2023-08-18, 16:14
Medlem
Tarmstuvnings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wooqiprwo
Undrar om Solomon ägt sitt eget boende eller sin egna bil någon gång eller kommer göra det i framtiden. Det måste vara jobbigt att vara beroende av andra och inte kunna fixa sina egna grejer. Hans skulder (där han verkar vägra att göra bot för sin misshandelsdom genom att betala) sätter ju onekligen stopp för hans chanser att få lån etc.

Mmm sitter man med sådana skulder får man inga lån. Vet du om han betalar underhåll för dom andra barnen?
Citera
2023-08-18, 16:22
Medlem
Wooqiprwos avatar
Nu handlar ju inte tråden om mig, men vill jag ha något så köper jag det för egna pengar.

Tror inte S betalar underhåll för tidigare barn och han får inte heller ha kontakt med dem.
Citera
2023-08-18, 16:25
Medlem
Tarmstuvnings avatar
Citat:
Nu handlar ju inte tråden om mig, men vill jag ha något så köper jag det för egna pengar.

Tror inte S betalar underhåll för tidigare barn och han får inte heller ha kontakt med dem.

Det borde han ju göra. Trodde det var en Skyldighet.
Citera
2023-08-18, 16:26
Bannlyst
Citat:

För egna bidrag menar du?
Citera
2023-08-18, 16:27
Medlem
Tarmstuvnings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RobertDavidsson
Enligt vem?
Om det ändå vore så bra, hon har ju betalat för sitt hus själv.
Kan inte tänka mig att nån har förväxlat dig med henne.

Det e bara att leta här i tråden.
Citera
Medlem
Wooqiprwos avatar
Citat:
För egna bidrag menar du?

Med egna kontokort eller kreditkort.

Soloboi får väl allt i kontanter I guess?
Citera
Medlem
Wooqiprwos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tarmstuvning
Det borde han ju göra. Trodde det var en Skyldighet.

Är väl bland annat sånt som ligger hos fogden.
Citera
2023-08-18, 16:29
Bannlyst
Citat:

Man får inte in bidrag till sitt konto menar du?

Jag vet inte hur Solomon får sina pengar men det är garanterat inte bidrag iallafall.
Citera
2023-08-18, 16:29
Medlem
Tarmstuvnings avatar
Citat:
Är väl bland annat sånt som ligger hos fogden.

Ok.. Trodde Försäkringskassan gick in och drog sådant. Men iomd att han ingen inkomst har så finns det kanske inget att dra?
Citera
2023-08-18, 16:36
Medlem
Wooqiprwos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tarmstuvning
Ok.. Trodde Försäkringskassan gick in och drog sådant. Men iomd att han ingen inkomst har så finns det kanske inget att dra?

Det hamnar väl också hos KF till slut om man vägrar göra rätt för sig antar jag? Men kanske finns någon annan som har bättre insikt?
Citera
2023-08-18, 16:45
Medlem
S.Y-Sophies avatar
Citat:
Om du har svårt att skilja på de och dem så kan du använda dom istället. Ett tips bara 😉

Solomon har jobbat som försäljningschef på en mäklarföretag och har jättemycket kunskap som redigerare (vilket han också jobbar med fortfarande). Så han har lite mer att "skryta" med än folk som spenderar hela sin vakna tid på fb-drama. 😉
Men din definition av en värdelös människa kanske skiljer sig från verkligheten.
Vi har folk i tråden som skryter om att de har ärvt ett hus av sitt ex och inte jobbat en dag i hela sitt liv. Är det sånt som imponerar på dig?
Ska man rätta någon för deras språk så kan det ju vara bra om man själv också kan uttrycka sig språkligt utan några som helst fel. När man inte kan använda en och ett korrekt så faller ju tyvärr din egna trovärdighet.

Skulle Fredrik ha jättemycket kunskap om redigering?
Citat:

Tror att det mesta betalas ut till Melina som får agera målvakt. Det är hon som lägger ut tillgångar på blocket. Företaget som pappan har får även de agera målvakt.
Citera
2023-08-18, 16:45
Medlem
Tarmstuvnings avatar
Citat:
Ja det är ju svårt för Solomon att få några bostadsbidrag osv då han inte betalar någon hyra haha. Vet inte om det finns husbilsbidrag eller mögelbidrag?

De enda bidrag jag har kan jag inte säga ifrån mig, men skulle gå att plocka bort dem. Även om det svider så är jag mer fri ekonomiskt än vad Soloboi är.

Så nog om mig. Är du här för att diskutera trådens ämne eller inte?

För att få bostadsbidrag krävs nog att man har en bostad hehe

Sedan kan jag även INFOA Trollet här om att du får INGA bidrag som tex försörjningsstöd, socialbidrag eller var det nu kallas OM du tex äger en fastighet. Då räknas det som kapital och då anser dom att man kan SÄLJA sin bostad.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in