2023-08-18, 09:38
Medlem
Judgments avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mikael2
Bäst är att förbjuda koranbränningar samt införa sharialagar.
Håller med dig. Ett villkor som ska gälla de som hävdar att de vill att människor inte ska få elda ”heliga skrifter” för att undvika att muslimer blir så ilskna att de vill döda en eller fler människor, är att de ska leva under sharialagar.
Citera
2023-08-18, 12:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Secretdesire
Är faktiskt inne på att flytta till Norge för att slippa säkerhetshoten här
Gör så. Det finns väl många anledningar till att lämna Sverige idag. Finns ytterst få länder i väst om ens ngt som tappar på alla fronter som Sverige gjort de sista 10 åren
Citera
2023-08-18, 12:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Czn00
Räcker med att man förbjuder idioter förolämpa andra människors tro, hur fan kan ni var aså korkade och försvara en sån grej.

Sverige är en av dom få idiot länderna världen som står bakom något sånt, skärp er eller så accepterar ni att leva under ständigt hot vilket jag inte vill som en skötsam medborgare.

Vilken logik. Det sträcker sig fan inte långt. Sveriges själ är yttrandefrihet och demokrati. Om du inte vill ha det så lämnar du till valfritt land. Finns mängder av länder. Iran och Pakistan ex
Citera
2023-08-18, 12:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jonte400
Vilken logik. Det sträcker sig fan inte långt. Sveriges själ är yttrandefrihet och demokrati. Om du inte vill ha det så lämnar du till valfritt land. Finns mängder av länder. Iran och Pakistan ex

nix jag vill leva tryggt i de landet jag är född och uppvuxen i.... däremot så kan ni ge i fan andras religion yttrandefrihet är inte samma sak som att förnedra eller provisiera 2miljarder människor.

Hoppas vi slipper några terror attentat i Sverige, men OM det nu ändå sker så hoppas jag att sånna som dig, dvs idioter som tror yttrandefrihet är samma sak som att förolämpa 25% av befolkningen drabbas och inte skötsamma medborgare som mig.
Senast redigerad av Czn00 2023-08-18 kl. 12:57.
Citera
2023-08-18, 13:02
Medlem
Citat:
nix jag vill leva tryggt i de landet jag är född och uppvuxen i.... däremot så kan ni ge i fan andras religion yttrandefrihet är inte samma sak som att förnedra eller provisiera 2miljarder människor.

Hoppas vi slipper några terror attentat i Sverige, men OM det nu ändå sker så hoppas jag att sånna som dig, dvs idioter som tror yttrandefrihet är samma sak som att förolämpa 25% av befolkningen drabbas och inte skötsamma medborgare som mig.
Du förstår inte det längre perspektivet. Islam har i sin grund att breda ut sig. Många muslimer är inte här i Sverige pga flyktingsjäl. De är här för att sprida sin religion vidare.
Vad gör vi nästa gång när islamister säger att vi måste stänga pridetågen?
Eller nästa gång då de vill förbjuda honsexualitet. Du vill böja dig.
Det här är Sverige. Menar du att Islam ska stå över svensk grundlag?
Det är ju just det yttrandefriheten handlar om. Att man ska kunna ha åsikter även om de anses provocerande. Tänk lite för en gångs skull

Jag tycker också att koranbränning är osmakligt. Men jag viker mig fan inte tum när det gäller yttrandefriheten. Ska vi rasera den viktigaste hörnpelaren i en demokrati som Sverige byggt i århundraden för att du är lite rädd. Du är en tvättäkta sojapojke
Senast redigerad av jonte400 2023-08-18 kl. 13:05.
Citera
2023-08-18, 13:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jonte400
Du förstår inte det längre perspektivet. Islam har i sin grund att breda ut sig. Många muslimer är inte här i Sverige pga flyktingsjäl. De är här för att sprida sin religion vidare.
Vad gör vi nästa gång när islamister säger att vi måste stänga pridetågen?
Eller nästa gång då de vill förbjuda honsexualitet. Du vill böja dig.
Det här är Sverige. Menar du att Islam ska stå över svensk grundlag?
Det är ju just det yttrandefriheten handlar om. Att man ska kunna ha åsikter även om de anses provocerande. Tänk lite för en gångs skull

Absolut dom får gärna förbjuda alla bög propoganda som går runt överallt äckligt vidrigt horungar
Citera
2023-08-18, 13:05
Medlem
Citat:
Absolut dom får gärna förbjuda alla bög propoganda som går runt överallt äckligt vidrigt horungar
Men det kommer inte svenska folket gå med på
Citera
2023-08-18, 13:07
Medlem
Dirtydwarfs avatar
Jag tycker det är bra med lite eldning. Det skadar inte vi visar islams vidriga hundar att i Sverige har vi demokrati.

Någon borde dra den där ayatolllan i skägget i Iran och förklarat att så här ser lagen ut i väst. Sköt du ditt och i övrigt kan du suga kul som alla andra islamister och därefter dra åt helvete.
Citera
2023-08-18, 13:54
Medlem
Zvazis avatar
Om det ska bli en dåd, gör det helst under pride parade. Tack.
Citera
2023-08-18, 14:28
Medlem
S3ONs avatar
Varför har de inte agerat ännu? Så jävla avancerat är det inte att skapa kaos.
Citera
2023-08-18, 16:23
Medlem
OptimismPrimes avatar
Kan Sverige inte bara göra som Bush och förklara krig emot terrorism? Sen kastar vi alla suspekta i finkan på Fort Bayard och låter dvärgarna och tigrarna vakta dem. För att få sin mat måste de svara på en gåta eller dyka efter en nyckel. Svårt för babbar som varken kan svenska eller simma!
Citera
2023-08-18, 16:36
Medlem
SkuttCobains avatar
Det är nog nu som det är som tryggast.
Förmodligen kommer inget hända de närmaste vecka eller året. De vet att folk är på tårna denna vecka. Men när media har ledsnat på rapportera och folk glömt bort riskerna är det bättre tider för våra kära terrorister att göra entré. Dessutom tar det en tid att skapa en effektiv terrorplan utan SÄPOs vetskap.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in