2023-08-17, 13:56
Medlem
Freebops avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vasaboy28
Lögn. Inga gripande av misstänka terroriser har skett, det skulle vi givetvis fått höra om direkt.

Om det mot förmodan skulle vara sant så ska vi i enlighet med offentlighetsprincipen få reda på vilka det är och vad dom misstänks för vid häktning.

Det är det här som är så märkligt med Säpo, dom påstår sig ofta förhindra både terrordåd och utländska "påverkansförsök" men inte fan vare sig häktas eller döms det någon. Iaf inte i samma utsträckning som dom påstår sig förhindra dåden

Det är ingen lögn, man kommer inte ut med det för att inte sprida skräck. Jag har fått samma information. Stora gallerior i Stockholmsområdet
Citera
Medlem
Onkel-Festers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -DaRude-
Nej, det är som alltid andra som kommer stryka med. Svenska barn och vanligt folk. Och då kan ni sitta där och upprepa "det var värt det för irakiernas skull, det var värt det för irakiernas skull". När allt kommer till så skiter alla i koranbränningar. Du kommer förstå hur infantilt och onödigt det är när folk ligger döda, och då har ni ändå inte fått förmedlat något nytt ändå genom dessa bränningar. Det är bara totalt onödigt för det förändrar inget i sak, förutom att rikta fokus mot Sverige och svenskar som potentiella offer. Jag anser inte att det är värt att dö för, och jag vet att 100 % håller med om det den dagen det verkligen sker om de själva hamnar i skottlinjen.

Du verkar vara väldigt fientlig till koranbränningarna och de kan man ju tycka vad man vill om men vad tror du i förlängningen blir bättre av att vika sig? Tror du att de blir nöjda om vi böjer oss och visar vad de tolkar som svaghet eller blir det framflyttade positioner och nya krav?
Var drar du din gräns? När din dotter tvingas bära slöja, när kvinnlig rösträtt ifrågasätts? Eller när vi backat så många gånger att vi är kuvade?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Eskulap
Rätt åt er. Här får ni för att ni tagit in 2 miljoner muslimer. Ni får exakt vad ni förtjänar och vad en människa med hjärna kunde se hända. Detta är bara början på problemen och motsättningarna som kommer uppstå.

Terrorhot kommer inte vara en begränsad fråga. Islam kommer att utmana den svenska staten på riktigt framöver.

Tack sossar och vänsterparasiter. Jag har flyttat utomlands pga er. Ni kan gott få dö och ruttna i Sverige

Moderaterna, Folkpartiet, Centern och KD är exakt lika skyldiga till förfallet som S och V. Förstår inte hur så många här inne kan bli lurade av "borgarna" igen. Guldfiskar som inte kan komma ihåg Reinfeldt?
Citera
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Lofiboy
Visst är det intressant. 1993 kom första attacken mot Twin towers efter att man bombat Irak. Då var George Bush pappa, president. Attack nr 2 kom 2001, då var sonen, George Bush president. Sedan attackerade man Irak.

Hmm........

Anledningen varför USA attackera Irak var ju pga att Irak hade attackerat Kuwait. Varför USA la sig i det vet inte jag var före min tid.
Citera
2023-08-17, 13:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -DaRude-
Nu försöker du bara vara fräck. Jag anser inte att det är värt att svenskar dör, för att en irakier ska få stå och fumla med sin tändare och koran varje vecka. Jag behöver inte 72 jungfrur, men har en känsla av att du behöver det.

Då kan du lika gärna ge upp yttrandefriheten direkt och låta kränkta grottmänniskor få som dom vill i alla lägen. Det är en slippery slope. Om man resonerar som du är man de facto en frihetshatande extremist. Folk har genom historien dött i miljontal för frihet och demokrati. Några stenåldersmuslimer ska inte styra vår agenda.
Citera
Medlem
Nickeess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TMac1
Jag o familjen tänkte åka på dagskryssning med viking line, är det säkert mitt i terrorvarningen? Eller bör man hålla sig borta från det ett tag fram?

Lev ditt liv som vanligt. Rent teoretiskt är chansen att just ni är med om något fortfarande oerhört låg.

Man kan välja att leva som en vettskrämd rasse och isolera sig från omvärlden eller ta riskerna som kommer med liv och död oavsett vad andra väljer att göra i ens delade verklighet.
Senast redigerad av Nickees 2023-08-17 kl. 14:01.
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av taenok
Du har ingen släkt eller bekanta heller?

Min familj rör sig inte heller i stora folkmassor och släkten skiter jag fullständigt i.
Citera
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Enders.Aldebrink
Du är sosse antar jag som gärna står med huvudet i sanden och säger att det inte är värre här än någon annanstans.
Är det inte bättre att hålla sig uppdaterad, påläst och uppmärksam? Till skillnad mot sossarna alltså.
Jag är helt ointresserad av politik och har inte röstat på säkert femton år. Med det sagt; nej, det är inte bättre att hålla sig "uppdaterad". För du är inte uppdaterad. Du är uppskrämd. Det är inte samma sak.

Människor behöver inte vara uppdaterade hela tiden. Det som sker det sker och det kommer att ske oavsett om du oroar dig eller inte. Är det någon större katastrof kommer du att nås av nyheten oavsett om du knarkar nyhetsuppdateringar eller inte. Och i annat fall var det inget viktigt utan bara en källa till att göda din ångest.

Förstår du?
Citera
2023-08-17, 13:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Eskulap
Då kan du lika gärna ge upp yttrandefriheten direkt och låta kränkta grottmänniskor få som dom vill i alla lägen. Det är en slippery slope. Om man resonerar som du är man de facto en frihetshatande extremist. Folk har genom historien dött i miljontal för frihet och demokrati. Några stenåldersmuslimer ska inte styra vår agenda.

Hur kommer det sig att de väljer typen av yttrandefrihet om det gäller frihet? De avbildar ju inte profeten.
Citera
2023-08-17, 13:59
Medlem
jesussugers avatar
Är väl dom större städerna som ska känna sig otrygga, tur man inte bor i nån av dom
Citera
2023-08-17, 14:00
Medlem
moderator-hatarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Korv-Bajs
Vad har hänt med könsmaktsordningen?
https://www.svtplay.se/video/86d55LV/nyheter-direkt/uppgifter-terrorhotnivan-hojs-fran-3-till-4?position=344

ja..men too !
Citera
2023-08-17, 14:00
Medlem
Flaklypans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enders.Aldebrink
Försvarsmakten har tydligen också höjt sin riskbedömning till en 4a idag.
Kan de betyda att man räknar med att få sätta in militär!?

Bra fråga, skulle gärna vilja få reda på vilka extra resurser dom kan sätta in i och med upp till en 4a. Någon som vet?

Ganska luddigt:

"3. Förhöjt hot
Den tredje nivån, som varit den dominerande sedan 2010, innebär att aktörer har förmåga och avsikt att genomföra attentat. Under året har den successivt höjts, vilket fått Säpo att uppmana till vaksamhet. Ser man något som sticker uppmanas man kontakta myndigheterna och vara källkritisk till information.
4. Högt hot
Den förhöjda nivån innebär att det ska finnas ett konkret hot mot Sverige. När det sker en höjning, som i det här fallet, ska det skicka en tydlig signal till berörda samhällsaktörer. Berörda myndigheter eller aktörer som bedriver ett säkerhetskänsligt arbete kan då delge mer information eller förändra sitt arbete."
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in