2023-08-19, 14:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Harpy
Det var mest en önskan från mig som medelmåttig svensk. Någon borde påminna försvarsmakten om fördelarna, men antar att de redan vet

Prova att ringa dom, helt seriöst är det inte omöjligt att dom ställer upp på det. ÖB är en riktigt homo-lobbyist han verkligen älskar bögar och flator!
2023-08-19, 14:01
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Fnord1984
Absolut inte! Jag gläds åt att det snart är VM-final och där det ska göras upp om GULDET! Hoppas på se på någonting som kan liknas FOTBOLL då bara. Damfotbollen har en bra bit kvar att vandra, men lag som Spanien och England håller en oerhört mycket högre nivå en våra svenska tjejer så jag skriver inte av det här mästerskapet helt ännu.

Eftersom VM utökades till 32 lag så har massor av matcher varit otroligt lättippade så jag har tjänat drygt tjugo tusen spänn på detta mästerskap (trots att jag fick fel idag) så jag är mer än nöjd Jag kan hålla två tankar i huvudet samtidigt och vara kritisk till hur otroligt kasst Sverige spelade framförallt mot Spanien och samtidigt glädjas åt andra saker Det enda du gör är att forcera runt i trådarna och simpa för damlandslaget, har du inget bättre för dig?

Det enda du gör är att ägna ditt meningslösa liv åt att klaga på damlandslaget. Du och din sort är sjukt patetiska.
2023-08-19, 14:02
Medlem
Vilket anti-climax på en bronsmatch som kunde bli spännande.
Sverige solklar matchplan stänga av spelytor, pressa från egen planhalva, betongförsvar o Musovic skulle kunna sitta o titta på vid ena stolpen.
Mot ett fullständigt håglöst Matildas som tydligen inte återhämtat sig än mentalt sen holmgången mot England.
En något oförsiktig fotsula och det blev straff o 1-0 o sen var egentligen det hela över. Jaa, när inte ens Sam Kerr kunde visa lite jävlaranamma o få igång sitt lag så va bronspengen vunnen av svenskorna.

När slutsignalen blåstes, så maken till tillgjorda glädjesmajl från svenskorna.
Såg ut som "Jaja, vi vann bronset men det va guldet vi ville ta...".

Att firandet ställdes in pga "säkerheten inte kunde uppfyllas maa hotbild mot Sverige" va säkert ett annat sätt att säga det att kalla in 200 poliser extra med den kostnaden för 3000 pers i en park o landslaget på en scen - inte värt den kostnaden och då ev släppa på kontroll på andra ställen.
Nänä.
Att fira ett brons på det sättet och hur tjejerna själva inte ens visade nån jätteglädje efteråt, då är det lika bra att ställa in.

Japp om en vecka är detta VM glömt och tjejerna är åter i sina klubblag o ser fram mot 23/24 där.

Kul i morrn oavsett om Spanien eller England vinner.
2023-08-19, 14:03
Medlem
Harpys avatar
Citat:
Prova att ringa dom, helt seriöst är det inte omöjligt att dom ställer upp på det. ÖB är en riktigt homo-lobbyist han verkligen älskar bögar och flator!

Tänkte stöka loss lite min sista kväll innan frugan återvänder, behöver inte ha MUST på ryggen när jag redan är överdrivet fokuserad, men tack för förslaget

Fokus på morgondagens final nu! Kommer bli en spännande match right?
2023-08-19, 14:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DurexPlayHeat
Va blonda alla är i Sveriges lag. Hit har inte mångfalden nått. Om vi haft häckens talang och fler blattar hade vi varit i final. No kidding.
Landslaget spelade mot Norge
Robin Olsen slog ut sina insparkar istället för kasta till närmaste
”långa bollar på Bengt” till små korta idioter som inte tog emot och såg helt vilsna ut.
Har aldrig hört talas om dom och vi förlorade naturligtvis.
2023-08-19, 14:22
Medlem
Harpys avatar
Citat:
Har satsat på Spanien och slutar på plus oavsett utgång, England saknar bland annat skadade Beth Mead som var deras bästa spelare i EM, men det finns damfotbollstalang så det räcker och blir över i båda dessa lag, så det kan också bli en riktig nagelbitare! Grejen är att det brukar vara vansinnigt mycket slump och snubbelmål i damfotboll, men just dom här två lagen håller faktiskt en relativt godkänd nivå rent tekniskt, så jag hoppas på en bra match med fint spel!

Lejoninnorna har dock tillbaka Lauren James, men vi får kanske vänta tills imorgon så inte våra kära mods örfilar oss till compliance
2023-08-19, 14:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Harpy
Lejoninnorna har dock tillbaka Lauren James, men vi får kanske vänta tills imorgon så inte våra kära mods örfilar oss till compliance

Väl mött i tråden imorgon helt enkelt!
2023-08-19, 14:27
Citat:
Ursprungligen postat av Leland1979
Haha, fan vad bitter du är!
Var glad åt Sveriges framgångar istället.

Du är ju plaskvåt i trosorna..

Många av tjejerna har underpresterat, borde ha varit guld.
2023-08-19, 14:34
Medlem
nickeh84s avatar
Silver, brons etc. är bara tröstpris så att first losers inte ska bli ledsna. Meningen är självklart att komma 1:a, att INTE vinna en turnering är ingen framgång.. Löjeväckande att påstå det.
2023-08-19, 14:41
Medlem
Harpys avatar
Citat:
Väl mött i tråden imorgon helt enkelt!

Absolut min vän.

Citat:
Ursprungligen postat av nickeh84
Silver, brons etc. är bara tröstpris så att first losers inte ska bli ledsna. Meningen är självklart att komma 1:a, att INTE vinna en turnering är ingen framgång.. Löjeväckande att påstå det.

Du vet väl när jag vill att du skall öppna munnen?
2023-08-19, 14:43
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av DagobertDagobert

Att ta brons är inte att underprestera. Snarare tvärtom.
2023-08-19, 14:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DagobertDagobert

Alldeles för många damfotbolls-simps som tycker att det är helt fantastiskt att komma trea i en sport som fyra-fem nationer varit seriösa med de senaste fyrtio åren. Dom förstår helt enkelt inte att världsmästerskap går ut på att vinna GULD, särskilt när man varit topp tre-rankade som Sverige har varit i evigheter nu. Dom var rankade just TREA av Fifa innan VM och slutade just TREA. Hur f-n kan man se det som en framgång?!

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in