2023-08-17, 15:54
Medlem
Flufffens avatar
Klart journalisten vill skylla på SD. Första frågan, så förutsägbart Muslimerna har absolut inget egenansvar, de förstår ju inte bättre.
Citera
2023-08-17, 15:55
Medlem
Flufffens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VitruvianskeMannen
En bra första fråga från DN på nu pågående presskonferens:

Att belysa Sverigedemokraterna och specifikt Richard Jomshofs skuld till att vi nu står i detta läge. Det hat och hets de har skapat under flera års tid är ju själva grundorsaken till att vi nu är där vi är.
Det är islam som är grundorsaken.
Citera
2023-08-17, 15:55
Medlem
okok1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VitruvianskeMannen
En bra första fråga från DN på nu pågående presskonferens:

Att belysa Sverigedemokraterna och specifikt Richard Jomshofs skuld till att vi nu står i detta läge. Det hat och hets de har skapat under flera års tid är ju själva grundorsaken till att vi nu är där vi är.

Så du menar att alla terrordåd som sker i muslimska länder varje år - det är alltså SDs fel?
Citera
2023-08-17, 15:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kaptagon
De skulle även planerat ett attentat i Täby galleria. En kompis kompis som jobbar på SOS alarm som är källan.

Hon nämnde Täby för mig också!
Om vi båda hört det kanske det ligger någon sanning i det...
Citera
2023-08-17, 15:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Waji
Sjukt land Sverige är. Punktmarkera islamisterna. Skjut dom om det behövs. Släng ut Packet från Sverige och förbjud islamer att utföra aktiviter som kan skada Sverige. Stoppa all bistånd

Själv drar jag till Spanien i 1 1/2 vecka.. känns tryggare än det här jävla landet som just nu böjer sig för islam.

Vad får dig att tro att Spanien är bättre än Sverige?

Terrorattacken i Stockholm tog fem liv, medan den i Madrid dödade flera hundra och skadade flera tusen och var den värsta attacken i Västeuropa sedan fredstiden inleddes.
Citera
2023-08-17, 15:57
Medlem
VitruvianskeMannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av okok1
Så du menar att alla terrordåd som sker i muslimska länder varje år - det är alltså SDs fel?

Nej, vad får dig att tro det?
Citera
2023-08-17, 15:58
Medlem
okok1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av captainalex
Och där confirmade Ulf krissterson på presskonfersen att ett terrordåd avstyrts och gripanden har skett!.
Hur många greps?
Citera
2023-08-17, 15:58
Medlem
madnesstookthems avatar
Så en ny koranbränning är beviljad imorgon utanför Irans ambassad. HUR I HELVETE kan man godkänna det!! Jag är helt jävla mållös. Säg NEJ och ta sedan den juridiska konsekvensen för i HELVETE!

Den dagen vi hamnar i krig kommer vi först säkerställa att alla våra vapen exporteras enligt avtal. Vår naivitet och plikttrogenhet blir vår undergång.
Citera
2023-08-17, 15:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nilsson24
Hon nämnde Täby för mig också!
Om vi båda hört det kanske det ligger någon sanning i det...

Eller så har ni blivit trollade båda två. Täby är imamen Reinfeldts hemort.
Citera
2023-08-17, 16:00
Medlem
VitruvianskeMannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av madnesstookthem
Så en ny koranbränning är beviljad imorgon utanför Irans ambassad. HUR I HELVETE kan man godkänna det!! Jag är helt jävla mållös. Säg NEJ och ta sedan den juridiska konsekvensen för i HELVETE!

Den dagen vi hamnar i krig kommer vi först säkerställa att alla våra vapen exporteras enligt avtal. Vår naivitet och plikttrogenhet blir vår undergång.

Jag kan bara hålla med. Det är ju fullständigt sjukt, denna naivitet.

Finland, Tyskland, med flera länder, har redan agerat resolut mot denna hets. Men i dum-Sverige ..... inget tänk!
Citera
Avslutad
Citat:
”Vi står upp för vårt sätt att leva men vi skyddar oss.”
https://www.di.se/nyheter/kristersson-vi-star-upp-for-vart-satt-att-leva/

En mening som visar varför Kristersson är vår statsminister
Citera
Medlem
vanartads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hank1338
För oss i samhället så innebär det ökade befogenheter vid visiteringar. Militär närvaro i stora till medelstora städer och aktiv gränspatrullering.

Var finns detta att läsa?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in