Citat:
Ursprungligen postat av
400Ben
Det säger ju allt om i vilket värld han lever i.
Personligen känner jag noll för att resa idag. Visst hade jag haft massa miljoner hade det blivit lite NY, London, Berlin, Tokyo och Prag men det hade inte givit mig speciellt mycket mer livskvalité. Chrippa förstår inte detta. Men han kan inte förstå saker han inte känner igen sig själv i. Han utgår från att alla är som han. Många har inte behov att fylla det tomrum han känner.
Hade jag varit rik hade jag haft på mig:
Klocka 10k
Kalsonger 99.90
Strumpor 30
Byxor 700
Tröja 300
Skor 900
Jag har princip det redan så.
Det är det här som han med sin verklighetsfrånvända världsbild inte kan begripa, bara för att man är rik och har mycket pengar så behöver man inte resa runt i världen, ha en tröja för 5000kr på sig eller köra en bil för en miljon.
Jag är inte heller rik men tjänar en bra bit över snittlönen i sverige, jag skulle kunna resa runt i världen om jag ville, och ibland är det spännande att se sig om men jag har inget behov att resa utomlands en gång per år, eller som Chrippa flera gånger om året.
Och bara för att man är rik beöver man inte köpa en tröja för 5000kr, har personer i min familj som som tjänar runt 50-70k och som tillskillnad från Chrippa är högutbildade, men dem är helt vanliga svenssons, med en vanlig volvo, ett vanligt hus och nöjer sig med att på sin höjd köpa något dyrare från Gant, dem reser definitivt inte utomlands varje år även om dem har råd utan nöjer sig med att resa till Öland på sommaren.
Chrippas har ett klasskomplex, det har han alltid haft, även innan han börja med Youtube och stod och svetsa på Toyota så stoltsera han med sina kläder och Thailand resor.