2023-08-17, 19:50
Medlem
AllHailBoognishs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DazeHereToAmaze91
Det går ju inte att resonera med dig, du har noll självinsikt och noll verklighetsförankring.
Säger förrädaren som krokar arm med fienden i början av en svår prövotid för nationen. Du har på fullt allvar hävdat att den som använder simpla trycksaker för att utföra en provokation i princip får skylla sig själv om reaktionen blir mord, massmord eller brutalt våld. Du tar de svagsinta våldsverkarnas sida och skuldbelägger de som utövar basal yttrandefrihet i en frihetlig nation, genom att påstå att de genom detta ”slog första slaget”. Skäms på dig!
Citera
Medlem
-DaRude-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blondins
Varför försöker du få det att handla om dessa två irakier?
Det handlar om svensk grundlagsskyddad yttrandefrihet.

Patetiskt försök.

Alla ni som sitter här och skrattar åt säkerhetshoten och uppmuntrar till fler koranbränningar är de första som skulle lägga benen på ryggen, därav min kommentar att hur principfast du än försöker vara så kommer du snabbt glömma det om du själv drabbas. Du kommer aldrig anse att ditt liv är värt priset. Lite som när Magdalena Andersson satt i stridsmundering och smått vinberusad pratade om krig och att Sverige är redo. Jaså, vem är redo att offra sitt liv, är det Magdalena? Det är bara massa båg. Jag anser inte att svenskar ska dö för att den där förbannade irakiern ska få bränna koranen varje vecka, nej. Du pratar om "grundlagsskyddad yttrandefrihet" som att Sverige aldrig ändrat på dessa definitioner förut. Får jag påminna min herre om att du i Sverige kan dömas i domstol för att du använt n-ordet?
Citera
Bannlyst
Citat:
Vi pratar fortfarande inte om individer eller sitter och förvarar dessa individer.

Problemet är att extremister på andra sidan jorden lipar och hotar om terrordåd för att folk bränner papper i Sverige och nu vill folk tumma på yttrandefriheten pga detta.

Jag säger ju det

Salwan Momika (SD) inte bara vill "tumma på" yttrandefriheten, han vill helt avskaffa delar av den
Citera
Medlem
Blondinss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snooper123
Varför säger SÄPO att det inte bara är muslimsk terror son gör att man höjer nivå, utan att det är pga högerextremism också?

För att inte peka ut muslimer.

Patetiska är dom.
Citera
Medlem
Nu ska svennarna förstå Turkiets synpunkt på terrorism. Svennarna började tjafsa med Turkiet hela tiden.
Citera
2023-08-17, 19:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mrflink
Så är det. Jag tycker att vi ska möta våld med våld. Dags att beväpna sig och slänga ut ALLA muslimer ur landet.

Ser fram emot att dricka ert blod! Din etniska lille svenne fitta
Citera
2023-08-17, 19:52
Medlem
Alla idiotiska bränningar av helig skrift måste omedelbart förbjudas för det är inte förenligt med Sveriges säkerhet eller utrikes politiska ambitioner. Oskyldiga människors liv och hälsa riskeras samt Sveriges Nato ansökan på grund av fördärvligt beteende. Detta är ren och skär idioti och spelar fiender till Sveriges väl och ve i händerna. Svensk polis har försökt att stoppa detta men inte fått gehör av domstolen. Jag undrar om dumheten i samhället är pandemisk?
Senast redigerad av Truefighter 2023-08-17 kl. 20:13.
Citera
2023-08-17, 19:52
Medlem
snooper123s avatar
Citat:
För att inte peka ut muslimer.

Patetiska är dom.
Ja det är patetiskt. När det väl sker en terrorattack så kommer många muslimer i Sverige tycka att det var rätt åt oss.
Citera
2023-08-17, 19:53
Medlem
Blondinss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -DaRude-
Alla ni som sitter här och skrattar åt säkerhetshoten och uppmuntrar till fler koranbränningar är de första som skulle lägga benen på ryggen, därav min kommentar att hur principfast du än försöker vara så kommer du snabbt glömma det om du själv drabbas. Du kommer aldrig anse att ditt liv är värt priset. Lite som när Magdalena Andersson satt i stridsmundering och smått vinberusad pratade om krig och att Sverige är redo. Jaså, vem är redo att offra sitt liv, är det Magdalena? Det är bara massa båg. Jag anser inte att svenskar ska dö för att den där förbannade irakiern ska få bränna koranen varje vecka, nej. Du pratar om "grundlagsskyddad yttrandefrihet" som att Sverige aldrig ändrat på dessa definitioner förut. Får jag påminna min herre om att du i Sverige kan dömas i domstol för att du använt n-ordet?

Ja, jag kommer givetvis fly till Afghanistan så fort något händer.

Liknar du att säga "neger" med att bränna papper?

Vill påminna dig om att bara för att vi har yttrandefrihet så får man inte säga vad man vill. Men nu pratar vi inte om att säga neger.
Nu pratar vi om att elda papper och att kränkta talibaner i Mellanöstern uppmanar till terrordåd pga detta.
Citera
2023-08-17, 19:53
Medlem
Citat:
Problemet är att extremister på andra sidan jorden lipar och hotar om terrordåd för att folk bränner papper i Sverige och nu vill folk tumma på yttrandefriheten pga detta.
Yttrandefriheten har inget med saken att göra. Du kan lära dig mer om hur yttrandefriheten faktiskt fungerar här: (FB) Terrorhotsnivån höjs från nivå 3 till 4 (2023-08-17)
Citera
2023-08-17, 19:54
Medlem
Blondinss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snooper123
Ja det är patetiskt. När det väl sker en terrorattack så kommer många muslimer i Sverige tycka att det var rätt åt oss.

Och det får dom gärna tycka. Men då bör dom inte vara i Sverige.
Citera
2023-08-17, 19:54
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Gents
Såhär. Om jag varit muslim, då hade jag tagit avstånd mot alla hot mot Sverige. Varför skulle jag som fredlig muslim vilja att Sverige råkar ut för attentat, landet som tagit emot mig?

Kan någon visa någon muslim som tagit avstånd från hoten mot Sverige?

"Muslimer ska väl inte behöva.." Jo, det är just precis det man ska, eftersom det är samma sagobok som byggt fram dessa sjuka människor.

Det kan du glömma. De sitter och myser i sina förortslägenheter och hoppas det ska smälla.
Precis som under vågen av terrorattacker mot Europa av ISIS runt 2015. Helt knäpptyst.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in