2023-08-17, 23:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av madnesstookthem
En 4:a innebär att det finns konkreta långt gångna planer man känner till och att ett attentat inom kort därför är mycket sannolikt. Den låg på en 4:a under och efter det senaste attentatet eftersom det då rådde en del oklarheter om jöken som utförde dådet var ensam eller inte.

Detta är illa. Jävligt illa. Jag hade varit EXREMT vaksam under rådande kulturfestival i Sthlm även om jag tror att det kan dröja något längre då jag misstänker att man vill genomföra en storskalig attack modell Paris och sådant tar tid att planera. Säger experterna i vart fall.

Sedan vet man ju inte hur länge dom faktiskt planerat. Kanske redan sedan första koranbränningen.

Är det inte djävligt märkligt att man inte kan förebygga dåd när man vet att det finns "konkreta, långt gångna planer..."?

Vad det säger mig, är att Säpo känner till vilka som planerar, vad dem planerar och vart målet är.

Vi ser ingen ökad närvaro av "rättsväsende" på gator och torg. Ändå skrämmer man slag på varenda hjärntjättad svensk... precis som med Covid. "Var uppmärksam, var försiktig, åk inte kollektivtrafik... var rädd!"

Ja, risken för terrordåd finns... det gör den alltid.

Man tvingas ju undra vad fan som egentligen är syftet.

Ska vi be om övervakning?
Citera
2023-08-17, 23:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av costermonger11
Ingen mer än jag som reagerade på att några imamer lämnat över ett lagförslag om hur vi kommer till rätta med koranbränningarna?! Detta framgick på presskonferensen idag tack vare kvällspressen. Varför har ingen ifrågasatt detta helt odemokratiska beslut som dessutom grundas på religion och inte rättsprinciper, hej då sou!

Ett lagförslag är just det - ett FÖRSLAG. Finns inget som säger att det kommer gå igenom i praktiken. I Sverige har alla rätt att komma med lagförslag. Snälla nån, läs på om demokrati innan du uttalar dig.
Citera
2023-08-17, 23:51
Medlem
djuursholms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LillenEklund
Grisen Tobias Bergkvist, kommenderingschef på Noa i expressen:
Exceptionellt uttalande. Det är dags att polisen visar att det är just polisen som innehar våldsmonopol i samhället!
Försvarsmakten lär väl inte agera, vad gör de för nytta egentligen? Mer än att dansa omkring med dildos och leka gaylekar på Prideparaden?
Ett djävla skämt är vad det är, ren cirkus. Har mycket mer förtroende för polisen än de grönklädda töntarna.
Citera
2023-08-17, 23:53
Avslutad
Tre kärringar på presskonferensen så klart. Typ andra meningen hon kläcker ur sig så måste hon nämna högerextrimism som är helt irrelevant och som aldrig varit ett genuint hot mot rikets säkerhet. Det finns inget motsvarande islamistiska terrorister bland högerextrema i Sverige. Inte en enda högerextrem grupp som organiserar och plannerar terrordåd. Otroligt fånigt, men detta visar på vad myndighetens egentliga fokus är - människor som kritiserar den vänsterliberala samhällsordningen.
Citera
2023-08-18, 00:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mingla101
Har den inte varit hög förut ?
Kan nivån nu ha att göra med tidigare beteende ?

Om den nuvarande hotbilden bestod var beslutet att höja nivån. Hotbilden bestod, därmed höjdes nivån. Svårare än så var det inte.
Citera
2023-08-18, 00:03
Medlem
ImTheMans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Clodius
Jovisst var det så det startade, men Jomshof och Hamiltons käcka uttalanden försvårar ju situationen, eller hur?
Nej, det är bara socialdemokratiskt trams.
Citera
2023-08-18, 00:05
Medlem
HeroesSilencios avatar
Fy fan vad pissnödiga de lät på presskonferensen, så klart att det också skulle vara 3 tafatta kärringar som skall leda ett sådant ansvar och givetvis påtala att högerextrema är också farliga. När vi nu har fått varenda muslim på oss! Satan vad PK det lät, säg som det är kärringjävel att muslimerna kommer och de vill slakta oss alla som otrogna hundar.

Vart finns hämndlystnaden hos Svensken? Slår du mig så slår jag tillbaka typ. Skall vi bara finns oss i att Ruinfeldt samt sossar med miljöpartister har totalt kört sönder Sverige i sina klassiska mantran ”vi står upp för asylrätten” det är ju nu vi får smaka på vår egen medicin. Och så var det tack för kaffet för att vi öppnade gränserna för alla som flydde hit.

Ett terrordåd mot oss skall straffas 100 falt tillbaka minst, spräng hela Rinkeby eller Rosengården i Malmö i luften. Bomba ut det bara så kan man bygga Padel hallar eller parker som hundar kan pissa i efteråt. Gör ett eko tillbaka till muslim bögarna, hur agerar USA vid terrordåd? Eller andra länder… de slaktar 1000 muslimer för varje för Amerikanare. De bombar ut en hel by som hämnd med hjälp av deras drönare. Det är inte många terroråd där i U.S. längre kan man understryka.
Men i pissnödiga PK och vänsterstyrda Sverige där skall det vara manifestation på Sergels Torg med blommor och kärlek och Jonas Gardell eller någon annan person som skall stå visa sig med statsministern att man står upp för ondskan genom att sprida kärlek. Vi är så körda i detta avlånga land så man fattar inte!
Citera
2023-08-18, 00:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Maulca
Terroristerna har börjat genom att oroa ett helt land. Sverige är skitnödiga, självmordsbombarna njuter. Vilka broar i Sverige ligger risigt till? Öresundsbron, Ölandsbron, Tjörnbron, Motorvägsbron Södertälje. m.fl. Terrorister är inga barmhärtiga individer.
Tack alla medier som hjälper till att blåsa upp terrorhotet och oroa alla som inte innan var oroliga.

Det har ingenting med saken att göra. Nivån avspeglar graden av hotbilden, inget annat. Varför skulle inte invånarna förtjäna underättas om det?
Citera
2023-08-18, 00:07
Medlem
Mingla101s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av User3899
Om den nuvarande hotbilden bestod var beslutet att höja nivån. Hotbilden bestod, därmed höjdes nivån. Svårare än så var det inte.
Jag håller med dig, idioten tyckte att det var en bra idé att ta emot 2m migranter. Idioten får svara för hur bra det gick ?
Citera
2023-08-18, 00:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wolfess
Ett lagförslag är just det - ett FÖRSLAG. Finns inget som säger att det kommer gå igenom i praktiken. I Sverige har alla rätt att komma med lagförslag. Snälla nån, läs på om demokrati innan du uttalar dig.
Jaså, jag ska läsa på om demokrati? Okej.
Citera
2023-08-18, 00:11
Avslutad
Vilka ska vi vara mest rädda för nu när vi fortsätter att leva som vanligt.
Hizbollah, ryssarna, gängen eller det faktumet att jorden håller på att gå under av miljökatastrofer?
Citera
2023-08-18, 00:13
Medlem
INGENTING KOMMER ATT HÄNDA!

https://www.msn.com/sv-se/nyheter/inrikes/kristersson-terrord%C3%A5d-mot-sverige-har-avv%C3%A4rjts/ar-AA1foI8l?ocid=hpmsn&cvid=37544e0fb63c4c4184a34bf9b 48ad86c&ei=16
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in