2023-08-17, 14:25
Medlem
Det blir threat level midnight!
Citera
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Enders.Aldebrink
Eller så kan man göra båda.
Att gå och vara rädd är ju dumt, men att va påläst och uppdaterad kan skapa trygghet. Att ta risker är väldigt dumt.
Men att sitta hemma och darra är det ingen som uppmanas att göra.
Att ha koll behöver inte betyda att man inte även kan syssla med sånt man gillar.
Jaja, vill du skrämma upp dig själv med det senaste domedagshotet så kör på. Själv är jag helt ointresserad och eftersom jag dessutom föredrar när människor runtomkring mig mår bra så tänker jag fortsätta med att uppmana dem att stänga av dumburken och slänga tidningen åt helvete och göra något roligare istället för att gräva en bunker i trädgården.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tulsajesusfreak
När de säger att risken för attentat inte nödvändigtvis är riktat mot Stockholm blir man ju mörkrädd.. Fyfan

Terrorattentat har ju skett på många ställen som inte råkat vara huvudstaden, t ex: Nice 2016, München 2016, Åbo 2017, Sankt Petersburg 2017, Barcelona 2017, Manchester 2017...
Citera
2023-08-17, 14:26
Medlem
JeffDaviss avatar
Citat:
Fast de borde varje halvklok människa förstå.
Varför skulle de bara va hot mot just Stockholm!?
Folksamlingar (som ofta är målen) finns ju nästan överallt.
Hade jag varit terrorist hade jag slagit till mot ett evenemang/festival i en liten stad på landsbygden.
De som talar emot att det skulle ske är väl att dom inte hittar dit och därför oftast stannar i de större städerna.

Hittar inte? Hur svårt är det att hitta till nån skördefest på Österlen? Det kan en 5-åring.

Det är såklart idiotiskt att slå till i storstäderna där det är snutar och övervakningskameror överallt. På landsbygden kan det vara mil till närmsta snutstation.
Citera
2023-08-17, 14:26
Medlem
IngenKlimatkriss avatar
Massinvandringen har varit lönsam ser jag. Sverige bara blomstrar och allt är invandringens förtjänst!

Nej, förfallet beror till 99% på den kravlösa massinvandringen och ingen ansvarig ställs till svars för detta Dom ansvariga smiter ut bakvägen till nästa toppjobb
Citera
2023-08-17, 14:27
Medlem
goozas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Freebop
Det är fritt fram att begära ut informationen från Säpo, lycka till med det 😊

Nej men vadå begära ut. H*n menar ju att SÄPO enligt offentlighetsprincipen måste ringa Aftonbladet och berätta om sina gripanden. Annars går det emot internationella lagar ju
Citera
2023-08-17, 14:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hamsterboll
Nu vore det passande om alla muslimska kvinnor tog av sig slöjan i solidaritet med oss andra. För att visa att vi står enade mot islamistisk terrorism.

Absolut! Det vore en fantastisk gest.
Citera
2023-08-17, 14:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Freebop
Det är fritt fram att begära ut informationen från Säpo, lycka till med det 😊

Ja det ju det jag säger

Säpo- vi griper massa terrorister varje dag och förhindrar massa terrordåd, ge oss mer pengar.

Medborgarna- bevisa det ni påstår, det finns inga dommar för terrorbrott på flera år.

Säpo- nä vi vill inte, det här hemligt, rikets säkerhet bla bla. GE OSS BARA MER PENGAR.

Du får ju givetvis tro på Säpos egennyttiga narrativ istället för att använda din hjärna och sunda förnuft. Men du och Säpo kommer förhoppningsvis få svårt att övertyga tänkande individer om det här tramset.
Citera
Medlem
Tuors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sextioplus
Och Mikail Yüksel eldar på. Han är en säkerhetsrisk om någon.

https://twitter.com/MikailPNyuksel/status/1686754445462253568?t=_dN5Q-KT9W_X-I0bB6n_ww&s=19

HAHA vad i helvete.

SÄPO och Sveriges regering fick precis en massiv stroke
Citera
Medlem
Citat:
Fast de borde varje halvklok människa förstå.
De som talar emot att det skulle ske är väl att dom inte hittar dit och därför oftast stannar i de större städerna.

Vi har över en miljon muslimer boendes här, en del bor även i små orter på landet...
Citera
Medlem
Onkel-Festers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SkuttCobain
Vad säger de som bränner koraner i sina tal egentligen? Känslan är att de egentligen inte har nått att säga utan bara vilja njuta av att skapa kaos i landet genom den här trenden och kanske tjäna en slant på antal views .

Om de inte har något budskap borde bokbrännaren förbjudas uppträda. Det kan de isf göra utan polisskydd så får vi se hur viktigt budskap det egentligen tycker de förmedlar... helst i en skog lång ifrån dig.

Ja, jag håller helt med om att de kan få göra det på någon regnig åker, jag förespråkar inte deras aktioner men är tveksam till att allt blir bättre om vi automatiskt backar. Vi kanske löser ett problem men genom det skapar fem nya på lång sikt.
Citera
Medlem
-DaRude-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BiereGoogles
Det kommer vara Stockholm som drabbas om det skulle hända något, så 90% av Sveriges befolkning kan luta sig tillbaka.

Inte nödvändigtvis. Större städer inkluderar även Malmö och Göteborg mfl. Sedan har IS uppmuntrat till "vansinnesdåd" i alla småorter, ungefär som i Frankrike. Folk blir definitivt mer uppskrämda om det kan komma en ensamvarg när som helst i vilken liten håla som helst, än att folk endast sitter och väntar på att cityterminalen i Stockholm ska sprängas.

I värsta tänkbara fall är det flera episoder som väntar, dvs en serie av olika attacker på olika platser. I bästa fall sker bara en attack, men en attack lär i vart fall inträffa så småningom. Frågan är bara omfattningen av den.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in