2023-08-17, 21:57
Medlem
hockexs avatar
Känns som man är med ett barn mentalt, man tröttnar rätt fort på den biten
Citera
2023-08-17, 22:02
Medlem
En ung tjej och en gammal farbror..
Dom är båda 2 individer med egen vilja så vill dom vara ihop med varandra, ha sex o njuta av kärlek till varandra så är det deras ensak och ingen ska bry sig.
Citera
2023-08-17, 22:03
Medlem
franges avatar
Nej. Varför skulle man vilja ha en gammal skrynklig kärring med hängpattar som dessutom är infertil? Syftet är ju trots allt att avla barn - det kan man inte med en äcklig kärring, det är fysiskt omöjligt hur mycket man än vill.
Citera
2023-08-17, 22:04
Medlem
Kottkompotts avatar
Samtidigt som jag hyser en viss sympati på äldre rika män som skaffar yngre kvinnor så ser jag vissa problem.

Jamen visst, skitkul att du ser ut som en gammal fjärt och får ligga.med någon som fortfarande är någorlunda fräsch i utstrålningen. Känns säkert jättebra i surdolmen.
Men om man råkar vara den sortens rika som inte bara har jobbet och sina andra rika vänner att tänka på, vore det inte ändå trevligt med en kvinna som inte bara förra året slutade muppa sig som en högstadieelev, men ändå har någon form av mognad i huvudet utan att för den sakens skull ha legat med halva Sverige?

Alla 50+are är ju inte skitfula, menar jag, och en del män kanske kunde ha lite intresse av att slippa peddostämpeln menar jag.

Jaja, om hon är över 20 är du rent formellt aldrig ett peddo, men för 10 år sedan hade det inte varit något snack om att du voro en snuskgubbe av rang.

Återigen, jag förstår till fullo gubbar som vill ligga med yngre kvinnor för utseendets skull, få människor över 50 ser fantastiska ut i mina ögon som inte fyllt 30 än.
Men man är bra underutvecklad om man går med på att stadga sig med mer än 50% åldersskillnad i något stadie i livet.
Jämför med de snusande 25-30åringarna som sitter med volvokeps och snus under läppen, och skjutsar runt en femtonåring som de inte helt otippat med ligger med regelbundet.
Inte helt ovanlig syn ute på landet i landet.
Senast redigerad av Kottkompott 2023-08-17 kl. 22:13.
Citera
2023-08-17, 22:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jack.Cates
Jag menar, vad fan får dessa unga kvinnor ut av att ta en äldre man?
Du skrev det själv. Pengar.

Många kvinnor, och säkert finns en del män också, är beredda att göra mycket för att, i deras egna ögon, slippa förnedringen i att behöva ta ett hederligt arbete för sin försörjning.
Citera
2023-08-17, 22:13
Avslutad
Jag tycker att det är jävligt äckligt och fel att yngre kvinnor väljer gamla gubbar.
Citera
2023-08-17, 22:14
Medlem
Kottkompotts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EmmanuelGoldstein
Du skrev det själv. Pengar.

Många kvinnor, och säkert finns en del män också, är beredda att göra mycket för att, i deras egna ögon, slippa förnedringen i att behöva ta ett hederligt arbete för sin försörjning.
Amen på det, det är rätt förnedrande att jobba om man tjänar mindre än medianlön.
Citera
2023-08-17, 22:16
Medlem
Eponumoss avatar
Citat:
Det känns inte rätt på något sätt att kvinnor på 20 plus blir ihop med män på 40 och 50 plus. Känns som man förstör dessa unga kvinnors liv, som borde satsa på unga män i sin egen ålder. Jag menar, vad fan får dessa unga kvinnor ut av att ta en äldre man? Vad tänker deras föräldrar att deras unga vuxna dotter är ihop med en äldre snubbe? Känns bara jävligt fel. Vad fan ser dessa unga tjejer i äldre snubbar mer än pengar?
Du verkar ha någon sorts inneboende problematik relaterat till tidigare relationer som gör att du ser problem hos andra.

Mina flickvänner får ut en kulturellt, intellektuellt och på andra vis stimulerande tid samtidigt som de får lära sig att ha sex på sätt som de kan bära med sig resten av livet.

Det är ju inte så att jag gifter mig med mina flickvänner, man är tillsammans i några månader och sedan går man vidare.

Inte sällan hör de av sig senare, ibland många, många år senare och vill återuppleva den tid vi hade tillsammans.

Ingen har på något sätt blivit ”förstörd” — förutom att de alla helt säkert kan ställa högre, lite större och mer specifika krav på sina yngre manliga intresserade möjliga älskare.
Citera
2023-08-17, 22:26
Medlem
Citat:
Det känns inte rätt på något sätt att kvinnor på 20 plus blir ihop med män på 40 och 50 plus. Känns som man förstör dessa unga kvinnors liv, som borde satsa på unga män i sin egen ålder. Jag menar, vad fan får dessa unga kvinnor ut av att ta en äldre man? Vad tänker deras föräldrar att deras unga vuxna dotter är ihop med en äldre snubbe? Känns bara jävligt fel. Vad fan ser dessa unga tjejer i äldre snubbar mer än pengar?
Skulle kunna varit jag som din tjej valde i stället 😎 lugn du blir gammal och attraktiv du med.
Ps
Va inte bitter och avundsjuk
Citera
2023-08-17, 22:48
Medlem
Är hon ett barn?
Är de nära släkt?
Är hon förståndshandikappad?
Å r hon i beroendeställning?

Nej på alla tre så är svaret nej.
Citera
2023-08-17, 23:36
Medlem
The-D-Drumpfs avatar
Citat:

Varför skulle det handla om en pengatransaktion? Har du bevis på det?

Det kanske även handlar om att personen är bildad och vacker... så jag tycker att du är lite orättvist.. det kan vara jättejobbigt att vara en ensamstående pappa som varannan vecka har ansvar för sin son.

Därför förstår verkligen inte varför du ger dig på Jimmie Åkesson bara för att han är 44 år och hans nya flickvän är 16 år yngre.
Citera
2023-08-17, 23:47
Medlem
frdks avatar
Citat:

Förr i tiden var dominant kille, passiv tjej normen.
Nu får de söka sig upp i åldern för att hitta den balansen.

Sen ja, det är fel.
Livets resa ser rätt olika ut med 20 års mellanrum.
Hon tänker på sex/skola, han tänker på familjeevent (20/40 år)
Hon tänker på skaffa barn, han tänker på trappa ner (30/50 år)
Hon har småbarnsåren, han tänker på pension och leva i sommarstugan. (40/60 år)

Det är kört att misslyckas, vilket den äldre mannen definitivt vet
men han provar ändå för att ha lite roligt. Jag skulle se det mer som utnyttjande än nått annat.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in