2023-08-19, 11:59
Medlem
Ingenting kommer att hända!
Citera
2023-08-19, 12:02
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av vasaboy28
Vad skulle vara syftet/motivet vara att skapa förvirring bland medborgarna?
Vi ska konstant vara i luven på varandra över diverse struntorsaker så att vi inte har tid att ifrågasätta etablissemanget. Man uppfinner vänstervampyrer och högerspöken ur tomma intet så att folket aldrig ska råka uppfatta några gemensamma nämnare och därmed vända blickarna mot maktens korridorer.
Citera
2023-08-19, 12:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gopnikk
Vi ska konstant vara i luven på varandra över diverse struntorsaker så att vi inte har tid att ifrågasätta etablissemanget. Man uppfinner vänstervampyrer och högerspöken ur tomma intet så att folket aldrig ska råka uppfatta några gemensamma nämnare och därmed vända blickarna mot maktens korridorer.

Du menar alltså ett gammalt hederligt "Söndra och härska" upplägg?
Citera
2023-08-19, 12:16
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av vasaboy28
Du menar alltså ett gammalt hederligt "Söndra och härska" upplägg?
Ja. Varför ändra på ett fungerande koncept? Det har aldrig varit lättare att sprida fakenyheter än nu, speciellt när big tech tar ställning i politiska frågor.
Citera
2023-08-19, 12:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gopnikk
Ja. Varför ändra på ett fungerande koncept? Det har aldrig varit lättare att sprida fakenyheter än nu, speciellt när big tech tar ställning i politiska frågor.

Jovisst det har ju fungerat genom årtusenden.
Är övertygad om att vi utsätts för det återkommande även i sverige/Europa. Ändå intressant att det är flera i tråden som är inne på samma spår.
Citera
2023-08-19, 12:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pungpuckel
Enligt media ja, men om du kopplar ur deras tankar och använder dina egna, så ska du se att det händer grejer.

Det är likadant som när invandrare ständigt rånar, våldtar och misshandlar svenskar, (Ja nuförtiden får dom råna andra invandrare med i brist på svenskar).
Då hette det inte rasism, trots att offret 9 av 10 gånger var en svensk.

Men om en svensk misshandlade en invandrare, i något fyllebråk eller vad som helst.
Då blev det rubriker "rasistdåd!!!"

Media kör ju sin grej, dom verkar ha någon slags strategi bakom sin ihärdiga vinkling.

Men det ska man ju inte tolka som sanning, skulle en betald propagandamaskin vara någon slags garant för sanningen?
Är man så jävla naiv så passar man bra som blivande rysk medborgare.

Ja, nu blandar jag ämnen högt och lågt.
Men jag tror inte att det spelar någon roll.
Ser jag att månen är rund, fast media säger att den är fyrkantig, så tror du ju också att den är fyrkantig.

Kan du ta ett enda exempel på när en svensk anklagats för ett rasistdåd utan att det ens förekommit uppgifter om rasism? Tänker att det räcker med ett enda exempel.
Citera
2023-08-19, 13:36
Medlem
VitruvianskeMannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KnolaDinMama
TV4-programledarna nu. "Många känner en oro igen. Klump i magen"... Kul att leva och bo bland muslimer. Är tanken med muslimsk invandring att vi hela tiden ska känna oro och otrygghet samt riskera våra liv för en sociopatisk martyrisk ideologi och en antisocial, hatisk och människofientlig religion?

Jag förstår inte alls hur de politiker tänkte som öppnade gränserna och fyllde sverige med 3 miljoner dödkultsmedlemmar som hatar oss så mycket. Varför förstörde man sverige?

Det finns inget gott att hämta från muslimer. Jag trodde att islams 1400 års historia hade lärt väst någonting. Fy fan!

Blev det 3 miljoner nu? Ja... vi har ju inflation, så kanske?

De rätta siffrorna är annars ca 90.000 praktiserande muslimer och ca 1 miljon sekulära med bakgrund i muslimska länder.
Citera
2023-08-19, 13:36
Medlem
Är det värt att du kan bli sprängd till bitar av en islamist bara för att man kan vifta med pride och bränna koranen? Det tycker inte jag iaf. Lycka till och rip i förskott till alla kommande offer.
Citera
2023-08-19, 13:41
Medlem
VitruvianskeMannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Anonym523
Är det värt att du kan bli sprängd till bitar av en islamist bara för att man kan vifta med pride och bränna koranen? Det tycker inte jag iaf. Lycka till och rip i förskott till alla kommande offer.

Vifta med pride har vi ju gjort sedan 70-talet, och har inte lett till något förhöjt hot.

Det som har hänt sedan något år eller så är att grabbarna Paludan, Jomshof, Söder börjat bränna koraner och hetsa och hata, efter att ha hamnat i någon sorts "maktposition". Det är vad som är nytt.

Citat:
Ursprungligen postat av Anonym523
Sverige har tagit emot tusentals islamister. Det är dags att se över yttrandefriheten. Staten måste ta sitt ansvar och förbjuda koranbränning. Lagarna som vi har nu passar inte det nya samhället. Lagarna måste moderniseras.

Här ska inte ändras några lagar, bara för att grabbarna Paludan, Jomshof, Söder vill skicka oss tillbaka till medeltiden.
Citera
2023-08-19, 14:43
Medlem
Duvlorts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VitruvianskeMannen
Vifta med pride har vi ju gjort sedan 70-talet, och har inte lett till något förhöjt hot.

Det som har hänt sedan något år eller så är att grabbarna Paludan, Jomshof, Söder börjat bränna koraner och hetsa och hata, efter att ha hamnat i någon sorts "maktposition". Det är vad som är nytt.

Här ska inte ändras några lagar, bara för att grabbarna Paludan, Jomshof, Söder vill skicka oss tillbaka till medeltiden.

Så här skrev du för 10 år sedan:

"Jag tror det ligger där emellan. Det som just nu sätter skräck i etablissemanget är att SD har de mest lojala väljarna. Och det faktum att SD aldrig någonsin backat (rejält) under sina 20+ år. Andra partier som C, M, KD, S, V svänger som en jojo upp pch ner mellan decennierna. De är bara en produkt av vad som just då är mode och populärt.

Men SD ökar som en naturlag. SD är ju en gräsrotsrörelse i verklig bemärkelse, med fler likes än något annat parti, fler symatisörer i smyg, men samtidigt totalt motarbetat av statsmakten och etablerad media.

Så mitt tips just nu är att SD får 13-14% i valet 2014. Det är en uppjustering jämfört med ett par år sedan "

Vad hände sen, du byter ju åsikt som en annan byter kalsonger?
Citera
2023-08-19, 14:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av L.o.a
Ingenting kommer att hända!

Ser dig upprepa det här gång på gång. Vad har du för belägg för ditt påstående?
Citera
2023-08-19, 14:54
Medlem
Pungpuckels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GregLestrade
Kan du ta ett enda exempel på när en svensk anklagats för ett rasistdåd utan att det ens förekommit uppgifter om rasism? Tänker att det räcker med ett enda exempel.

Men snälla, har den rubriken gått dig helt obemärkt förbi? Hur gammal är du?

Jag tänker inte googla åt dig, men sök på "Rasistattack" "Expressen".

Där kommer det upp det ena och det andra, någon har hävt ur sig något om någons hudfärg under någon misshandel.

Men det är ju inte den minsta skillnad på det, och när en blatte säger "svennehora" under en misshandel, eller hur??

Men det blir en skillnad, när vår vidriga media väljer att göra skillnad på hatbrotten,
Ännu sjukare när folk går på det och verkar tycka att det är okej.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in