2023-08-19, 15:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kontocoolt
Jävligt annorlunda jämförelse.

Självklart så lär du åka på stryk? Men AIK supportrar kommer inte ta sig till främmande länder för att mörda oskyldiga i terrordåd för att någon brände en AIK-flagga. Jämför du på riktigt grupper som Al-Qaeda med AIK supportrar?
HAHA! MFFklacken brände en AIK flagga och de gick bananas för 1 månad sedan.
Citera
2023-08-19, 15:43
Medlem
VitruvianskeMannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Duvlort
Så här skrev du för 10 år sedan:

"Jag tror det ligger där emellan. Det som just nu sätter skräck i etablissemanget är att SD har de mest lojala väljarna. Och det faktum att SD aldrig någonsin backat (rejält) under sina 20+ år. Andra partier som C, M, KD, S, V svänger som en jojo upp pch ner mellan decennierna. De är bara en produkt av vad som just då är mode och populärt.

Men SD ökar som en naturlag. SD är ju en gräsrotsrörelse i verklig bemärkelse, med fler likes än något annat parti, fler symatisörer i smyg, men samtidigt totalt motarbetat av statsmakten och etablerad media.

Så mitt tips just nu är att SD får 13-14% i valet 2014. Det är en uppjustering jämfört med ett par år sedan "

Vad hände sen, du byter ju åsikt som en annan byter kalsonger?

Älskar när man lyfter fram mina gamla inlägg, eller kommenterar min tidigare posthistorik. Det får mig att känna mig ännu mer betydelsefull!

Jag har bytt åsikt en gång (gradvis). Från att 2011-2017 fastnat i något destruktivt träsk, då jag hade åsikter som kan liknas vid dina. Mådde inte så bra då. Till att idag ha mognat, hittat mig själv och mycket gladare i livet.

Jag vet inte om du bara byter kalsonger en gång på 10 år? Måste lukta rätt illa.
Citera
2023-08-19, 15:48
Medlem
Duvlorts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VitruvianskeMannen
Älskar när man lyfter fram mina gamla inlägg, eller kommenterar min tidigare posthistorik. Det får mig att känna mig ännu mer betydelsefull!

Jag har bytt åsikt en gång (gradvis). Från att 2011-2017 fastnat i något destruktivt träsk, då jag hade åsikter som kan liknas vid dina. Mådde inte så bra då. Till att idag ha mognat, hittat mig själv och mycket gladare i livet.

Jag vet inte om du bara byter kalsonger en gång på 10 år? Måste lukta rätt illa.

För mig är det en trovärdighetsfråga, som när en sosse som brinner för solidaritet plötsligt efter den politiska karriären får ett toppjobb i näringslivet.

Det hela har blivit så extremt polariserat, vänsterfolk skulle bli blöta i brallan i fall ett terrordåd skulle ske nu. Allt kan ju då skyllas på SD.
SD:are kan då i sin tur säga att de hade rätt hela tiden.
Citera
2023-08-19, 16:17
Medlem
mr-mystics avatar
Assa man ser ju många sverigevänliga YouTubers som med rätta är förbannade & påpekar hyckleriet med att vänstern pekar fingret mot Jomshoff samtidigt som dom själva ju importerat islam o dyl. Men egentligen ponera att typ kritvita Ungern brände koraner (el som att i vårt fall islamkritiska utläningar gör det i väst etc). Är inte risken lika stor att turistterrorister ställer till det även om vi inte hade massimporterat muslimer mm?
Citera
2023-08-19, 16:18
Medlem
MeggieClearys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Slaskfarsan
Ukrainas president är i Sverige trots terrorhotnivån....här ligger en hund begraven
Han har väl livvakter och färdbilar, hotell osv. kollas nog ordentligt.
Citera
2023-08-19, 16:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mr-mystic
Assa man ser ju många sverigevänliga YouTubers som med rätta är förbannade & påpekar hyckleriet med att vänstern pekar fingret mot Jomshoff samtidigt som dom själva ju importerat islam o dyl. Men egentligen ponera att typ kritvita Ungern brände koraner (el som att i vårt fall islamkritiska utläningar gör det i väst etc). Är inte risken lika stor att turistterrorister ställer till det även om vi inte hade massimporterat muslimer mm?

Jag har inte hört någon seriös bedömare sammankoppla terrorhotet med Sveriges befolkning. Korrekt.
Citera
2023-08-19, 16:37
Medlem
Citat:
För mig är det en trovärdighetsfråga, som när en sosse som brinner för solidaritet plötsligt efter den politiska karriären får ett toppjobb i näringslivet.

Det hela har blivit så extremt polariserat, vänsterfolk skulle bli blöta i brallan i fall ett terrordåd skulle ske nu. Allt kan ju då skyllas på SD.
SD:are kan då i sin tur säga att de hade rätt hela tiden.

"Vänsterfolk" (antar du menar hela den politiska sfären till "vänster" om SD; gör inget annat än att försöka gjuta olja på vågorna och försöka minska hot om terrordåd.

SD och allt på kanten utanför dem drömmer om ett islamistiskt terrordåd. Det skulle ge dem ökade möjligheter att hetsa mot muslimer. De blir blöta i mjödbägaren av detta.
Citera
2023-08-19, 16:44
Medlem
Duvlorts avatar
Citat:
"Vänsterfolk" (antar du menar hela den politiska sfären till "vänster" om SD; gör inget annat än att försöka gjuta olja på vågorna och försöka minska hot om terrordåd.

SD och allt på kanten utanför dem drömmer om ett islamistiskt terrordåd. Det skulle ge dem ökade möjligheter att hetsa mot muslimer. De blir blöta i mjödbägaren av detta.

Är det något speciellt inom islam du tycker är extra fint?
Känner ett fåtal muslimer, jättefina människor men hur de behandlar sina kvinnor lämnar en del övrigt att önska.
Är du nöjd med utvecklingen i Sverige, något som du redan för tio år sedan inte då var nöjd med?
Senast redigerad av Duvlort 2023-08-19 kl. 16:48.
Citera
2023-08-19, 17:11
Medlem
Citat:
Är det något speciellt inom islam du tycker är extra fint?
Känner ett fåtal muslimer, jättefina människor men hur de behandlar sina kvinnor lämnar en del övrigt att önska.
Är du nöjd med utvecklingen i Sverige, något som du redan för tio år sedan inte då var nöjd med?

Det var två frågor, ska försöka besvara båda:

1. Jag är inte muslim själv, eller ens religiös, så det är svårt att kommentera. Men jag antar att det fina är den själsliga ro och lugn den skänker. Som meditation. Många människor hittar tröst i en religion för att uthärda livet, och det har jag stor respekt för, trots att jag som sagt är icke-religiös. Det finns ett inneboende problem med alla abrahamitiska religioner, att ju mer "strikt troende" man är, desto mer tenderar kvinnan att "ha sin plats vid spisen". SD'arnas önskedröm förvisso.

2. Utvecklingen i Sverige är ju supergod, och speciellt om man tillåter sig att jämföra med 2-3 decennier sedan. Ekonomiskt har vi tänt på alla 4 cylindrar. Reallöner och välstånd har ökat på ett sätt som är tämligen unikt i västvärlden. Kombinerat med vår fina natur, våra bra arbetsvillkor och humanistiska människosyn gör ju att Sverige numera konstant parkerar i världstopp över bästa länder att bo i. Så ja, sammanfattningsvis är jag mycket nöjd med detta.
Citera
2023-08-19, 17:18
Medlem
Duvlorts avatar
Citat:
Det var två frågor, ska försöka besvara båda:

1. Jag är inte muslim själv, eller ens religiös, så det är svårt att kommentera. Men jag antar att det fina är den själsliga ro och lugn den skänker. Som meditation. Många människor hittar tröst i en religion för att uthärda livet, och det har jag stor respekt för, trots att jag som sagt är icke-religiös. Det finns ett inneboende problem med alla abrahamitiska religioner, att ju mer "strikt troende" man är, desto mer tenderar kvinnan att "ha sin plats vid spisen". SD'arnas önskedröm förvisso.

2. Utvecklingen i Sverige är ju supergod, och speciellt om man tillåter sig att jämföra med 2-3 decennier sedan. Ekonomiskt har vi tänt på alla 4 cylindrar. Reallöner och välstånd har ökat på ett sätt som är tämligen unikt i västvärlden. Kombinerat med vår fina natur, våra bra arbetsvillkor och humanistiska människosyn gör ju att Sverige numera konstant parkerar i världstopp över bästa länder att bo i. Så ja, sammanfattningsvis är jag mycket nöjd med detta.

1. "SD'arnas önskedröm"? Sverige har varit ett av världens mest jämlika land men börjar nu få fenomen som separata badtider, hedersmord m.m.

2. Supergod? Länder varnar för att besöka Sverige? Vi sjunker som en sten inom vård och skola?
Listan kan göras hur lång som helst men du, jag är mycket nöjd med detta?
Låt mig gissa, om ytterligare tio år kommer du ut som NMR:are.
Citera
2023-08-19, 17:27
Medlem
SvampDamp.s avatar
I brist på ork till att läsa genom hela tråden och diskussionerna: Var nånstans tror ni det kan smälla till?
Citera
2023-08-19, 17:30
Medlem
Duvlorts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SvampDamp.
I brist på ork till att läsa genom hela tråden och diskussionerna: Var nånstans tror ni det kan smälla till?

Ingenstans, kacka aldrig i eget bo.
Men däremot kommer dåd typ IKEA eller Drottninggatan fortsätta, det är ju ändå en del av vardagen i dagens samhälle.
Business as usual.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in