2023-08-17, 19:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Robbinist
Ta på dig AIKs supporterklubbs färger, och ställ dig mitt bland Djurgårdsklacken, bränn deras flagga mitt framför dom, och försvara dig med "Men vafan skärp er, det är ju bara tyg?".

Lägg ner nu.

Så du menar att Sverige är som Djurgårdsklacken och Svensken/koranbrännaren är AIK?

Är ju iofs nästan så det blivit. Vi har förlorat rätten och makten över vårt egna land, demokrati och yttrandefrihet.

Nästan som vi måste anpassa allt mer för en annan religion och kultur, än stå upp för vårt egna och det Sverige bygger på.
Citera
2023-08-17, 19:01
Medlem
Citat:
Våldsbejakande islamism är det som ökat mest i hotbilden på senaste tid - enligt SÄPOchefen von Essen. Tidigare har vi varit ett legitimt mål (mest riktat mot SDs islamfientliga propaganga) och på senaste tiden har detta ökat till att Sverige nu är ett prioriterat mål.

Jag tror att majoriteten av den hot-detaljen består i att folk många länder med islamisk majoritet ser svenska regeringen, svenska domstolar och svensk polis stå bakom koranbränningen. Det är en statsaktion, i internationella ögon.

Om vi nekar demonstrationstillstånd för sånt här skit, så är koranbrännare fortfarande fullt fria att ställa sig på öppen gata, yttra sina åsikter och bränna koraner, men som privatpersoner. Dom är inte längre åsikts-ambassadörer för svenska staten.

Om vi gör den förändringen, så tror jag att det kommer ses- och förstås för vad vi står för, i omvärldens- och i princip alla muslimers ögon. Det kan tolkas som en försonlig gest av vår stat, mot de som vi kränker genom att ha sanktionerat statligt. Det skulle kunna förändra läget ganska påtagligt för Sverige, i bästa fall även på kort tidsspann.

Då vi kan fokusera på dom nödvändiga problemen typ NATO-medlemskapet och Rysslands framtida agerande, och inte ägna våra resurser åt sånt som vi orsakar själva.

I have spoken

Håller med.
Citera
2023-08-17, 19:01
Medlem
Madagascars avatar
Britterna uppdaterade sina reseråd för Sverige i Söndags.

Till "mycket troligt med terrorattacker i Sverige"

Är det brittisk info som fått Sverige att höja från 3 till 4?
Citera
2023-08-17, 19:02
Medlem
Stjaertsmoers avatar
Citat:
Ta på dig AIKs supporterklubbs färger, och ställ dig mitt bland Djurgårdsklacken, bränn deras flagga mitt framför dom, och försvara dig med "Men vafan skärp er, det är ju bara tyg?".

Lägg ner nu.

Nu är ju dock situationen så att muslimerna har inget i västvärlden att göra. Hade vi åkt ner till deras jävla skitländer och bränt deras böcker framför deras ögon så hade jag köpt att dom blev förbannade och förväntat mig en reaktion.

"Lägg ner nu." Idiot.
Citera
Medlem
Blondinss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DazeHereToAmaze91
"Om lagen förändras" så är det ju pga er.

Ingen har diskuterat förändringen av lagen innan ni började härja.

Påminner lite om amerikanare och deras jävla tjat om deras rätt att äga vapen. Ni bidrar till skiten, men ni kan inte inse det själva.

"Vi har inte gjort något fel! Rör inte våra vapen". Nej för det är ju sen vita pojkar/män som oftast gör dessa massskjutningar i skolar, inne i klubbar, i kyrkor osv. Dessa personer hade aldrig åkt till ghettot (oftast är dom vita, aspiga mobboffer) och ens vågat eller fått köpa vapen illegalt av någon där.

Sen så har dom skolskjutningar VARJE MÅNAD. Och vad hade han som dödade folk i Vegas? Han ägde väl 50-60 st vapen.

Dvs ni är högst bidragande till allt detta

Vilka är "ni"? Vi som är för din rätt att få bränna papper. Att få yttra din åsikt?

Ditt tänk är så jävla skevt så det finns inte.

Åk till ett annat land om ett land med demokratisk frihet inte passar.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Korv-Bajs
"Även rikspolischef Anders Thornberg uppmanade svenskarna att leva som vanligt och våga gå på evenemang och åka kollektivt.

– Du ska inte kapitulera inför hotet. Du ska leva som du har gjort tidigare. Och göra de saker i vardagen som du brukar.
Med det sagt är det bra att vara vaksam.
Du känner bäst din närmiljö och ser du någonting som avviker från hur det brukar vara att meddela polis

så att vi kan göra åtgärder om det är nödvändigt.
"

https://www.expressen.se/nyheter/kristersson-om-hojda-terrorhotet-var-extra-vaksamma/

Min granne har köpt ny bil.
Ska jag ringa 114 14 eller 112?

Vilket ordval

"DU SKA.... "

Är han efterbliven? Varför säger han åt folk vad de SKA göra? Typiskt polisbeteende Så om folk blint lyder honom tar han på sig skulden? Nej då kommer han skylla ifrån sig....

Han kan däremot REKOMMENDERA hur folk ska agera.

Jösses Han verkar lite för länge ha suttit på en maktposition där han vant sig att ta beslut för folk.

wtf?

Jag är vuxen, jag är myndig, jag kan ta egna beslut
Senast redigerad av Maoslilla 2023-08-17 kl. 19:07.
Citera
2023-08-17, 19:03
Medlem
Trollet420s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Maulca
Ska vi fortsätta och ha en yttrandefrihet eller inte?

Jo men de vill ju så klart ta bort den genom hets mot folk grupp.. Det är väl hela planen att avskaffa yttrande friheten på detta sätt.
Citera
2023-08-17, 19:03
Medlem
Blondinss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av eldlagan
Är ju iofs nästan så det blivit. Vi har förlorat rätten och makten över vårt egna land, demokrati och yttrandefrihet.

Nästan som vi måste anpassa allt mer för en annan religion och kultur, än stå upp för vårt egna och det Sverige bygger på.

Precis detta. Och här sitter det folk som hellre strävar bakåt och viker sig för hot om våld. Istället för att stå upp för det Sverige bygger på.
Citera
2023-08-17, 19:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stjaertsmoer
Nu är ju dock situationen så att muslimerna har inget i västvärlden att göra. Hade vi åkt ner till deras jävla skitländer och bränt deras böcker framför deras ögon så hade jag köpt att dom blev förbannade och förväntat mig en reaktion.

"Lägg ner nu." Idiot.

Exakt så. Men svensken är så dum så vi redan gett bort vår kultur och land på allvar till islam. ”Sverige är lika islamskt som kristet” hör man vänstern säga.
Citera
2023-08-17, 19:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Maulca
Ska vi fortsätta och ha en yttrandefrihet eller inte?

Ja absolut. Om en väljare och svensk medborgare får säga sitt bland alla, "Topp-Politiker" som har svaret på allt. Stort skämt alltihop
Citera
2023-08-17, 19:05
Medlem
Inteillapinkats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Greven101
Sen på pucken, varför höjdes den inte när reaktionerna från koranbränningarna hände?

På grund av strategi och köpa tid, avgöra en bedömning av all inhämtad data och analyser tar tid.
Citera
2023-08-17, 19:06
Medlem
Korv-Bajss avatar
Så vi ska alltså leva precis som vanligt,
och precis som vanligen ringa till polisen om vi
"hör nån som pratar om något konstigt",
eller om vi
"ser någon som studerar någon annan".

För då kommer polisen, precis som vanligt, bums och åtgärdar det omedelbart.

https://www.expressen.se/nyheter/kristersson-om-hojda-terrorhotet-var-extra-vaksamma/

Var det bara jag som hörde Ulf Kristersson "prata om något konstigt" idag?
Eller är det någon som, precis som vanligt, har ringt polisen?
Senast redigerad av Korv-Bajs 2023-08-17 kl. 19:11.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in