Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2023-08-19, 11:42
  #25
Medlem
MarcoStars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lyserhelatiden
Skulle vara intressant att läsa ändå, vi är ju ändå i medicinforumet så ett inlägg borde inte skada. Off-topic enligt mig är om jag t. ex frågade om tips på musik eller restauranger. Man måste väl ändå få grena ut diskussionen lite ifrån TS, det är ju det som är charmen med att läsa på forum kan jag tycka. Skicka ett PM annars

EDIT: Vi var visst i inte i medicinforumet, fel av mig...

Utan att gå in i diskussion, kan jag bara rekommendera boken "Handlingsplan för hjärnhälsa" av Anthony William.
Citera
2023-08-19, 12:42
  #26
Medlem
lyserhelatidens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MarcoStar
Utan att gå in i diskussion, kan jag bara rekommendera boken "Handlingsplan för hjärnhälsa" av Anthony William.

Tack!
Citera
2023-08-19, 12:56
  #27
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Sladdersnok
Precis haft eris………….
totaldäckad i 39 g feber sen kom förkylningen där all lukt å smak försvann.
Återhämtar mig ff


Hur vet du att det var Eris? Hur bekräftades det?
Citera
2023-08-19, 12:57
  #28
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Sladdersnok
Har haft covid förut en gång men inte lika dålig som nu.


Är du vaccinerad mot covid?
Citera
2023-08-19, 14:22
  #29
Medlem
Eftersom de flesta politiker och andra korrupta människor ertappades med fejk vaccineringar så är det troligtvis de vaccinerade som ännu en gång kommer bli dödssjuka och skylla allt på ovaccinerade.
Citera
2023-08-20, 04:33
  #30
Medlem
UndeadNinjas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 14329
Eftersom de flesta politiker och andra korrupta människor ertappades med fejk vaccineringar så är det troligtvis de vaccinerade som ännu en gång kommer bli dödssjuka och skylla allt på ovaccinerade.

Något av det värsta var hur politikerna och etablisemanget stod och pratade om munskydd och hur viktigt det var medans så fort de trodde att ingen kamera registrerade dem så åkte munskydden av.

De menade på att folk måste hålla avstånd, stanna hemma och att man inte får samlas i grupper för att sedan ertappas själva med festande, gruppsamlingar och shopping.

Det är så jädrans vidrigt och många makthavare som å ena sidan krävt att folk ska leva isolerat, med munskydd och allt det där för att sedan själva inte bry sig ett dugg, slipper att stå till svars för det.

Anthony Fauci, förlåt jag menar Anthony The Science, sade först att man inte behövde munskydd, sedan var det jätteviktigt, ett tag behövde man två munskydd eftersom att det var ju sunt förnuft att två stycken munskydd är dubbelt så bra som ett.

Så väldans mycket skevt och galenskaperi under denna pandemi men, nästan ingen får stå till svars. Boris Johnson fick väl gå bland annat pga sina covidskandaler med Partygate där de bröt mot sina egna regler om lockdowns.

Så vidrigt. De står i media och snackar om att alla måste låsas in och isoleras, undvika andra människor och absolut inte vara i grupper eftersom att ett superdödligt och smittsamt virus härjar men sedan går de själva på storfester.
Citera
2023-08-20, 09:35
  #31
Medlem
gärningsmannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av falsk_mekaniker
Eftersom pcr testen inte är pålitliga kommer vi aldrig veta, de hade en stor felmarginal och gav ofta fel svar (framförallt positiva svar som visade på infektion). Dessutom rapporterades många coronadödsfall felaktigt. Några exempel: en person som omkom i en bilkrasch, fick hjärtattack på äldreboendet eller dog av sin dödliga cancer och sedan testades på bårhuset ifall han/hon har corona. Om testet visade positivt så hamnade den personen som avliden i coronastatistiken

Med en sådan godtycklig tolkning av dödsfall är det inte svårt att skapa en dödlig pandemi

PCR test är genspecifika och definitivt inte opålitliga.
PCR metoder har framgångsrikt använts i årtionden.
Du har låtit dig luras av propaganda och desinformation.

Några nya restriktioner i september finns det absolut inget som talar för.
Citera
2023-08-20, 21:06
  #32
Medlem
falsk_mekanikers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gärningsmannen
PCR test är genspecifika och definitivt inte opålitliga.
PCR metoder har framgångsrikt använts i årtionden.
Du har låtit dig luras av propaganda och desinformation.

Några nya restriktioner i september finns det absolut inget som talar för.

Det finns intervjuer med en av de som var med och tog fram pcr-tester. Den mannen avrådde starkt från att använda pcr i syfte att spåra corona.

Han nämnde flera brister i pcr samt att resultaten var väldligt opålitliga för just corona.
Du vet säkert mer än den mannen.
Citera
2023-08-20, 22:26
  #33
Medlem
gärningsmannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av falsk_mekaniker
Det finns intervjuer med en av de som var med och tog fram pcr-tester. Den mannen avrådde starkt från att använda pcr i syfte att spåra corona.

Han nämnde flera brister i pcr samt att resultaten var väldligt opålitliga för just corona.
Du vet säkert mer än den mannen.

Mannen du syftar på heter Kary Mullis. Han dog innan coronapandemin. Så, nej, det avrådde han inte från. Intervjuerna du vantolkat handlar om HIV.
Dessutom var det inte det han sa. Långt ifrån. Läs de böcker han skrivit så förstår du.

Jag arbetar med biomedicinsk analys och PCR teknik sedan många år.
Förklara detaljerat för mig varför PCR är olämpligt för sars-cov2.
Fortsätt sedan att förklara för mig hur detta skulle kunna leda till nya restriktioner.
Är du inte källkritisk alls?
Citera
2023-08-21, 15:48
  #34
Medlem
Hur har det gått med denna nya Covid varianten?
Citera
2023-08-21, 21:15
  #35
Medlem
Lagerthas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Djicp
Hur har det gått med denna nya Covid varianten?

Den nya varianten heter Eris - EG.5.1

Pascal Najadi skriver brev till kungen och berättar om Schweiziska hälsoministeriet OFSP och deras utlåtande kring vaccinen. Även han varnar för att de kommer att försöka dra igång hela apparaten igen i september/oktober.

https://rumble.com/v39nhs8-meddeland...023-08-20.html


Är man ovaccinerad så sägs Eris vara som en lättare förkylning. Ju fler avbefolkningssprutor man tagit desto sjukare riskerar man att bli.
Citera
2023-08-21, 21:17
  #36
Medlem
Lagerthas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gärningsmannen
PCR test är genspecifika och definitivt inte opålitliga.
PCR metoder har framgångsrikt använts i årtionden.
Du har låtit dig luras av propaganda och desinformation.

Några nya restriktioner i september finns det absolut inget som talar för.

Tänk om det är någon som tar dig på allvar. Du skulle i så fall riskera andra människors liv och hälsa.

Gissar att du, precis som jag, håller tummarna för att ingen alls tar dig på allvar.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback