2023-08-17, 14:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gooza
Nej men vadå begära ut. H*n menar ju att SÄPO enligt offentlighetsprincipen måste ringa Aftonbladet och berätta om sina gripanden. Annars går det emot internationella lagar ju

Halmgubbe delux
Citera
2023-08-17, 14:30
Medlem
Vad händer med BOLÅNERÄNTORNA nu efter detta?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hamsterboll
Nu vore det passande om alla muslimska kvinnor tog av sig slöjan i solidaritet med oss andra. För att visa att vi står enade mot islamistisk terrorism.

Och ta av sig burkan för att visa att de inte är något hot (bär bomb-bälten därunder, en teknik som använts åtskilliga gånger)
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Haaaaag
Terrorattentat har ju skett på många ställen som inte råkat vara huvudstaden, t ex: Nice 2016, München 2016, Åbo 2017, Sankt Petersburg 2017, Barcelona 2017, Manchester 2017...

De större städerna är det givetsvis hot på, men Stockholm är så klart högst risk. Kan inte tänka mig att det finns större symbolvärde i nån liten landsbygd, än Sthlm.
Citera
2023-08-17, 14:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av King Pin
Det cirkulerar ett mess bland ungdomar i Stockholm om att de gripit folk som planerat något i MOS och Täby Centrum. Sannolikt bara någon som vill skrämmas, men tänkte att det var intressant ändå.

jag är kanske tvåa på pucken, men det stämmer, enligt direkta källor.
Citera
2023-08-17, 14:31
Medlem
Vad har hänt för att de ska höja från 3 till 4? Varför kör de inte ut den där iraniern som provocerar med koranbränningar?

Citat:
Ursprungligen postat av nydagnyatider
Allt är bara ett spel för att skräpo och polisen ska få ökade anslag
Ja, mycket är ren teater.
Citera
2023-08-17, 14:33
Medlem
goozas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vasaboy28
Halmgubbe delux

Trögtänkt delux? Det är ju i grund och botten vad du säger med ditt resonemang. Du menar ju att vi alla borde ha fått reda på om nämnda gripanden har skett. Då antar jag att du menar i form av media. Som att SÄPO måste gå ut med informationen. För enligt dig själv så strider det ju mot internationell lag om de inte gör det. Eller vad är det du menar egentligen?
Citera
2023-08-17, 14:33
Avslutad
Om man läser här så inser man att Al-Qaidas förbindelse med grupperingar i Somalia är omfattande
https://cve.se/download/18.12bd935418529dd09f813281/1671616943684/22-8452%20PM_Somalia_221121.pdf

Mitt stalltips är att somalier i Sverige med anknytning till Al-Shabaab i Somalia, vilket rimligen kan anses som systerorganisation till Al Qaida kommer att genomföra ett ev dåd. Möjligheten att få tag på vapen i förorten av mer ”handlande med substanser” somalier är givetvis enkelt.
Citera
2023-08-17, 14:34
Medlem
Att godkänna bränningar är givetsvis en dålig ide från första början:

I 16:8 BrB den som uttrycker missaktning mot en folkgrupp gör sig skyldig till hets mot folkgrupp är ett brott. Vidare kan man göra sig skyldig till brott om man uppmanar andra människor att begå brottsliga handlingar. Detta kallas uppvigling och är förbjudet enligt 16:5 BrB. Att uppmana till våld eller uttrycka sig starkt kränkande om en grupp är alltså olagligt, även om det är en politisk åsikt som ligger bakom uttalandet. Det innebär inte att man inte får diskutera tex ”känsliga” saker, men gränsen går vid kränkningar och uppmaning till våld.

Källa: Lawline
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nydagnyatider
Allt är bara ett spel för att skräpo och polisen ska få ökade anslag

100% korrekt. Tomma tunnor rasslar mest och inflationen tär på polisens lön, så det här är ett sätt att få mer i finansiering.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MainF
Och ta av sig burkan för att visa att de inte är något hot (bär bomb-bälten därunder, en teknik som använts åtskilliga gånger)

Inte jättemysigt nuförtiden när ett tält går förbi en på gatan..
Citera
Medlem
goozas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vasaboy28
Halmgubbe delux

Citat:
Ursprungligen postat av Bebbanburg
jag är kanske tvåa på pucken, men det stämmer, enligt direkta källor.

Inte för att vara sån, men trea på pucken. Det var exakt detta jag syftade på tidigare i tråden.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in