröja för 5000kr, har personer i min familj som som tjänar runt 50-70k och som tillskillnad från Chrippa är högutbildade, men dem är helt vanliga svenssons, med en vanlig volvo, ett vanligt hus och nöjer sig med att på sin höjd köpa något dyrare från Gant, dem reser definitivt inte utomlands varje år även om dem har råd utan nöjer sig med att resa till Öland på sommaren.

Chrippas har ett klasskomplex, det har han alltid haft, även innan han börja med Youtube och stod och svetsa på Toyota så stoltsera han med sina kläder och Thailand resor.
Jag tänker att det självklart inte är fel att vilja resa och inte heller på att göra det. Om man som familj älskar att resa och väljer att prioritera sin ekonomi så man kan det, så är det självklart upp till var och en. Vissa älskar att åka skidor i fjällen, vissa har husvagn och vill se Sverige, folk har båt och vissa vill sola i eller utforska ett nytt land. Allt kostar och det är ett eget val vad man lägger pengar på.

Självklart finns det människor som har så låg inkomst att de inte kan välja eller prioritera något utöver det nödvändigaste. Men de flesta kan om de sköter sin ekonomi unna sig någon form av guldkant på tillvaron. Det kan var allt från, en lite för dyr tröja till en pizza ute med en kompis.

Problemet med Chrippa är att han ser det han har valt som så häftigt. Och att han hela tiden har behov av att hävda hur lyckad han är. Människor med hävdelsebehov är sällan lyckliga. Och de som hävdar sig genom att alltid spegla sig i någon de anser sämre än sig själva är det garanterat inte.
Citera
2023-08-20, 14:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Odd3lish
Vilket fan du är, sitter och glor på hans gamla videos på morgonkvisten, cute

Kollar på thumbnailen i flödet dom dyker upp. Han har ju fan åldrats snabbare än en rumstempererad banan.
Citera
2023-08-20, 14:23
Medlem
Carrocks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merrybum
Jag tänker att det självklart inte är fel att vilja resa och inte heller på att göra det. Om man som familj älskar att resa och väljer att prioritera sin ekonomi så man kan det, så är det självklart upp till var och en. Vissa älskar att åka skidor i fjällen, vissa har husvagn och vill se Sverige, folk har båt och vissa vill sola i eller utforska ett nytt land. Allt kostar och det är ett eget val vad man lägger pengar på.

Självklart finns det människor som har så låg inkomst att de inte kan välja eller prioritera något utöver det nödvändigaste. Men de flesta kan om de sköter sin ekonomi unna sig någon form av guldkant på tillvaron. Det kan var allt från, en lite för dyr tröja till en pizza ute med en kompis.

Problemet med Chrippa är att han ser det han har valt som så häftigt. Och att han hela tiden har behov av att hävda hur lyckad han är. Människor med hävdelsebehov är sällan lyckliga. Och de som hävdar sig genom att alltid spegla sig i någon de anser sämre än sig själva är det garanterat inte.

Det handlar inte bara om att han vill hävda sig, utan konstant ser ner och hånar folk som inte lever det livet han gör, att det nu viser sig att det faktiskt var en falsk fasad med belånade pengar måste vara en av det störe luftslottet som har sprängs.

Även innan han blev känd så satt han och håna folk som gick inte billiga kläder, kalla det för "våldtänktsmaterial" osv.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in