Flashback bygger pepparkakshus!
2023-08-17, 13:58
Hej
Ursäkta en lat gubbe, men är det någon som vet vad Fröken Skugge heter på Darkside ?

Det är ngt perverst i mig som gärna ser mer av spektaklet.

Ikväll skall jag knäcka en pilsner, lyfta på den och skåla för Ulf Lundell

Citera
2023-08-17, 14:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sagodjur
jag pratar om frihet i bredare mening.
med ditt resonemang är ingen fri som får lön för ett arbete.

och att vika ut sig är inte att sälja sin kropp.

Att sälja den typen av bilder och liknande på sig själv och interagera med kunder måste väl ändå betraktas som en form av digital prostitution? Jag kan tyvärr inte se det som något annat. Och absolut inte som någon fräsch feministisk frihet. Inte någonstans.
Citera
2023-08-17, 14:07
Medlem
Sagodjurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 9och0
Hon säljer sin kropp. Och hon är inte fri. Det var inget fritt val från henne utan hon beskriver det som något hon tvingades göra i ångest för att kunna betala hyran.

Nej ingen av oss är väl fria, men nog fan är det mer frihet att ta ett vanligt jobb och fortfarande äga sin kropp än att piskas sönder för att få in pengar. Att påstå något annat är konstigt.

Om Brad Pitt poserar naken i en tidning så skulle ingen vettig människa påstå att han "säljer sin kropp".

Intresset för t e x BDSM tycks ha uppstått före onlyfans, alltså ligger friheten där och utan den inget BDSM på onlyfans, detsamma gäller hennes kroppsliga frihet (som är en förutsättning för att vika ut sig överhuvudtaget)

Självklart äger man sin kropp även om man viker ut sig.
Citera
2023-08-17, 14:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Florman
Krönikörer som hyllar gör det pga kåranda och brist på tänkande. Irene Pozar tillhör undantaget som pekar på att OF är en bordell där ägarna roffar åt sig 20 procent av profiten.

https://www.aftonbladet.se/nojesbladet/a/5Bznqe/irena-pozar-om-linda-skugge-pa-onlyfans-bedrev-andrew-tate-trafficking
Skönt med en sansad journalist i detta . Respekt till Irene för detta inlägg!
Citera
2023-08-17, 14:10
Medlem
Sagodjurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mellanting
Att sälja den typen av bilder och liknande på sig själv och interagera med kunder måste väl ändå betraktas som en form av digital prostitution? Jag kan tyvärr inte se det som något annat. Och absolut inte som någon fräsch feministisk frihet. Inte någonstans.

Nej men det beror ju på att du verkar besitta nån slags medeltida moral av den man ser i arabvärlden.
Och för dig är det viktigt att bredda uttrycker prostitution så det innebär så mycket som möjligt då man kan inkludera fler kvinnor i ett fördömande.

Det är precis så man resonerar i arabvärlden, där är alla kvinnor horor nästan oavsett vad dom gör.
Citera
2023-08-17, 14:11
Medlem
Sagodjurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Piledriver
Skönt med en sansad journalist i detta . Respekt till Irene för detta inlägg!

Sansad? Varför skulle ägarna inte ta procent av det? Jag tolkar det som att Irene hävdar att det är männen som är skurkarna, som vanligt.
Citera
2023-08-17, 14:13
Medlem
Citat:
Nej men det beror ju på att du verkar besitta nån slags medeltida moral av den man ser i arabvärlden.
Och för dig är det viktigt att bredda uttrycker prostitution så det innebär så mycket som möjligt då man kan inkludera fler kvinnor i ett fördömande.

Det är precis så man resonerar i arabvärlden, där är alla kvinnor horor nästan oavsett vad dom gör.
Klart som fan det är e-prostitution när hon utbyter sexuella tjänster genom nätet mot pengar.
Citera
2023-08-17, 14:13
Medlem
Citat:
Om Brad Pitt poserar naken i en tidning så skulle ingen vettig människa påstå att han "säljer sin kropp".

Intresset för t e x BDSM tycks ha uppstått före onlyfans, alltså ligger friheten där och utan den inget BDSM på onlyfans, detsamma gäller hennes kroppsliga frihet (som är en förutsättning för att vika ut sig överhuvudtaget)

Självklart äger man sin kropp även om man viker ut sig.

Linda poserar inte naken i en tidning. Hon fotar och filmar hårt sex som hon sen tar betalt för. Om du inte ser skillnaden på det förstår jag att du inte hänger med.
Citera
2023-08-17, 14:16
Medlem
Sagodjurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 9och0
Linda poserar inte naken i en tidning. Hon fotar och filmar hårt sex som hon sen tar betalt för. Om du inte ser skillnaden på det förstår jag att du inte hänger med.

Men det är inte att sälja sin kropp, det är t ex olagligt att köpa sex, men onlyfans är inte olagligt.

Men du vill få det till att det är samma sak.

I grund och botten är det ju bara ett moraliserande, av arabisk typ, "tjejer är horor, tjejer ska inte bete sig på ett sånt här sätt, gör dom det ska dom hängas ut och dömas"

Du är ju en arabhjärna.
Citera
2023-08-17, 14:17
Medlem
Sagodjurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Piledriver
Klart som fan det är e-prostitution när hon utbyter sexuella tjänster genom nätet mot pengar.

Ytterligare breddning av begreppet för att ytterligare en arabhjärna på Flashback vill inkludera så många kvinnor som möjligt i horbegreppet.

Ni skulle passa bra in i Iran.
Citera
2023-08-17, 14:18
Medlem
Citat:

Men snälla. Vad händer när folk slutar betala för tjänsterna? Är det inte som kvinna lite vettigare och smartare att skaffa sig en säkrare inkomstkälla som man själv styr över? Att sälja sin nakenhet har ett bäst före datum.

Jag tycker du har en mycket konstig kvinnosyn som tycker att det är helt ok att kvinnor ska behöva förnedra sig och samtidigt påstå att det handlar om kvinnlig frihet.
Citera
2023-08-17, 14:21
Medlem
Citat:
Men det är inte att sälja sin kropp, det är t ex olagligt att köpa sex, men onlyfans är inte olagligt.

Men du vill få det till att det är samma sak.

I grund och botten är det ju bara ett moraliserande, av arabisk typ, "tjejer är horor, tjejer ska inte bete sig på ett sånt här sätt, gör dom det ska dom hängas ut och dömas"

Du är ju en arabhjärna.

Var har jag skrivit att sexköp irl och via nätet är samma sak? Jag säger att hon säljer sin kropp. Och det gör hon.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in