2023-08-19, 21:45
Medlem
Lisauppsala87s avatar
Det är alltså okej att fråga vart man kan hitta 10-åriga barn att våldta samt ge varandra tips på hur man bäst våldtar fulla kvinnor. Men om man frågar en fråga om narkotika ställd på fel sätt så blir man avstängd 6 månader för 1.09.
Man lägger upp lite för långt urklipp från en tidning, åker på 1 veckans avstängning för 1.02.
Jag förstår att det är olika moderatorer för olika forum men kom igen?
Pedofiler som ger tips på brott är okej men de andra regelbrotten är värre tydligen?
Vill bara veta hur ni resonerar.
Citera
2023-08-19, 22:31
Medlem
najass avatar
Nej, det har inget att göra med att det är "olika moderatorer för olika forum", så du förstår helt uppenbart inte. Alla mods modererar efter exakt samma regelverk.

Regelverket finns av huvudsakligen två skäl, dels sådana regler vi måste ha för att forumet ska kunna existera, och dels sådan regler som är till för att uppnå "yttrandefrihet på riktigt", dvs att så många som möjligt ska kunna diskutera så mycket som möjligt så enkelt som möjligt.
Citera
2023-08-19, 22:50
Medlem
Lisauppsala87s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av najas
Nej, det har inget att göra med att det är "olika moderatorer för olika forum", så du förstår helt uppenbart inte. Alla mods modererar efter exakt samma regelverk.

Regelverket finns av huvudsakligen två skäl, dels sådana regler vi måste ha för att forumet ska kunna existera, och dels sådan regler som är till för att uppnå "yttrandefrihet på riktigt", dvs att så många som möjligt ska kunna diskutera så mycket som möjligt så enkelt som möjligt.

Ja, jag känner till regelverket. Det är klart inte alla moderatorer dömer exakt likadant, vad en gör hade en annan inte gjort. Du kan inte sätta 100 personer i samma grupp och alla gör och tycker exakt likadant. Någon personlig preferens kommer påverka beslutet, tex hur känslig man är.
Det är uppenbarligen du som inte förstår för du svara inte på min fråga? När är det okej att uppmana till brottslighet egentligen? Varför ses det lättare på än tidningsartiklar och narkotikafrågor?
Senast redigerad av Lisauppsala87 2023-08-19 kl. 22:54.
Citera
2023-08-19, 22:53
Medlem
hejpadigdu1s avatar
Också jävligt konstigt att vissa av forumets regler inte gäller i vissa av forumets avdelningar. Hur ska man lära sig vilka regler som gäller vart?
Citera
2023-08-19, 22:54
Medlem
Lisauppsala87s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hejpadigdu1
Också jävligt konstigt att vissa av forumets regler inte gäller i vissa avdelningar. Hur ska man lära sig vilka regler som gäller vart?

Exakt. Förvirrande när alla dömer olika.
Citera
2023-08-19, 22:56
Bannlyst
Du menar denna tråden (FB) Var kan man få tag i 10åriga flickor? ?, jag håller med dig dock. Flashback är missvisande ibland, och har sina brister inom moderator kåren. Folk har olika åsikt om regelbrytningarna just nu.
Citera
2023-08-19, 23:02
Medlem
najass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lisauppsala87
Ja, jag känner till regelverket. Det är klart inte alla moderatorer dömer exakt likadant, vad en gör hade en annan inte gjort. Du kan inte sätta 100 personer i samma grupp och alla gör och tycker exakt likadant. Någon personlig preferens kommer påverka beslutet, tex hur känslig man är.
Det är uppenbarligen du som inte förstår för du svara inte på min fråga? När är det okej att uppmana till brottslighet egentligen? Varför ses det lättare på än tidningsartiklar och narkotikafrågor?

Citat:
Ursprungligen postat av hejpadigdu1
Också jävligt konstigt att vissa av forumets regler inte gäller i vissa av forumets avdelningar. Hur ska man lära sig vilka regler som gäller vart?

Citat:
Exakt. Förvirrande när alla dömer olika.

Återigen, alla moderatorer moderera efter samma regelverk. Modsen är inte "okey" med något, utan bedömer inläggen efter regelverket. Däremot bedöms specifikt netikett-reglerna till viss del olika beroende på forumdel. Det är inte särskilt konstigt vilket bör inses efter lite eftertanke. Samma moderator har ribban lite olika högt beroende på vilken forumdel som modereras. T.ex här i meta modereras det med ovanligt lågt lagd ribba (vilket också står i det allmänna meddelande i delforumet), medan däremot i Ekologi som jag också modererar tillåts det mer vad gäller t.ex trådstarter och OT. Det beror helt enkelt på att vi vill minimera raderingar, och tillåta så mycket som möjligt så länge inte diskussionerna blir lidande. I vissa delforum funkar det att låta ett OT-spår sväva iväg ett par sidor eftersom folk är vettiga och kommer tillbaka till trådämnet. I andra är det omöjligt eftersom folk helt saknar förmåga att se sina inlägg i annat sammanhang än den egna reptilhjärnan. Det senare gäller särskilt när det är ämnen där folk har fixerade idéer; politik, religion osv., och bara vill föra fram sina egna käpphästar helt oavsett trådämnet.
Senast redigerad av najas 2023-08-19 kl. 23:05.
Citera
2023-08-19, 23:07
Medlem
Lisauppsala87s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NightLion
Du menar denna tråden (FB) Var kan man få tag i 10åriga flickor? ?, jag håller med dig dock. Flashback är missvisande ibland, och har sina brister inom moderator kåren. Folk har olika åsikt om regelbrytningarna just nu.

Ja exakt. Vart förvånad när alla kritiska inlägg raderades och tråden fick vara kvar, plus användaren inte ens fick en varning.
Jag håller med.
Citera
2023-08-19, 23:10
Bannlyst
Citat:
Ja exakt. Vart förvånad när alla kritiska inlägg raderades och tråden fick vara kvar, plus användaren inte ens fick en varning.
Jag håller med.

Vissa brukar säga:

Flashback är inte familjeliv, och det stämmer inte helt dock det där.

Flashback har skyldighet att följa vissa internet lagar nuförtiden, polisen följer lagen till prick och i Sverige får man inte vara peddofil det är olagligt.

Admin behöver lägga sig i och rensa i vissa trådar.
Citera
2023-08-19, 23:14
Medlem
Lisauppsala87s avatar
Citat:
Dom brukar säga:

Flashback är inte familjeliv, nej men flashback har skyldighet att följa vissa internet lagar nuförtiden, polisen följer lagen till prick och i Sverige får man inte vara peddofil det är olagligt.

Nja, att vara pedofil är inte olagligt, men om du agerar på det och börjar begå brott så är de det. Tex reka vart man kan hitta sina brottsoffer. Konstigt att man ens ska kunna få tips hur man våldtar barn bäst, det låter som uppvigling. Men vad vet jag.
Tror admin har bättre saker för sig.
Citera
2023-08-19, 23:15
Medlem
argaangelicas avatar
Citat:
Vissa brukar säga:

Flashback är inte familjeliv, och det stämmer inte helt dock det där.

Flashback har skyldighet att följa vissa internet lagar nuförtiden, polisen följer lagen till prick och i Sverige får man inte vara peddofil det är olagligt.

En får tyvärr vara pedofil om en inte praktiserar skiten.
Citera
2023-08-19, 23:19
Medlem
hejpadigdu1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av najas
Återigen, alla moderatorer moderera efter samma regelverk. Modsen är inte "okey" med något, utan bedömer inläggen efter regelverket. Däremot bedöms specifikt netikett-reglerna till viss del olika beroende på forumdel. .
Ja, du har kanske rätt. Jag blandade ihop 'regler' med 'netikett'. I Kändisskvaller gäller t.ex. inte 0.01
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in