2023-08-17, 18:56
Medlem
Korv-Bajss avatar
"Även rikspolischef Anders Thornberg uppmanade svenskarna att leva som vanligt och våga gå på evenemang och åka kollektivt.

– Du ska inte kapitulera inför hotet. Du ska leva som du har gjort tidigare. Och göra de saker i vardagen som du brukar.
Med det sagt är det bra att vara vaksam.
Du känner bäst din närmiljö och ser du någonting som avviker från hur det brukar vara att meddela polis

så att vi kan göra åtgärder om det är nödvändigt.
"

https://www.expressen.se/nyheter/kristersson-om-hojda-terrorhotet-var-extra-vaksamma/

Min granne har köpt ny bil.
Ska jag ringa 114 14 eller 112?
Citera
Medlem
Blondinss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wasp101
Snälla säg mig; är jag en komplett idiot som trots vetskapen att mina potentiella barn får det sämre än mig själv, önskar sätta vita barn till jorden med kvinnan jag vill dela resten av livet med?

Det är inte speciellt intelligent, nej.
Adoptera istället.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svitjod88
Då var dagen kommen. Terrorhotsnivån kommer idag att höjas från nivå 3 till nivå 4 vilket innebär högt hot.

Kommer det ske några förändringar i ditt liv fr o m nu?

Diskutera!

https://www.dn.se/sverige/uppgifter-terrorhotnivan-hojs-till-4/

Inte direkt.

Muslimer är mest kända för misslyckade terrorförsök i Sverige så det är nog lugnt!
Citera
2023-08-17, 18:57
Medlem
Maulcas avatar
Ska vi fortsätta och ha en yttrandefrihet eller inte?
Citera
Medlem
Det tål att upprepas; Det en svensk clown sa, "Sverige har aldrig varit tryggare."
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CHALLETVAERVIGG
Sluta skriv här om du inte förstår vad vår grundlagsskyddade yttrandefrihet innebär.
Klart att yttrandefrihet kan, får och är kränkande ibland det är det som är hela grejen hajar du!

Yttrandefrihet omfattar en frihet att yttra och föra fram åsikter utan censur, begränsning eller någon typ av bestraffning. FN:s deklaration formulerar friheten på följande sätt: "Var och en har rätt till [...] yttrandefrihet. Denna rätt innefattar frihet för envar att utan ingripanden hysa åsikter och frihet att söka, mottaga och sprida upplysningar och tankar genom varje slags uttrycksmedel och utan hänsyn till gränser". En liknande text finns också i Europakonventionen om mänskliga rättigheter och FN:s konvention om civila och politiska rättigheter (se Artikel 19).
Another one. Om du bara visste hur många hundra gånger jag hört det där under mina drygt 15 år på FB (under olika namn)
Varför vill du hindra min yttrandefrihet nu då? ("Sluta skriv här ..."). Är det för att den är provocerande .. eller?
Citera
2023-08-17, 18:58
Medlem
PeterJihadis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Maulca

Givetvis.
Citera
2023-08-17, 18:58
Medlem
Framtyrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av madnesstookthem
Så det internationella hotet och hatet mot Sverige kommer på något sätt...från svenska muslimer?

Vilka tror du att dom misstänker utgöra ett hot?
Muslimer i Bangladesh? Eller muslimer som befinner sig på svensk mark?
Citera
2023-08-17, 18:59
Medlem
Ja förmodligen kommer Putin anordna ett "attentant" som ser ut att komma från en ensam galning typ Akilov, IS eller AQ. Antar det finns koll? Säpo är på tårna? Semester?
Snarare CIA, och UK som har koll.
Senast redigerad av King Devil 2023-08-17 kl. 19:03.
Citera
2023-08-17, 19:00
Medlem
Korv-Bajss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Maulca

Inshallah!
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Blondins
Om lagen förändras så är det på grund av hot från extremister. Inget annat. Jag ser hellre att oskyldiga dör än att vi drar ner byxorna och låter extremister knulla oss i röven.

Du är en bakåtsträvare. Du hör hemma bland terroristerna.

Ditt rabbel om offerkoftor och "ni har bidragit till detta" makes no sense.

Lämna Sverige är du snäll.
"Om lagen förändras" så är det ju pga er.

Ingen har diskuterat förändringen av lagen innan ni började härja.

Påminner lite om amerikanare och deras jävla tjat om deras rätt att äga vapen. Ni bidrar till skiten, men ni kan inte inse det själva.

"Vi har inte gjort något fel! Rör inte våra vapen". Nej för det är ju sen vita pojkar/män som oftast gör dessa massskjutningar i skolar, inne i klubbar, i kyrkor osv. Dessa personer hade aldrig åkt till ghettot (oftast är dom vita, aspiga mobboffer) och ens vågat eller fått köpa vapen illegalt av någon där.

Sen så har dom skolskjutningar VARJE MÅNAD. Och vad hade han som dödade folk i Vegas? Han ägde väl 50-60 st vapen.

Dvs ni är högst bidragande till allt detta
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DazeHereToAmaze91
Kan folk svara på detta?

På ett ärligt, vuxet sätt.

1) På vilket sätt har Sverige gynnats av att fula, feta dansken Paludan har bränt en koran?

Menar du "Sverige" som i medborgarna, har det tyvärr inte gett upphov till särskilt många fördelar. Menar du istället "Sverige" som ett gäng inflytelserika och kapitalstarka individer, har det snarare lett till en ökad totalitär kontroll över boskapet (medborgarna) och större ekonomiska resurser för de styrande. I den här specifika situationen kan vi förvänta oss nya lagar och mer uppoffring av integritet samt personlig frihet. Dessa förändringar är ju inte heller kostnadsfria, därmed kan skattepengar sugas ut från diverse organisationer och myndigheter. Jag är även övertygad om att en mer långsiktig och sofistikerad plan är i rörelse, men vi får vänta och se vilken agenda som faktiskt är på spel.

Det nödvändiga steget är att svenska medborgare blir medvetna om den pågående propagandan. När enighet råder och människor vågar uttrycka sina åsikter utan skam eller rädsla för repressalier, tappar manipulationen sin kraft.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in