Citat:
Ursprungligen postat av
SirSaltAlot
Nu i sommar har jag lagt märke till någon underligt.
Jag castar allt till tvn och det har alltid vart bra upplösning.
Sen en dag märkte jag att nyhetsmorgon på SVT hade riktigt dålig upplösning.
Startade om appen, funkade inte.
Startade om routern, funkade inte.
Castade youtube för att jämföra, hög upplösning. Disney, Netflix, hög upplösning.
Då tänkte jag att det var något problem med svt appen. Den är ju inte superbra.
Någon dag senare, samma sak. Då ber jag min sambo, som har en exakt lika telefon som jag. Huawei p30 Pro att casta.
Samma sak för henne. Allt funkar bra utom svt. Det är gryningt och helt enkelt dålig upplösning.
Då tar jag surfplattan som är en Samsung, då funkat svt med hög upplösning. 😮
Det är så konstigt för bara någon dag sen var det skarp och fin upplösning på även svt.
Var och hälsade på familjen i sommar och jag sitter vid frukostbordet och castar upp svt nyheter på tvn. Då kommer familjen och sätter sig. Direkt anmärker dom på den dåliga upplösningen.
Jag förklarar vad som hänt och alla är överens om att det är märkligt.
Vi pratar om hur ledsen Kina vart över svenska nyheter osv och skämtar om det.
Men, är det så att Kina är sur och har hämnats genom att se till att svt streamas med lite sämre upplösning 😅
Någon annan med huawei som kan testa?
Alltså bara nej, Huawei är ett otroligt professionellt företag som är i framkanten av all teknologi.
USA har inga som helst bevis på att de skulle spionera, deras sk bevis var att en högt uppsatt i Huawei har varit i kinesiska armen i sin ungdom 🤣
Alltså lika löjligt som det mesta med USA.
Det ryktas om att Apple var livrädda för hur snabbt Huawei slog in på marknaden och att Trumpen gjorde dem en tjänst och jävlades med Huawei.