2023-08-17, 13:40
Medlem
Enders.Aldebrinks avatar
Fråga från finsk reporter.
Om ni förbjöd alla typer av bokbränningar oavsett religion, hur skulle det påverka?
Bra fråga, men det riktiga svaret är att det inte skulle påverka alls!
Muslimerna kommer fortsätta att spela kränkta och vill elda på detta så mycket det bara går.
Citera
2023-08-17, 13:41
Moderator
Tinuviels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enders.Aldebrink
Fråga från finsk reporter.
Om ni förbjöd alla typer av bokbränningar oavsett religion, hur skulle det påverka?
Bra fråga, men det riktiga svaret är att det inte skulle påverka alls!
Muslimerna kommer fortsätta att spela kränkta och vill elda på detta så mycket det bara går.
Vad var svaret? Orkade inte lyssna längre.
Citera
2023-08-17, 13:41
Medlem
Korv-Bajss avatar
Varför ska Sverige ingå i en militär allians (NATO) tillsammans med ett land (Turkiet)
som tillhör en rörelse (islam) som utgör ett hot mot Sveriges säkerhet?
Citera
2023-08-17, 13:42
Medlem
JeffDaviss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fluff995
Rör mig inte på vissa platser, vid vissa tider, och om jag måste endast så korta perioder som möjligt. Har vissa redskap på min person om jag rör mig på problematiska platser. Håller alltid uppsikt över vad jag har för människor omkring mig. Har sällan på mig hörlurar. Har telefonkontakt med familjen efter att jag gått hem sent på kvällen eller varit i någon annan problematisk situation, för att rapportera att allt gick bra. Såna saker. Skulle gissa att mycket av detta agerande matchar polisens rekommendationer för terrorhot ganska väl.

Intressant att höra. Själv gör jag inget av detta. Möjligtvis håller jag lite koll på folket omkring mig på tex tunnelbanan. Inte pga rädsla för terror utan mer rädsla för att bli spydd på av ett fyllo.
Citera
Medlem
Enders.Aldebrinks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tinuviel
Vad var svaret? Orkade inte lyssna längre.
Nåt vanligt svammel. Förväntade mig inget ärligt och bra svar så lyssnade inte så noga.

Ingenting blev sagt mer än att nivån höjs.
Bara svammel och inga raka svar.
Citera
Medlem
Dalulvens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nydagnyatider
Allt är bara ett spel för att skräpo och polisen ska få ökade anslag

Har du hört talas om terrordåden i Paris 2015? 130 döda och flera hundra skadade. Sådant kan hända även här. Sveriges handfallenhet har retat upp många.

Betydligt lindrigare saker har lett till oerhört grymma handlingar.
Citera
Medlem
-DaRude-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hundenmuhammed2
Säg det till muslimerna som mördar ditt stolpskott!

Hoppas Mona Muslim blir mördad av muslimerna, helst att de sågar av hennes huvud i direktsändning!

Nej, det är som alltid andra som kommer stryka med. Svenska barn och vanligt folk. Och då kan ni sitta där och upprepa "det var värt det för irakiernas skull, det var värt det för irakiernas skull". När allt kommer till så skiter alla i koranbränningar. Du kommer förstå hur infantilt och onödigt det är när folk ligger döda, och då har ni ändå inte fått förmedlat något nytt ändå genom dessa bränningar. Det är bara totalt onödigt för det förändrar inget i sak, förutom att rikta fokus mot Sverige och svenskar som potentiella offer. Jag anser inte att det är värt att dö för, och jag vet att 100 % håller med om det den dagen det verkligen sker om de själva hamnar i skottlinjen.
Citera
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av -DaRude-
Är det inte rimligare att de som envisas med att koranbränningarna måste genomföras gång på gång oavsett pris och oavsett vad som sker, snarare ryker med? De anser ju bevisligen att det är värt att dö för?

Varför ska andra dö för en skitsak som koranbränning som alla andra länder klarar sig utan?

Nu har du din chans. 72 jungfrur väntar.
Citera
2023-08-17, 13:43
Medlem
S.W.I.Ms avatar
Varför släppte vi in så många terrorister? Det enda vettiga är att börja kasta ut folk med hänvisning till nationell säkerhet.

Ponera att det fanns lika många nazister som muslimer i Sverige, inte en chans att det hade blivit någon debatt om att förbjuda protestbränningar av Mein Kampf efter våldsamma nazistiska demonstrationer - det är verkligen endast muslimer som det ska tas i med silkesvantar.

Eller nä, möjligen en folkgrupp till förresten, som en viss Carl B. Hamilton påpekade. Men de utför inga våldsamma protester.
Citera
2023-08-17, 13:44
Medlem
Tuors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lifeisnow
Sammanfattningsvis:
Du behöver inte vara rädd för att dö i muslimsk terror-attack men du ska vara medveten om att dö i en muslimsk terror-attack har ökat...

- Sincerely yours

Tre korkade kärringar.
Citera
Medlem
GeneralBurros avatar
Lämna ut koranbrännarna till Turkiet o Iran, så löser vi hela terrorhotsfrågan. Låt dom bränna dom på bål där. Problemet löst
Citera
Medlem
goozas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vasaboy28
Lögn. Inga gripande av misstänka terroriser har skett, det skulle vi givetvis fått höra om direkt.

Om det mot förmodan skulle vara sant så ska vi i enlighet med offentlighetsprincipen få reda på vilka det är och vad dom misstänks för vid häktning.

Det är det här som är så märkligt med Säpo, dom påstår sig ofta förhindra både terrordåd och utländska "påverkansförsök" men inte fan vare sig häktas eller döms det någon. Iaf inte i samma utsträckning som dom påstår sig förhindra dåden

Herregud vad många spån det finns på detta forum. Du tror alltså på riktigt att vi får höra om alla misstänka terrorister som grips? Det händer relativt "ofta", utan att du får höra ett skit
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in