2023-08-17, 23:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Niggers
Du länka inte någon fakta utan bara till SÄPO, du kommer med någon fakta. 2 st terrordåden på Drottninggatan var muslimer och terrordådet på Tysk ambassaden var kommunister. Vilka andra terrordåd har skett i Sverige? Även om Stureplans skjutningen 1994 var grymt, så var det inget terrordåd, även om det vara invandrare bakom massmorden.
Jag är inte ansvarig för att bilda andra människor. Jag kan bara påminna dom om att det som sägs inte stämmer enligt officiella siffror och uppgifter. Alla 6-7 årsrapporterna jag hänvisade till finns i länken att läsa, om du är intresserad av fakta.

På fronten av attentat av det slag som SÄPO säger är det mer hotande, så är höger-extrema och liknande bakgrunder tydligt över-representerade, som Anders Bering Breivik, Breivik, Theodor Engström, Fabian Cederholm, Anton Lundin Pettersson, Peter Mangs, John Ausonius m.fl.
Höger-extrema och islamist-extrema är mycket lika i sitt förhållningssätt till sina värderingar. De allra flesta som är höger är inte höger-extrema, och de allra flesta muslimer är inte islamist-extrema.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Robbinist
Är det dumheter tycker du ska bemöta det, med kraft.
KD M och L ... är det tre partier som sitter i regeringskoalition just nu?
Ja. Regeringen består av tre partier.

Blir faktiskt impad av relationen svansföring/kunskap hos dig. Svårslaget.
Citera
Medlem
Vintergrisens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VitruvianskeMannen
Jag anser inte att den fria världen provocerar eller hetsar mot Putin eller Ryssland. Vi protesterar kraftfullt och hjälper det angripna landet Ukraina.

Så när Putin exempelvis kallas för mördare så bör det ses som en "kraftfull protest", men när Muhammed kallas för mördare ska det istället ses som en "provokation", trots att båda dessa personer rimligtvis har/hade en hel del människoliv på sina samveten?

Problemet är att det en person ser som legitim kritik ser en annan som en onödig provokation, så antingen är det okej att kritisera/provocera eller så är det inte det, eller så kör man med dubbla måttstockar.
Citera
2023-08-17, 23:19
Medlem
Äntligen får SÄPO också skarp läge som militären och kan leka lite vid mötesborden med allvarliga rynkade pannor. Vi lyckade inte provocera ryssarna att skicka spioner SÄPO kan jaga så det här är väl näst bäst. Själv tycker jag det är ett misslyckande av SÄPO som inte hållit reda på landsförädarna som åker till Bilderberggruppen, WEF och andra odemokratiska globalistmöten som sen leder till dåliga saker runt om i världen. SÄPO skulle gå igen varenda möte och sen åtala politiker och företagsledare för landsföräderi för det är dessa som är skyldiga till denna massinvandring vi haft som nu resulterar i en nivå 4 och möjligt terroristattentat. Sen när vi får de stora pojkarna i ryggen med NATO så kan vi på riktigt provocera ryssarna också och inte bara muslimer världen över.

Vad det gäller förändringar så blir det väl det gamla vanliga som mer inskränkningar i demokratin, yttrandefrihet och pressfrihet. Att lösa de riktiga problemen går ju inte för det passar inte makten. Allt medan boendet blir dyrare och inflationen äter upp våra löner som inte följ med i utvecklingen på många år, folk ska ju oroa sig för annat än välfärd, löner och demonstrationer. Lägg till att våra industrier och välfärdsföretag köps upp och hamnar utomlands så har vi en mysig framtid så det gäller att tänka till nästa gång det är val så vi inte sjunker djupare i skiten.
Citera
2023-08-17, 23:21
Medlem
JohnClarks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DazeHereToAmaze91
Jo tack, men detta visste vi ju redan, inte sant?

Så för att vi ska lyfta ett problem som vi alla är medvetna om så ska vi anropa smutsiga islamister som ska mörda oss? Som kan komma att kosta vårt land flertalet miljarder kronor, oskyldiga mördas osv.

Låter ju helt efterblivet.

Tror Paludan m.fl. ser det som viktigare att Islamifieringen av Sverige upphör innan det är för sent än att några omkommer i terrordåd och att det kostar samhället. På sätt och vis så är han i symbios med terroristerna som blir hans ”nyttiga idioter”. Tråkigt att detta ska behöva gå så långt och att just Sverige drabbas. Men tror samtidigt att de är viktigt att det kommer upp till ytan. Man ska komma ihåg att de flesta är fredliga, men tillräckligt många både stödjer och tar inte avstånd från dessa handlingar. Allt för många accepterar fortfarande hederskultur, kvinnoförtryck, sharia, kusinknulleri och andra avarter av denna sjuka kultur. Detta är sådant de flesta av oss nog inte vill ha i Sverige. Det förstör vårt land.
Citera
2023-08-17, 23:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 2022-12-31
På ett konstigt sätt hoppas jag att det sker en terrorattack, det kanske är det vi behöver för att enas som ett folk och land. Vi behöver slå ut Islam ur Sverige och Europa fullständigt.

Bara tråkigt att alla dessa radikaliserade muslimer måste döda oskyldiga svenskar. Döda alla politiker istället!

Inga svenskar kommer göra något. Ingen verklig reaktion. Bara snack.
Citera
2023-08-17, 23:22
Medlem
Beta-Bums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Niggers
Du länka inte någon fakta utan bara till SÄPO, ...
I det här fallet finns det inget som du anser vara fakta, när inte ens SÄPO's egen information duger.
Vad är då tillförlitligt enligt dig?
Vem skall vi tro på? En rando på flashback eller SÄPO? vem har högre trovärdighet?
Citera
2023-08-17, 23:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av klinkerhofen
menar du att ryssarna skulle hitta på något så att muselmanerna får skulden?
en så kallad false flag?

ja omöjligt är det väl inte, om än osannolikt?
Jag menar att det är fjantigt att påstå att koranbränning kommer att leda till att andra länder begår terrorhandlingar i Sverige. Det vi gör mot Ryssland är betydligt ovänligare och har större konsekvenser för deras befolkning än när
man bränner en helig skrift, men de bombar oss ändå inte.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av blabarssylt
Såg vi inte förra veckan att invandrare som till och med kom från samma land försökte massmörda varandra? Tror du på allvar att det är den enda konflikten mellan invandrade grupper?

Jag minns att en palestiner försökte elda upp synagogan i Göteborg. Minns också att en moske brann upp i en olyckshändelse, men det basunerades ut som SD-terrordåd. Har vi några andra brandattacker mot religiösa byggnader i Sverige på senare år?

(Palestiniern med molotovcocktailen dömdes inte till utvisning pga sitt eldande, eftersom domstolen ansåg att dådet kunde leda till konsekvenser från judisk sida om han skickades tillbaka till Palestina.)
Svenskar försöker 'massmörda varandra' i inte alltför olik omfattning med i så fall.

Brott förekommer av alla tillhörigheter mot alla tillhörigheter, även utan tillhörigheter. Och alla minoriteter utsätts för stigmatisering i olika form och grad. I synnerhet om det rör sig om en synlig skillnad. Samma sak ser vi i grundskolans skoklasser, räcker med att någon är adopterad (ser annorlunda ut), eller bara klär sig i en stil som inte accepteras av omgivningen just då osv osv. Ibland är det t.o.m. majoriteten som utsätts för stigmatisering, t.ex. i USAs Hawaii eller Nya Zeeland.
Den här sociala företeelsen vet vi alla om sen barnsben.

Så du känner inte till ifall moskéer eller andra sammankomstlokaler har angripits, omringats, vandaliserats och bränts ner 'på senare år'?
Jag har en känsla av att du kommer underkänna vilken källa jag än visar dig, så jag tycker det är dags du tar reda på det själv ifrån källor du själv väljer. Om du vill veta, vill säga.
Men jag gissar du kommer acceptera, utan källhänvisningar, att inga svenska kristna kyrkor eller religiösa byggnader har bränts ner 'på senare år'.
Citera
Medlem
DeekinTTs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av djuursholm
Ledsen att säga det, men din rädsla är påtaglig gubben. De som känner något behov av att poängtera att de inte alls är rädda är samma personer som satt och gråtrunkade åt presskonferensen. Sitter man i morsans källare i Haparanda och spelar World of Warcraft behöver man väl visserligen inte vara på sin vakt efter skäggbarn med Kalashnikov, det är just huvudstaden det berör. Möjligtvis Göteborg också. Förhoppningsvis Malmö, men det är väl för mycket begärt.

Vet inte vad du snackar om. Du kanske projicerar så att det känns bättre?
Citera
2023-08-17, 23:29
Medlem
Grisen Tobias Bergkvist, kommenderingschef på Noa i expressen:

Citat:
Det är i slutändan en enskild polis som kommer att möta hotet där ute.
Citera
2023-08-17, 23:30
Medlem
Tuors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Beta-Bum
I det här fallet finns det inget som du anser vara fakta, när inte ens SÄPO's egen information duger.
Vad är då tillförlitligt enligt dig?
Vem skall vi tro på? En rando på flashback eller SÄPO? vem har högre trovärdighet?

Absolut inte SKRÄPO.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in